Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord 97 2.0 TDI -Rover 620 SDI nie zalacza wiatrakow

Pawmor 14 Sie 2005 14:11 8274 9
  • #1 14 Sie 2005 14:11
    Pawmor
    Poziom 11  

    Honda Accord 97 2.0 TDI -Rover 620 SDI nie zalacza wiatrakow, na chlodnicy sa dwa wlaczniki (na gorze chlodnicy) wymieniony termostat (bo padl nie otwieral sie) a dodatkowo wlaczniki nie zalaczaja wiatrakow, (jeden na nizsza temperature drugi na wyzsza) wymienilem tego na nizsza ale dalej nie zalacza, chlodnica jest goraca cala , woda nawet sie zagouje a wentylatory nawet nie drgna - na krotko zalaczaja sie bez problemu
    jakies sugestie? bo dla mnie to poprostu niejest logiczne.... (samochod nie ma klimy... )

    0 9
  • #2 14 Sie 2005 17:10
    adam.p123
    Poziom 19  

    W komoże silnika zaraz przy szybie są bezpieczniki, sprawć je, a potem zobacz czy do kostki dochodzi prąd. wypnij kostkę z czujnika temperatury i zobacz czy jest prąd, jak jest to weś i zmostkuj na chwilę wsuwkę w której jest prąd z pozostałymi, ale pojedyńczo, nigdy wszystkie razem. jeśli polączysz + z pierwszą wsówką to silnik powinien sięwolno kręcić, pierwszy biek załanczany przy temperaturze 90 st , jeśli połączysz + z drubą wsówką to silnik będzie się szybko kręcił, drugi biek załanczany przy temperatórze 110st. W komoże od silnika jest od tego bezpiecznik i przekażnik, musisz to wszystko dokładnie sprawdzić.

    0
  • #3 14 Sie 2005 20:33
    Pawmor
    Poziom 11  

    u mnie sa dwa niezalezne wlaczniki... jedne na I bieg drugi na II bieg... i oba sa 2 pinowe wiec jesli zwarlem je na krotko to wentylatory sie zalaczaly zreszta teraz caly czas jezdze na wlaczonych na stale na I biegu...

    0
  • #4 14 Sie 2005 21:52
    sigi
    Spec od samochodów

    Masz jakieś uszkodzenie w krążeniu płynu - może to być wina chłodnicy, korka zbiorniczka albo jeszcze innych spraw związanych z chłodzeniem silnika, uszczelka pod głowicą nie wykluczona.


    Pozdrawiam.

    0
  • #5 14 Sie 2005 23:14
    Pawmor
    Poziom 11  

    no dobra ale chyba da sie to jakos zdiagnozowac bez zdjemowania glowicy? ;-) uklad nie jest zapowietrzony... najpier silnik sie zagrzewa w malym obiegu pozniej zalacza sie duzy obieg (termosat juz ok) i cala chlodnica jest rownomiernie goraca. zauwazylem ze korek syczy (nawet po zakonczonej jezdzie - tak bylo przed wymiana termostatu ale wydaje mi sie ze teraz rowniez jest tak samo...

    0
  • #6 05 Lip 2006 21:52
    BIGer
    Poziom 11  

    Odgrzewam temat bo mam identyczny problem rożnica tylko taka że jest to honda civic 1998r z silnikiem 2.0 TDI (20T2N) oraz z klimatyzacją.
    Silnik się rozgrzewa, chłodnica także gorąca a wiatraki nie chcą się załączyć. Po włączeniu klimy wiatraki załączają się. Wypadałoby sprawdzić przekaźniki - problem tkwi w tym że nie mogę zlokalizować przekaźnika (ów) od wentylatorów. W skrzynce na podszybiu w miejscu oznaczonym jako wiatraki jest oryginalny mostek (reszta przekaźników sprawdzona). Podstawowe pytanie czy do załączania wiatraków jest jeden przekaźnik czy dwa (jeden sterowany klimą a drugi sterowany temperaturą cieczy) i gdzie ja mam ich szukać??? Mile widziany także schemat elektryczny do tego modelu i silnika.
    Sprawa pilna - ciepłe lato nadchodzi! Z góry serdeczne dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam

    0
  • #7 28 Lip 2006 08:35
    pzych
    Poziom 11  

    Witam. Posiadam Hondę Accord 2.0 benz. z 1997 roku i u mnie przekaźniki znajdują się w lewej części (patrząc od strony kierowcy) komory silnika za lewą lampą, nad osuszaczem klimatyzacji. Są one przykręcone do błotnika (oczywiście od wewnątrz). Jeden jest od wentylatora lewego a drugi od prawego. Postaram się zamieścić schemat (lecz w wersji angielskiej).

    Dodano po 12 [minuty]:

    Załączam wspomniany schemat A/C Hondy Accord 1997

    0
  • #8 28 Lip 2006 09:19
    BIGer
    Poziom 11  

    Wizyta u elektryka rozwiązała po części problem - przerwany był jeden z przewodów (nie wiem który). "Odnalazły się" także przekaźniki.
    Niby wszystko OK ale...
    Podczas normalnej jazdy w upalny dzień temperatura trzyma się w normalnych granicach - w momencie włączenia nawiewu (bez różnicy czy z włączoną klimą czy bez) temperatura nagle podskakuje do czerwonego pola, po wyłączeniu wraca do ok. połowy skali.
    Podejrzewam jakieś zwarcie lub inne tego typu uszkodzenie ale nie mam pomysłu co i gdzie.

    0
  • #9 28 Lip 2006 10:22
    pzych
    Poziom 11  

    Może to być moduł sterujący pracą przekaźników wentylatorów.

    0
  • #10 10 Paź 2006 19:44
    paolo_b
    Poziom 13  

    Witam
    Gdzie jest ten termostat?

    0