Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prąd silnika biegu jałowego.

vcc 28 Sty 2018 20:31 582 9
  • #1 28 Sty 2018 20:31
    vcc
    Poziom 33  

    Posiadam 2 jednakowe silniki 5.5kw 380V trójkąt z tym iż jeden był przezwajany i w kraizedze był podpięty w gwiazdę więc podejrzewam że może być przezwojony 220/380V. Czy pomiar prądu biegu jałowego da cokolwiek aby określić czy przezwojony silnik może pracować w trójkącie i porównanie go z prądem silnika nieprzezwajanego? Przy uruchomieniu Kraizegi silnik startował dosyć łagodnie. Czy prąd silnika 380V trójkąt spietego w trójkąt będzie taki sam jak silnika 220/380V spiete go oczywiscie w gwiazdę.

    0 9
  • Pomocny post
    #3 28 Sty 2018 20:54
    Koderr
    Poziom 22  

    vcc napisał:
    [...]Czy pomiar prądu biegu jałowego da cokolwiek aby określić czy przezwojony silnik może pracować w trójkącie i porównanie go z prądem silnika nieprzezwajanego?
    Jeśli silnik został prawidłowo przewinięty, nie ma problemu, aby połączyć go w trójkąt.
    vcc napisał:
    Czy prąd silnika 380V trójkąt spietego w trójkąt będzie taki sam jak silnika 220/380V spiete go oczywiscie w gwiazdę.
    Nie. Prąd silnika połączonego w gwiazdę jest zawsze mniejszy, niż w połączeniu w trójkąt. Dlatego w pewnych sytuacjach stosuje się przełączniki gwiazda/trójkąt - gwiazda dla łagodniejszego startu i uniknięcia dużego udaru prądowego, po nabraniu obrotów trójkąt, aby wykorzystać pełną moc.

    0
  • #4 28 Sty 2018 20:56
    vcc
    Poziom 33  

    Czyli zapiąć C20 w zasilanie i mierzyć cegami? Nie chce go usmażyć przez błędne połączenie.
    Wiem ze prąd dla gwiazdy i trójkąta będzie inny ale chodzi i o to czy 380V w D będzie taki sam prąd dla silnika 220/380V Y

    0
  • Pomocny post
    #5 28 Sty 2018 21:16
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    vcc napisał:
    Czyli zapiąć C20 w zasilanie i mierzyć cegami? Nie chce go usmażyć przez błędne połączenie.
    Wiem ze prąd dla gwiazdy i trójkąta będzie inny ale chodzi i o to czy 380V w D będzie taki sam prąd dla silnika 220/380V Y

    Nic nie musisz mierzyć, jak jest na gwiazdę a połączysz w trójkąt to silnik będzie tak wył i buczał że ja nawet usłyszę 389km dalej.
    Usamżyć nie usmażysz szybko bo duża masa .

    Ostatnio puszczałem same stojany bez wirników dla osuszenia i tak średnio szybko temp rosła, przy 170C uzwojenia rozłączałem prąd. Po kilku takich strzałach obudowa miała tylko 80'C.

    0
  • Pomocny post
    #6 28 Sty 2018 23:18
    krzysiek7
    Poziom 34  

    vcc napisał:
    Czy prąd silnika 380V trójkąt spietego w trójkąt będzie taki sam jak silnika 220/380V spiete go oczywiscie w gwiazdę.

    Tak, w czasie pracy na biegu jałowym, prąd pobierany przez oba silniki powinien być zbliżony.
    Celowo piszę zbliżony, bo minimalna różnica może być, jeżeli jednak silnik będzie miał uzwojenie dostosowane do trójkąta, a połączysz go w gwiazdę to na pewno zauważysz różnicę, prąd biegu jałowego będzie znacznie niższy.

    0
  • #7 28 Sty 2018 23:28
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    krzysiek7 napisał:
    ak, w czasie pracy na biegu jałowym, prąd pobierany przez oba silniki powinien być zbliżony.
    Celowo piszę zbliżony, bo minimalna różnica może być, jeżeli jednak silnik będzie miał uzwojenie dostosowane do trójkąta, a połączysz go w gwiazdę to na pewno zauważysz różnicę, prąd biegu jałowego będzie znacznie niższy.

    Przy trójkącie silnik szybciej rusza z miejsca niż przy gwieździe no i prądy rozruchowe znaczne.

    0
  • Pomocny post
    #8 28 Sty 2018 23:34
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Przy trójkącie silnik szybciej rusza z miejsca niż przy gwieździe no i prądy rozruchowe znaczne.

    Wizualnie nie zawsze da się prawidłowo ocenić, tak więc ławo można się pomylić. Prąd rozruchowy silnika nie obciążonego też nie każdym miernikiem da się prawidłowo uchwycić, zbyt szybko się zmienia.

    0
  • Pomocny post
    #9 28 Sty 2018 23:45
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    krzysiek7 napisał:
    Wizualnie nie zawsze da się prawidłowo ocenić

    Właśnie wizualnie oceniasz w trójkącie może ci spaść ze stołu jak nie podparty takie ma pier..... .cie. Cały ubiegły tydzień remontowałem przyczepke silników i motoreduktorów, w tym 5,5kW .
    https://obrazki.elektroda.pl/7098094200_1516699050.jpg

    Ale jednoznacznie jest ważne tylko czy silnik może pracować w trójkącie a to bardzo łatwo sprawdzić.
    Bo w gwiezdzie zawsze będzie pracował.

    0
  • #10 29 Sty 2018 08:53
    vcc
    Poziom 33  

    Dziś jak się uda będą testy, o wynikach powiadomię, jeżeli 5.5kW D pracował spięty w Y to moc na wale ok 2kW ?

    UP
    Po pomiarach - silnik nieprzezwajany w gwiezdzie pobiera 1.1A w trójkącie 6.1A. Silnik przezwajany w gwieździe 1.1A w trójkącie 6.2A czyli silnik przezwojony zgodnie z tabliczka tylko jakiś machwr spiał go w gwiazdę i tak zamontował do Kraizegi. Ponoć tak działał od 2 lat jak poprzedni 3kW się spalił i pewnie spieli blaszkami tak jak w atarym bylo. Zaglądałem do srodka uzwojenia jak nowe tylko łożyska trzeba zmienic i założyć dlawice do puszki.

    0
  Szukaj w 5mln produktów