Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Car 400 - napis PANEL

27 Sty 2018 21:50 1149 25
  • Poziom 24  
    Mam problem z radiem CAR 400 w oplu. Radio bardzo ciężko załączyć. Po czyszczeniu spray KONTAKT jak styki są takie wilgotne to wszystko działa ładnie. Po jakimś czasie znowu jest podobny problem. Czy jest jakiś specyfik który poprawia przewodzenie? Zastanawiałem się nad WD40.
    Smar miedziowy?
    Mam takie pomysły:
    Użyć WD40?
    Piny od panela pocynować w wyniku czego będą delikatnie dłuższe i będą lepiej się stykały?
    Czy może coś innego trzeba zrobić?
  • Poziom 43  
    Wymienić styki.
  • Poziom 24  
    Tzn? Są jakieś kity naprawcze?
  • Poziom 30  
    Spróbuj wejść w tryb wbijania kodu, wpisz go i panel się przypisze do radia. Tak przynajmniej się dopisuje panel z cdr500 vdo lub delco jak jest nieoryginalny, może coś w programie radia się wykrzaczyło. Nie masz nic do stracenia, a nóż pomoże.
  • Poziom 43  
    LWD11 napisał:
    Spróbuj wejść w tryb wbijania kodu, wpisz go i panel się przypisze do radia. Tak przynajmniej się dopisuje panel z cdr500 vdo lub delco jak jest nieoryginalny, może coś w programie radia się wykrzaczyło. Nie masz nic do stracenia, a nóż pomorze.

    Przecież
    elektronikq napisał:
    ... Po czyszczeniu spray KONTAKT jak styki są takie wilgotne to wszystko działa ładnie...

    a Ty chcesz aby zablokował sobie radio. No dobra porada, nie ma co :cry:
  • Poziom 23  
    Te i podobne radia do Opla miały podwójne zabezpieczenie - kod i układ rezystorów w panelu. Układ rezystorów miał "indywidualizować" panel dla danego radia. Przyuczanie innego panela (ale były różnice między producentami - mechanicznie panel pasował, elektrycznie nie) odbywało się za pomocą "master kodu" czyli kodu radia.

    W sytuacji Pana elektronikq - styki z dawcy, przeniesienie układu rezystorów kodowych z panela na płytę radia lub najprostsza - zdemontowanie blaszek stykowych i połączenie styków panela z płytą radia na stałe kabelkami. Oczywiście ta porada dotyczy sytuacji, w której mamy pewność, że za wyświetlanie napisu "PANEL" winę ponosi złącze panel-radio.
  • Poziom 43  
    adam white napisał:
    ...
    W sytuacji Pana elektronikq - styki z dawcy, przeniesienie układu rezystorów kodowych z panela na płytę radia lub najprostsza - zdemontowanie blaszek stykowych i połączenie styków panela z płytą radia na stałe kabelkami. Oczywiście ta porada dotyczy sytuacji, w której mamy pewność, że za wyświetlanie napisu "PANEL" winę ponosi złącze panel-radio.

    Przecież to wyraźnie wynika z postu autora. Autor nie wspomina, że chce dopasować panel z drugiego egzemplarza tylko opisuje wyraźnie, że problem jest w połączeniu radia z panelem a nie zsynchronizowaniu obcego panelu. Wy (@LWD11 i @adam white) z uporem maniaka radzicie wpisywanie kodu.
  • Spec od car audio
    Bardzo dawno spotkałem się z podobnym problemem i okazało się, że w jednym typie panela występowały rezystory o wartości 24k a w drugim 2k4. W moim przypadku wymiana rezystorów okazała się skuteczna.
    Skoro kolega nawilżył rezystory kontakt sprayem i panel (do czasu odeschnięcia) działał poprawnie, to wniosek nasuwa się sam. Albo mikro przerwa na którymś z rezystorów, albo niewłaściwa ich wartość - jeśli nie ma pewności, że panel nie pochodzi z innego modelu radia.
    Zdecydowanie odradzam stosowania WD40, pobielania zestyków i stosowania smaru z domieszką miedzi czy srebra.
  • Poziom 43  
    ikar55 napisał:
    ...
    Skoro kolega nawilżył rezystory kontakt sprayem i panel (do czasu odeschnięcia) działał poprawnie, ...

    A gdzie autor tematu napisał o nawilżaniu rezystorów w panelu? Ja nie zauważyłem. Może nie potrafię czytać :crazyeyes: :?:
  • Poziom 30  
    tu

    :arrow: "Po czyszczeniu spray KONTAKT jak styki są takie wilgotne to wszystko działa ładnie."
  • Poziom 23  
    Proszę czytać ze zrozumieniem DiZMar - a może jednak podpowiem - post składa się z dwóch części - pierwsza wyjaśnia działanie mechanizmu "PANEL", druga jest sugestią, co użytkownik - Pan elektronikq - może próbować w swojej sytuacji zrobić.
  • Poziom 43  
    LWD11 napisał:
    ...

    :arrow: "Po czyszczeniu spray KONTAKT jak styki są takie wilgotne to wszystko działa ładnie."

    Podkreślenie moje.
    Styki łączące panel z radiem to nie rezystory wewnątrz panelu. Przynajmniej mi się tak wydaje.
  • Poziom 25  
    Często we front-panelu radia, nie małym zdejmowanym paneliku odgięciu ulegają blaszki stykowe. Należy rozebrać front dogiąć blaszki i wszystko wróci do normalnego działania. Pod żadnym pozorem nie pokrywać cyną ani blaszek ani bolczyków w paneliku.
  • Poziom 24  
    Radio od nowości było nowe. Panel i radio jest to samo od nowości. Cały komplet ma ok 16 lat. Problemy zaczęły się rok temu i było tak, że 3 razy się wyświetlił napis Panel a potem było ok a czasami było tak, że kilkanaście wł/wył. radia wraz z ściąganiem panelu nie pomagało co jest bardzo irytujące.
    Tak z ciekawości, czemu pocynowanie pogorszy styk? Lut się szybciej utlenia czy coś takiego? Tak samo z WD40.
    Na razie użyłem delikatnie WD40(przed przeczytaniem postu kolegi) i na razie jest ok. Wyciągnę radio podegnę blaszki. Jeśli to nic nie da to rozkręcę mały panel i zobaczę czy w nim wszystko ok a na koniec chyba pozostanie dolutować przewodziki.
  • Poziom 21  
    Cześć, przetrzyj te blaszki delikatnie drobnym papierem ściernym, najprawdopodobniej pojawiła się patyna na końcówkach i przestało prawidłowo kontaktować. Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    W jednym z postów czytałem, że papier ścierny tylko dobije styki...
  • Poziom 21  
    Możesz też użyć pędzelka z włókna szklanego, wypoleruj nim styki w panelu i radiu . Będzie ok. Nic nie popsujesz.
  • Poziom 25  
    Żadnych materiałów ściernych!!! Ma pozostać ta złota powłoka na blaszkach. Dognij blaszki, możesz dodatkowo je wyczyścić jakąś dobrą chemią poprawiającą kontakt. Oczywiście nie mówimy tu o środkach typu WD, CX i innych do zardzewiałych śrub.
  • Poziom 24  
    Na niektórych blaszkach widać, że już nie ma tej powłoki, wytarła się. Ok tak zrobię.
    Wystarczy wyjąć radio, i ściągnąć górną pokrywę i mam dostęp do styków?
  • Poziom 24  
    Ups. Mam nadzieję że dam radę:) Czy ktoś może coś powiedzieć odnośnie tego WD, lutowania styków?
  • Moderator Radia Samochodowe
    Rozkręć też panel i przypatrz się płytce, przelutuj na nim elementy. :idea:
  • Poziom 20  
    Sprawdź lutowanie blaszek do płyty. Najlepiej od razu przelutuj na nowo.
  • Poziom 24  
    Na razie nic nie lutowałem bo nie dojrzałem żadnych pęknięć czy zimnych lutów. Wyczyściłem dokładne blaszki, podgiąłem i podłożyłem kawałek kartki pod blaszki, radio się włącza i wyłącza na razie bez żadnych zastrzeżeń. Ostatnio nie chciało złapać żadnej stacji. Czy to może być wina uszkodzonej uszczelki pod anteną? Myłem samochód więc tak sobie to skojarzyłem. Po jakimś czasie wróciło do normy.
  • Poziom 24  
    Po tym zabiegu radyjko gra:)
    Dziękuje za pomoc.
  • Moderator Radia Samochodowe
    Temat został wyczerpany. Zamykamy.