Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 2.3 165km - Brak mocy po wymianie tłoka i wtryskiwaczy

konrad9510 08 Jun 2019 10:39 13248 50
  • #31
    Raper77
    Level 5  
    Witam dziękuję za odzew słupek kupiłem ale wtryski stare jak złożyli było ok po 100 km zaczęły szukać zakodowal nie pomogło trochę pojezdzilem w momencie się poprawiło i za paręnaście km znowu dzwonia z parametrów nic nie wychodźi pali chodzi równo to co trzeba odporność w wtryskach zmierzyć nowe wtryski czy cewki Jak sobie Pan poradził z graniem wtryskow
  • #32
    stoca
    Level 9  
    Kupiłem odnowiony i byłem zły. Widoczne jest to również przy korektach wtryskiwaczy. Nowy wtryskiwacz ma korektę około 1. Teraz mam nowy i wszystko jest w porządku.
    Kodowanie nie musi być zapisywane do ECU po raz pierwszy.
    Zostałem zakodowany przez siebie, bezpośrednio przez Renault. Wprowadź nowe liczby w ECU, pierwszy cylinder pochodzi z rozwodu. Następnie zablokuj pojazd i odczekaj 5 minut. Sprawdź numery wtryskiwaczy, aby sprawdzić, czy się zgadzają.
    Jeśli mierzysz opór, nowy wtryskiwacz ma 200 omów, na rysunku pokazano wadliwy wtryskiwacz, który ma tylko 140 omów. Renault Master 2.3 165km - Brak mocy po wymianie tłoka i wtryskiwaczy Renault Master 2.3 165km - Brak mocy po wymianie tłoka i wtryskiwaczy Renault Master 2.3 165km - Brak mocy po wymianie tłoka i wtryskiwaczy
  • #33
    Raper77
    Level 5  
    To teraz muszę pomierzyc opornosc iten który ma poniżej 200 muszę wymienić na nowy i zakodowac co prawda samochód mam u mechanika to mu podpowiemi To znaczy że po wymianie tego wtrysku wadliwego i zakodowaniu wyryski ucichly u Pana
  • #34
    stoca
    Level 9  
    Tak, zmierzyć wtryskiwacze, myślę, że 180 do 210 omów jest w porządku. Jeśli wymienisz wtryskiwacz, musisz napisać go (kodować) do ECU silnika.
  • #35
    Raper77
    Level 5  
    Ok,dziękuję w poniedziałek będę działać. Dam znać jaki efekt.
  • #36
    stoca
    Level 9  
    Informacje na temat oznaczenia wtryskiwacza:
    1. numer, dla wpisu ECU (wprowadzony bez ostatniego numeru, tj. bez zera)
    2. numer wtryskiwacza
    3. numer części producenta

    Renault Master 2.3 165km - Brak mocy po wymianie tłoka i wtryskiwaczy
  • #37
    Raper77
    Level 5  
    Witam odebrałem Mastera zakodawali jednego wymienili ale to tylko trochę poprawiło opornosc sam zmierzyłem na zimnym około 200 ale jak się rozgrzał to pokazywał około 70 później rosło nie wiem czy ciepły może mieć dużo mniejsze czy po przegrzaniu mogą być uszkodzone dawki podobno nie najgorsze no i jestem znowu z zagadka
  • #38
    stoca
    Level 9  
    Cześć
    Tak, pomiar był pierwszy 90, a następnie powoli podniesiony do 130 omów. To nie jest spowodowane temperaturą. Elektronika wtryskiwacza jest uszkodzona.
    Na początku kupiłem odnowione wtryskiwacze EPS Germany, to był błąd i tylko problemy.
    Silnik wydał odgłosy uderzeń i miał bardzo złą wydajność.

    Potem kupiłem wtryskiwacze od: Common Rail (sprawdziłem, że wtryskiwacze 166000372R są odpowiednie, tak firma potwierdziła to).

    Zmierzona wartość nowego wtrysku wynosi 200 omów. Wartość nie może spaść ani rosnąć. Moim zdaniem elektronika wtryskiwacza jest zła.

    Mój silnik działa teraz płynnie, a wydajność jest dobra. Do tej pory 4 tys. km i bez problemów. Zużycie spadło o 1 litr :-)

    Renault Master 2.3 165km - Brak mocy po wymianie tłoka i wtryskiwaczy
  • #39
    lesnik03
    Level 2  
    Witam
    Chciałbym podpiąć się do tematu. Ogólnie mam podobny problem. Samochód master 2016rok 2.3 biturbo 165km. Przy 210tyus wypaliło mi tłok na 2 cylindrze. Słupek założyłem nowy. Wtryski oddałem do regeneracji. Okazało się tylko ze jeden wyregulowali a pozostałe niby ok. Turbiny również były sprawdzane po tej awarii. Mimo wszystko autko nadal nie ma mocy. Tak jakby pracowało na jednej nturbinie. Komputer nic nie pokazuje. Juz nie wiem gdzie szukac usterki. Prosiłbym o jakąs podpowiedz. Z góry dziekuję..
  • #40
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
  • #41
    lesnik03
    Level 2  
    Turbiny dmuchają w granicach 1.1 mpa, obie. korekcja wtrysków od 0,8 do 1,2. Przewody podciśnienia wszystkie szczelne. gruszki pracują,,
  • #43
    stoca
    Level 9  
    Czym są „gruszka”? Co masz na myśli?
  • #44
    stoca
    Level 9  
    Przyjaciele, wciąż uważałem, że przyczyną problemu, brak wydajności może być wadliwa pompa próżniowa.
    Włącz wspomaganie hamulca i sterowanie wszystkimi podłogami, sterowanie turbo, egr, egr, ssanie.
    Jeśli robi się mała próżnia, hamulce są w porządku, ale nie ma co kontrolować próżni silnika. Jeśli wszystkie zawory zostaną uruchomione (myślę, że jest ich łącznie 7), nie ma wystarczającej próżni, aby je kontrolować.
    Jeśli spaliłeś tłok i nie ma wystarczającego smarowania pompy, lub zasysa on brud z oleju, może on być uszkodzony i nie tak silny. Tylko do sterowania turbiną wymagane są 4 zawory próżniowe do bi-turbo.
    Czy ktoś zmienił tę pompę?
  • #45
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
  • #46
    snuffer90
    Level 2  
    Witam Panowie

    problem ten sam

    wypalony tłok, przy "strzale" i utracie kompresji na tym cylindrze auto dokulalo ok. 500m na najblizszy parking, zostalo wylaczone i oczywiscie laweta

    -cylinder z wypalonym tlokiem szlif cylindra 0.5mm + nowy tlok +0,5mm + honowanie wszystkich cylindrow, reszta tlokow oryginal
    -przy okazji wymienione wszystkie panewki glowne, korbowodowe, pierscienie
    -blok i glowica proste, oczyszczone na szklanke, zawory szczelne - nowa uszczelka pod glowice
    -nowa pompa wody, rozrzad (dobrze ustawiony na blokadach ze schematami)
    -nowe wtryski, ten sam numer producenta (sprawdzona opornosc jak ktos wyzej pisal rezystancja 200 na kazdym, wiec elektronika ok)

    objawy:
    - przy wchodzeniu w obroty (na biegu jalowym) okolice 1450-1550 czuc drgania na calym aucie (przed i po tych obrotach juz tych drgan nie ma)
    - podczas ruszania i nabierania predkosci granie wtryskiwaczy - tak jakby spalanie stukowe (wtryski nowe dodatkowo sprawdzone w bosch diesel service wydrukami i wszystko OK- oczywiscie zakodowane nowe wtryski w ecu)
    - auto brak mocy


    dodatkowy spostrzezenie, silnik jak byl "zrzucony" to bylo wszystko czyszczone wraz z rurami intercoolera, po probnej jezdzie ok. 30km w intercoolerze nadmiarowa ilosc oleju ok. 20-30ml wylalo sie



    brak bledow w komputerze
    na biegu jalowym chodzi rowno, aczkolwiek wydaje sie, ze "twardo"

    pomysly?
    turbiny chodzily ladnie i nie mialy luzow, takze nie byly ruszane - co prawda po tym wycieku z IC zaczynam podejrzewac uszczelniania w turbinie, ale gdyby jednak nie to, ktos ma inny pomysl? :)
  • #47
    Raper77
    Level 5  
    Witam kolego też mam podobny problem ale nikt już nie piszę jak go rozwiązać a może ktoś napisze czy pompę wysokiego ciśnienia trzeba ustawiać na punkty czy nie master biturbo 135 km
  • #48
    snuffer90
    Level 2  
    Turbiny zregenerowane

    poprawila sie praca silnika, natomiast dalej brak mocy

    w komputerze podejrzalem cos dziwnego jak falujacy wykres parametru: "zalecane cisnienie doladowania"

    Co ma wplyw na parametr: "zalecane cisnienie doladowania" ?


    Renault Master 2.3 165km - Brak mocy po wymianie tłoka i wtryskiwaczy

    https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_1570208136.jpeg




    AKTUALIZACJA:

    Silnik po remoncie
    Tj
    - Nowe panewki korbowodowe i główne,
    - nowe pierścienie tlokowe
    - rozrzad ustawiony że schematem i na blokadach
    - głowica sprawdzana, sprawna
    -Nowa uszxzelka pod głowice
    - nowe wtryski
    - nowe turbiny
    - nowe świece zarowe
    - nowe oryginalne wtryski (sprawdzone dodatkowo przez Bosch diesel service)
    - kompresja na każdym cylindrze równa

    Objawy
    Przy obciazeniu stukaja wtryski, jakby spalanie stukowe

    Bez obciążenia silnik pracuje równo

    Jak już dojdzie do 100km/h i trzymamy prędkość to też chodzi równo

    Objaw tylko podczas obciążenia auta i nabierania prędkości


    przy obciazeniu daje za duzo paliwa, co potwierdza czarny nalot na koncowkach swiec zarowych (mieszanka zbyt bogata)
  • #49
    elektron252
    Level 13  
    Do sprawdzenia:
    podkładki pod wtryskami (grubość i szczelność)
    EGR
    Przepustnica
    Przepływomierz
    To tak na szybko[/film]
  • #51
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Czy wy wtryski kupujecie NOWE czy grzebane? Nierealne że nie ma mocy, turbiny dmuchają tyle ile trzeba, soft nie modzony czasem?