Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volvo V40 I - Wymiana rozrządu Volvo v40 I 1.8 benzyna,97 rok

TomaszNZM 28 Sty 2018 01:51 3219 5
  • #1 28 Sty 2018 01:51
    TomaszNZM
    Poziom 4  

    Volvo V40 I - Wymiana rozrządu Volvo v40 I 1.8 benzyna,97 rok
    A więc zabieram się za wymianę rozrządu nie tylko pasek a także, napinacz,pompę wody oraz rolkę, prawda jest taka że nigdy nie wymieniałem rozrządu ale w życiu wszystkiego warto próbować nie chcę oddawać roboty mechanikowi bo nie dość że zapłacę to niczego się nie nauczę ta nauczę się wywalać pieniądze na mechaników, tu nie chodzi o pieniądze a doświadczenie w życiu więc sugestie z waszej strony "oddaj to mechanikowi zachowajcie dla siebie" ja tutaj chciałbym opisać jak ja wymieniłbym rozrząd i chciałbym od was ocenę czy dobrze zamierzam się zabrać za robotę więc postanowiłem że napiszę w punktach krok po kroku a więc do dzieła.
    1.Zdemontowanie zderzaka i błotnika
    2.Uniesienie boku pojazdu po stronie rozrządu na wysokość 70 cm ponieważ taką belkę posiadam, oczywiście podnosić będę lewarkiem hydraulicznym belka będzie tylko utrzymywać auto na tej wysokości
    3.zdemontowanie obudowy rozrządu
    4.Blokada lewego wałku rozrządu za pomocą śruby 8mm
    5.Zaznaczenie markerem prawego wałka rozrządu między kołem zębatym a obudową
    6.Poluzowanie napinacza i ściąganie paska rozrządu
    7.Demontaż pompy wody oraz montaż nowej pompy wody
    8.Demontaż rolki i napinacza oraz montaż nowego napinacza oraz rolki
    9.Montaż nowego paska rozrządu
    10.Napinanie paska napinaczem
    11.Sprawdzenie czy wszystko było dobrze dokręcone
    Wiem tyle co naczytałem w internecie a jak wszyscy wiemy każdy gada co innego może nie koniecznie co innego ale każdy ma swoją teorię dotyczącej tej wymiany

    0 5
  • #2 28 Sty 2018 07:53
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    powinni być ok :D

    0
  • #3 28 Sty 2018 07:55
    Ireneo
    Poziom 40  

    Najważniejsze na koniec to obrócić wałem czy nie ma kolizji i czy wróci na znaki.

    0
  • #5 28 Sty 2018 15:47
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    TomaszNZM napisał:
    Ireneo napisał:
    Najważniejsze na koniec to obrócić wałem czy nie ma kolizji i czy wróci na znaki.

    obrócić tak z 2-3 razy starczy?


    2 razy to pełny cykl. Wystarczy tyle.

    0