Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Accord 97 2.0 TDI -Rover 620 SDI nie zalacza wiatrakow

Pawmor 14 Aug 2005 14:11 8832 9
IGE-XAO
  • #1
    Pawmor
    Level 11  
    Honda Accord 97 2.0 TDI -Rover 620 SDI nie zalacza wiatrakow, na chlodnicy sa dwa wlaczniki (na gorze chlodnicy) wymieniony termostat (bo padl nie otwieral sie) a dodatkowo wlaczniki nie zalaczaja wiatrakow, (jeden na nizsza temperature drugi na wyzsza) wymienilem tego na nizsza ale dalej nie zalacza, chlodnica jest goraca cala , woda nawet sie zagouje a wentylatory nawet nie drgna - na krotko zalaczaja sie bez problemu
    jakies sugestie? bo dla mnie to poprostu niejest logiczne.... (samochod nie ma klimy... )
  • IGE-XAO
  • #2
    adam.p123
    Level 19  
    W komoże silnika zaraz przy szybie są bezpieczniki, sprawć je, a potem zobacz czy do kostki dochodzi prąd. wypnij kostkę z czujnika temperatury i zobacz czy jest prąd, jak jest to weś i zmostkuj na chwilę wsuwkę w której jest prąd z pozostałymi, ale pojedyńczo, nigdy wszystkie razem. jeśli polączysz + z pierwszą wsówką to silnik powinien sięwolno kręcić, pierwszy biek załanczany przy temperaturze 90 st , jeśli połączysz + z drubą wsówką to silnik będzie się szybko kręcił, drugi biek załanczany przy temperatórze 110st. W komoże od silnika jest od tego bezpiecznik i przekażnik, musisz to wszystko dokładnie sprawdzić.
  • IGE-XAO
  • #3
    Pawmor
    Level 11  
    u mnie sa dwa niezalezne wlaczniki... jedne na I bieg drugi na II bieg... i oba sa 2 pinowe wiec jesli zwarlem je na krotko to wentylatory sie zalaczaly zreszta teraz caly czas jezdze na wlaczonych na stale na I biegu...
  • #5
    Pawmor
    Level 11  
    no dobra ale chyba da sie to jakos zdiagnozowac bez zdjemowania glowicy? ;-) uklad nie jest zapowietrzony... najpier silnik sie zagrzewa w malym obiegu pozniej zalacza sie duzy obieg (termosat juz ok) i cala chlodnica jest rownomiernie goraca. zauwazylem ze korek syczy (nawet po zakonczonej jezdzie - tak bylo przed wymiana termostatu ale wydaje mi sie ze teraz rowniez jest tak samo...
  • #6
    BIGer
    Level 12  
    Odgrzewam temat bo mam identyczny problem rożnica tylko taka że jest to honda civic 1998r z silnikiem 2.0 TDI (20T2N) oraz z klimatyzacją.
    Silnik się rozgrzewa, chłodnica także gorąca a wiatraki nie chcą się załączyć. Po włączeniu klimy wiatraki załączają się. Wypadałoby sprawdzić przekaźniki - problem tkwi w tym że nie mogę zlokalizować przekaźnika (ów) od wentylatorów. W skrzynce na podszybiu w miejscu oznaczonym jako wiatraki jest oryginalny mostek (reszta przekaźników sprawdzona). Podstawowe pytanie czy do załączania wiatraków jest jeden przekaźnik czy dwa (jeden sterowany klimą a drugi sterowany temperaturą cieczy) i gdzie ja mam ich szukać??? Mile widziany także schemat elektryczny do tego modelu i silnika.
    Sprawa pilna - ciepłe lato nadchodzi! Z góry serdeczne dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • #7
    pzych
    Level 11  
    Witam. Posiadam Hondę Accord 2.0 benz. z 1997 roku i u mnie przekaźniki znajdują się w lewej części (patrząc od strony kierowcy) komory silnika za lewą lampą, nad osuszaczem klimatyzacji. Są one przykręcone do błotnika (oczywiście od wewnątrz). Jeden jest od wentylatora lewego a drugi od prawego. Postaram się zamieścić schemat (lecz w wersji angielskiej).

    Dodano po 12 [minuty]:

    Załączam wspomniany schemat A/C Hondy Accord 1997
  • #8
    BIGer
    Level 12  
    Wizyta u elektryka rozwiązała po części problem - przerwany był jeden z przewodów (nie wiem który). "Odnalazły się" także przekaźniki.
    Niby wszystko OK ale...
    Podczas normalnej jazdy w upalny dzień temperatura trzyma się w normalnych granicach - w momencie włączenia nawiewu (bez różnicy czy z włączoną klimą czy bez) temperatura nagle podskakuje do czerwonego pola, po wyłączeniu wraca do ok. połowy skali.
    Podejrzewam jakieś zwarcie lub inne tego typu uszkodzenie ale nie mam pomysłu co i gdzie.
  • #9
    pzych
    Level 11  
    Może to być moduł sterujący pracą przekaźników wentylatorów.