Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 2.3 165km - Brak mocy po wymianie tłoka i wtryskiwaczy

konrad9510 29 Jan 2018 18:08 19008 51
Texa Poland
  • #1
    konrad9510
    Level 9  
    Witam,
    Jeśli temat jest w złym dziale, proszę o przeniesienie.
    Auto, Renault Master 2.3 dci 165km.
    W czasie jazdy auto nagle traciło moc i odmą wyrzuciło olej.
    Po sprawdzeniu ciśnienia okazało się, że wypaliła się dziura w tłoku oraz lały dwa wtryskiwacze.
    Po remoncie silnika tj. założenie nowego tłoka, nowych panewek korbowych, nowych pierścieni, uszczelki pod głowicą, nowy rozrząd (dobrze ustawiony) i nowych wtryskiwaczach (tak nowych, nie używanych) + podkładki 2mm pod wtryskiwacz, po złożeniu wszystkiego i dopisanie Clip'em wtryskiwaczy do komputera autko odpala od cyknięcia,na obrotach chodzi równo, nie kopci, lecz nie posiada wgl. mocy, dopiero od ok. 2.7 tyś obrotów do 3tyś czuć nagle przyspieszenie, lecz wcześniej wgl nie ma mocy i podczas przyspieszania oraz na wolnych obrotach słychać "granie" wtryskiwaczy. Korekty wedle clip'a to 0.8-1.5 na każdym wtryskiwaczy. Co może być przyczyną ? Brakuje już pomysłów. Elektronicznie nie ma żadnego błędu.
  • Texa Poland
  • #3
    konrad9510
    Level 9  
    Ok jutro sprawdzę ten czujnik.
    O które dokładnie numery chodzi?
    Jako numer katalogowy tj. 16000372R, poprzednie miały taki sam numer katalogowy.
    Turbo słychać, że działa i zawór na turbinie również widać, że działa, odnośnie EGR jak go sprawdzić ?
    Ogólnie auto przed wypaleniem dziury chodziło elegancko, zbierało nie kopciło ani nic, tylko po prostu wtrysk musiał chyba zacząć nagle lać i wypaliła się dziura, ponieważ przed wgl. żadnych objawów nie było.
  • #4
    migmig85
    Level 26  
    Podciśnienia sterowania turbo po remoncie wszystkie sprawdzone?
  • #5
    genek1000
    Level 35  
    Z tyłu silnika o ile mnie pamięć nie myli można zamienić miejscami wtyczki od sterowania turbiną i chyba od chłodnicy EGR . Sprawdź to sobie bo miałem podobny przypadek.
    Dziwne jest to "granie" wtryskiwaczy i świadczy raczej o uszkodzeniu wtryskiwaczy.
  • #6
    Daro122
    Level 31  
    "Dziwne jest to "granie" wtryskiwaczy i świadczy raczej o uszkodzeniu wtryskiwaczy."- raczej o ciągłym zapowietrzaniu się układu paliwowego .
  • Texa Poland
  • #7
    konrad9510
    Level 9  
    Przewody, podciśnienia itd. było wszystko sprawdzone, tu raczej ciężko jest pomylić, ponieważ przewody są wyprofilowane i tak się układają, że pasuje wszystko na swoje miejsce, jeszcze dziś sprawdzę dokładnie z tyłu jak kolega mówi. Chociaż zawór od turbiny pracuje.


    Czyli jak najlepiej odpowietrzyć układ paliwowy ? Dawną metodą poprzez luzowanie rurki od wtryskiwaczy?
    Panowie, a jest opcja, że wałek rozrządu od strony tu przodu, chłodnicy może być przestawiony o 180*C ?
  • #8
    Daro122
    Level 31  
    Odpala więc układ jest odpowietrzony , ale dochodzi do niewielkiego zapowietrzania w czasie większego poboru paliwa objawia się to graniem wtryskiwaczy . Pewnie jakiś uszczypnięty oring to powoduje .
  • #9
    invisibleman
    Level 20  
    Tam jest pompa elektryczna w zbiorniku, wiec prędzej pojawi się wyciek niż będzie się zapowietrzał.
  • #10
    konrad9510
    Level 9  
    Tak sprawdzam po kolei przewody podciśnienia, czy na każdym odłączonym przewodzie będzie wciągać powietrze ? Ponieważ odłączyłem jeden przewód i wgl. nie wciąga powietrza, ani nie wyrzuca. Potem załączę zdjęcie sterownika co mam podejrzenie.
    Czy objaw grania może też objawiać się tym, że będzie brakować odpowiednio powietrza względem paliwa ?
  • #11
    migmig85
    Level 26  
    Kolego do sprawdzenia przepływomierz powietrza bo jeśli on źle dobiera mieszankę to silnik może bardzo twardo chodzić i wydawać się że to wtryski tak grają .
    Kolego a kiedy wypalałeś filtr DPF ?? jeśli układ wydechowy jest nie drożny też silnik będzie słabo chodził i twardo .
  • #12
    Dawid W
    Level 14  
    Pierwsza myśl po tytule to zapchany wydech zwłaszcza że piszesz o oleju przez odmę. Może ten olej poszedł w DPFa i go najnormalniej zabiło Trochę mi ten wzrost mocy nie pasuje w pewnym przedziale obrotów. Jaką masz różnicę ciśnień na wejściu u wyjściu z DPFu?
  • #13
    gruby213
    Level 14  
    Wtryski lały ....
    odpowiedź prosta - Głowica sprawdź sobie vakumpompą o ile taką masz :-) ile zaciąga na wydechach i na ssących. Dam sobie rękę uciąć że jak tłok poleciał to i dogrzało gniazda i zawory..
    grać mogą również dźwigienki
  • #14
    migmig85
    Level 26  
    Spróbuj odpiąć przepływomierz może po prostu źle dobiera mieszankę przez źle zmierzony przepływ powietrza, stąd też mogą być stuki i brak mocy . Nie koniecznie sterownik silnia pokaże nam błąd przepływki bo pracuje ale źle pokazuje ;) . Po odpięciu powinno być lepiej ale nie do końca jak będziesz widział różnicę to do podmiany jak nie chcesz mieć kosztów .
  • #15
    busiorz123
    Level 1  
    witam... jeśli można wiedzieć jaki był koszt całkowity naprawy?? Mam ten sam problem- wypalony tłok 320tyś. km
  • #16
    SouthClipper
    Level 6  
    U mnie podobny przypadek, ten sam pacjent 2.3 165KM wymiana tloka na nowy, naprawa glowicy etc, Zakup 4 nowych wtryskow 372R kodowanie Clipem, auto chodzi 2 dni dobrze, potem wtryski graja kiedy silnik zimny I pod obciazeniem, po przejechanu 20-30 kilometrow stuki ustaja I silnik chodzi miekko. Kupiony drugi set wtryskow nowych to samosie dzieje, 2 dni dobrze potem gra orkiestra. Przeplywomierz powietrza podmieniony taka sama reakcja. Ktos mial podobny przypadek ?
  • #17
    Daro122
    Level 31  
    Jakie są korekcje na wtryskach ?
  • #18
    SouthClipper
    Level 6  
    Korekcje 08-1.5 wg Clipa. Stare wtryski ktore byly zalozone na silniku jak wypalilo dziore zostaly sprawdzone na maszynie w Boshu i wg nich wszystkie dobre. Bak, paliwo, przewody wszystko czyste. Zastanawiam czy wtryski moga byc odrzucane przez soft bo wg VIN powinny byc wtryski z koncowka 282R a zamienia sie na 372R I takie sa tez zalozone. Druga rzecz czy gdzies dostaje lewe powietrze I dlatego wtryski graja. Silnk pracuje rowno na wolnych obrotach, pod obciazeniem (lekko pod gorke lub przy wcisnieciu gazu) slychac stuki wtryskiwaczy......Zastanawiajace jest to dlaczego po zakodowaniu wtryskow 1-2 dni jest dobrze a kolejnego dnia wszystkie graja....
  • #19
    Daro122
    Level 31  
    Suma korekcji powinna być 0 lub coś koło tego , zapowietrzenie układu to możesz wyeliminować poprzez stworzenie na czas próby osobnego układu . Po zakodowaniu wtrysków kiedy jest dobrze , też takie same korekcje ? czy gubi kody wtrysków ?
  • #20
    SouthClipper
    Level 6  
    Wtryski nie gubia kodow, ale nie wiem tych danych z odczytu jakie byly kiedy silnik chodzil prawidlowo.
  • #21
    genek1000
    Level 35  
    Daro122 wrote:
    zapowietrzenie układu to możesz wyeliminować poprzez stworzenie na czas próby osobnego układu

    Co to znaczy "zapowietrzenie układu " w CR i dlaczego jesli jest powietrze to nie wywala błędu ciśnienia :?:
    SouthClipper wrote:
    Korekcje 08-1.5 wg Clipa

    Napiszę tak . Dla mnie korekcja 0.8 to juz jest źle . 1.5 to też prawie max korekcji :cry:
    SouthClipper wrote:
    powinny byc wtryski z koncowka 282R a zamienia sie na 372R

    Wtryski z końcówką numeru "372R " nie istnieją jako część zamienna Renault. :cry:
  • #22
    SouthClipper
    Level 6  
    genek1000 wrote:
    Daro122 wrote:
    zapowietrzenie układu to możesz wyeliminować poprzez stworzenie na czas próby osobnego układu

    Co to znaczy "zapowietrzenie układu " w CR i dlaczego jesli jest powietrze to nie wywala błędu ciśnienia :?:
    SouthClipper wrote:
    Korekcje 08-1.5 wg Clipa

    Napiszę tak . Dla mnie korekcja 0.8 to juz jest źle . 1.5 to też prawie max korekcji :cry:
    SouthClipper wrote:
    powinny byc wtryski z koncowka 282R a zamienia sie na 372R

    Wtryski z końcówką numeru "372R " nie istnieją jako część zamienna Renault. :cry:

    W 3 sklepach sprawdzilem i wtrysku z koncowka 282R (numer na wtrysku) nie kupisz bo zamienia sie na 372R lub te 166092452R 166093282R 166000372R 95523171 4423649.
    Serwis Renault rozklada rece.....teraz chca sprawdzac czy ustawienia pompy paliwa sa prawidlowe.....po zakodowaniu wtryskow silnik chodzi 2 dni dobrze, potem graja wtryski.... Kto poleci warsztat/osobe ktory sie podejmie naprawy tego ?
  • #23
    genek1000
    Level 35  
    Nadal twierdze że numer wtryskiwacza z końcówką
    SouthClipper wrote:
    zamienia sie na 372R
    nie istnieje jako część zamienna - istnieje jakiś numer z końcówką 273R ale on jest wogóle nie dostepny .

    Renault Master 2.3 165km - Brak mocy po wymianie tłoka i wtryskiwaczy

    Prawidłowe numery zamienników to

    Renault Master 2.3 165km - Brak mocy po wymianie tłoka i wtryskiwaczy
  • #24
    SouthClipper
    Level 6  
    W sklepie sprzedano mi wkryskiwacz z koncowka 282R a w srodku oryginalnie spakowany byl wtrysk z koncowka 372R. Na allegro kazdy kto sprzedaje to zamiennik 372R. Sprawdzilem w Anglii tak samo
    THIS INJECTOR HAS 5 DIFFRENT PART NOS .- 166000372R 11MLGT5164R A2C335190080 166000452R 166000282R
    Czy jest ktos na forum kto zmienial wtryski 282R na nowe 372R i mial podobny problem?
    PS: Serwis sprawdzil pompe paliwa, wszystko dobrze, teraz stwierdzil ze kostka od wspomagania przegnila (Autko z konca 2015) i to moze byc powod ze silnik zle pracuje?
  • #25
    pp_pablo
    Level 25  
    SouthClipper wrote:

    W 3 sklepach sprawdzilem i wtrysku z koncowka 282R (numer na wtrysku) nie kupisz bo zamienia sie na 372R


    Sprawdź na co się zamienia na tej stronie: Link

    Tutaj prosty opis Link
  • #27
    pp_pablo
    Level 25  
    genek1000 wrote:
    Jest jeden mały problem - strona jest do Boscha a wtryski są SIemensa :cry:


    Hmm, przyznaję nie wiedziałem. Każdy master biturbo 135 czy 165KM jest na siemensie?
  • #28
    stoca
    Level 9  
    Cześć, mam ten sam problem na Mastr 165 biturbo. Czy rozwiązałeś ten problem?
  • #29
    Raper77
    Level 6  
    Witam mam też problem z grającymi wtryskami master biturbo 135 Jak ktoś rozgryzł ten problem proszę o pomoc
  • #30
    stoca
    Level 9  
    Czy kupiłeś nowy lub odnowiony? W przypadku remontu, tylko końcówka jest wymieniona, ale problem tkwi w elektronice.
    Czy można zmierzyć rezystancję omową przy każdym wstrzyknięciu?
    Ustaw miernik na 2000k, powinieneś mieć wartość 200k, jeśli go zmierzysz.