Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZREMB GPW 202T - brak jazdy na zimnym oleju

28 Sty 2018 00:15 2133 5
  • Poziom 10  
    Poszukuję rozwiązania problemu braku jazdy w wózku GPW 202T. Maszyna nie chce ruszyć z miejsca ani do przodu ani do tyłu przy zimnym oleju hydraulicznym w układzie przeniesienia napędu. Hydraulika siłowa działa bez problemu nawet w 20 stopniowe mrozy, choć to w sumie odrębny układ hydrauliczny. Jak się rozgrzeje olej w przekładni po dłuższym postoju i przy uruchomionym silniku, to opornie i powoli maszyna zaczyna jeździć a po kilku następnych minutach pracuje już chyba normalnie, choć na szosowych przełożeniach przy II biegu i przy jakimkolwiek oporze nie chce jechać – pojawia się wtedy efekt jakby "ślizgającego się sprzęgła". Hydrauliczne rozłączanie napędu od hamulca w rozdzielaczu jazdy, działa bez zarzutów. Filtry oczyszczone, rozdzielacz jazdy sprawdzony, przewody drożne. Jak dokonać diagnozy i wytypować powód tej usterki? Miał ktoś może podobny przypadek w wózku/maszynie gdzie przeniesienie napędu jest podobnie skonstruowane? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 10  
    Po nocnym postoju w temperaturze ok. 5 stopni Celsjusza wózek ruszył od razu z oporem do przodu i do tyłu na I begu ok 2 metry. Po tych ruchach jak w poście powyżej - brak jazdy. W sumie to sukces bo co do zasady jak zimny to nigdy nie ruszał. Czy można tu podejrzewać pompę hydrauliczną odpowiedzialną za jazdę? Jak najprościej dokonać poprawnej kontroli i diagnozy pompy hydraulicznej? Jak wyglądają objawy zużycia tarczek na sprzęgłach hydraulicznych? Może to tarcze w sprzęgłach hydraulicznych? Macie jakieś pomysły?
  • Poziom 33  
    Tarcze w sprzęgłach jak się zużyją to na biegu sprzęgło się grzeje a wózek stoi.
    W oleju jest muł z okładzin i zatkane sitko. Na skrzyni powinny być korki do kanałów olejowych do pomiaru cisnienia oleju w skrzyni.
    Jaki olej jest wlany do skrzyni i jaka to jest skrzynia?
  • Poziom 17  
    pracowałem na koparko-ładowarce Almann również z napędem hydraulicznym,,nie ma tam żadnego sprzęgła przełącznik jazdy steruje elektrozaworami,i jest rzeczą normalną że przy zimnym i gęstym oleju pojazd nie rusza ,musi być uruchomiony i popracować na luzie około 10 min ,zeby można było maszyne użytkować ,ta maszyna ma pompę wielotłoczkową która daje ciśnienie 400at, i są hydrauliczne silniki jazdy,zmiana biegu ,to przełączenie na drugi elektrozawór ktory powoduje zmianę wychylenia wirnika i zwiększenie wydajności i zwiększenie szybkości na pompie jazdy jest taki wysoki zawór regulujący początek jazdy ,jesli dobrze pamietam początek jazdy powinien nastepować przy 1200 obr/min silnika ,do pracy narzędzi są osobne pompy typu zębatego ,i ciś,200at
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam kolegów. Dziękuję za zainteresowanie tematem. Problem chyba rozwiązany - powód: pompa jazdy ssała powietrze przy króćcu ssawnym. Po uszczelnieniu jeździ nawet przy -10 na zewnątrz. Czy wiecie jak wyregulować zawór w rozdzielaczu jazdy w tym wózku? Są jakieś dane którymi można się posłużyć czy regulacja na wyczucie?