Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master 2.3 165km - Brak mocy po wymianie tłoka i wtryskiwaczy

konrad9510 29 Sty 2018 18:08 1647 13
  • #1 29 Sty 2018 18:08
    konrad9510
    Poziom 8  

    Witam,
    Jeśli temat jest w złym dziale, proszę o przeniesienie.
    Auto, Renault Master 2.3 dci 165km.
    W czasie jazdy auto nagle traciło moc i odmą wyrzuciło olej.
    Po sprawdzeniu ciśnienia okazało się, że wypaliła się dziura w tłoku oraz lały dwa wtryskiwacze.
    Po remoncie silnika tj. założenie nowego tłoka, nowych panewek korbowych, nowych pierścieni, uszczelki pod głowicą, nowy rozrząd (dobrze ustawiony) i nowych wtryskiwaczach (tak nowych, nie używanych) + podkładki 2mm pod wtryskiwacz, po złożeniu wszystkiego i dopisanie Clip'em wtryskiwaczy do komputera autko odpala od cyknięcia,na obrotach chodzi równo, nie kopci, lecz nie posiada wgl. mocy, dopiero od ok. 2.7 tyś obrotów do 3tyś czuć nagle przyspieszenie, lecz wcześniej wgl nie ma mocy i podczas przyspieszania oraz na wolnych obrotach słychać "granie" wtryskiwaczy. Korekty wedle clip'a to 0.8-1.5 na każdym wtryskiwaczy. Co może być przyczyną ? Brakuje już pomysłów. Elektronicznie nie ma żadnego błędu.

    0 13
  • #3 29 Sty 2018 18:57
    konrad9510
    Poziom 8  

    Ok jutro sprawdzę ten czujnik.
    O które dokładnie numery chodzi?
    Jako numer katalogowy tj. 16000372R, poprzednie miały taki sam numer katalogowy.
    Turbo słychać, że działa i zawór na turbinie również widać, że działa, odnośnie EGR jak go sprawdzić ?
    Ogólnie auto przed wypaleniem dziury chodziło elegancko, zbierało nie kopciło ani nic, tylko po prostu wtrysk musiał chyba zacząć nagle lać i wypaliła się dziura, ponieważ przed wgl. żadnych objawów nie było.

    0
  • #4 30 Sty 2018 00:22
    migmig85
    Poziom 22  

    Podciśnienia sterowania turbo po remoncie wszystkie sprawdzone?

    0
  • #5 30 Sty 2018 09:08
    genek1000
    Poziom 28  

    Z tyłu silnika o ile mnie pamięć nie myli można zamienić miejscami wtyczki od sterowania turbiną i chyba od chłodnicy EGR . Sprawdź to sobie bo miałem podobny przypadek.
    Dziwne jest to "granie" wtryskiwaczy i świadczy raczej o uszkodzeniu wtryskiwaczy.

    0
  • #6 30 Sty 2018 12:15
    Daro122
    Poziom 28  

    "Dziwne jest to "granie" wtryskiwaczy i świadczy raczej o uszkodzeniu wtryskiwaczy."- raczej o ciągłym zapowietrzaniu się układu paliwowego .

    0
  • #7 31 Sty 2018 08:16
    konrad9510
    Poziom 8  

    Przewody, podciśnienia itd. było wszystko sprawdzone, tu raczej ciężko jest pomylić, ponieważ przewody są wyprofilowane i tak się układają, że pasuje wszystko na swoje miejsce, jeszcze dziś sprawdzę dokładnie z tyłu jak kolega mówi. Chociaż zawór od turbiny pracuje.


    Czyli jak najlepiej odpowietrzyć układ paliwowy ? Dawną metodą poprzez luzowanie rurki od wtryskiwaczy?
    Panowie, a jest opcja, że wałek rozrządu od strony tu przodu, chłodnicy może być przestawiony o 180*C ?

    0
  • #8 31 Sty 2018 11:43
    Daro122
    Poziom 28  

    Odpala więc układ jest odpowietrzony , ale dochodzi do niewielkiego zapowietrzania w czasie większego poboru paliwa objawia się to graniem wtryskiwaczy . Pewnie jakiś uszczypnięty oring to powoduje .

    0
  • #9 31 Sty 2018 13:11
    invisibleman
    Poziom 19  

    Tam jest pompa elektryczna w zbiorniku, wiec prędzej pojawi się wyciek niż będzie się zapowietrzał.

    0
  • #10 31 Sty 2018 14:15
    konrad9510
    Poziom 8  

    Tak sprawdzam po kolei przewody podciśnienia, czy na każdym odłączonym przewodzie będzie wciągać powietrze ? Ponieważ odłączyłem jeden przewód i wgl. nie wciąga powietrza, ani nie wyrzuca. Potem załączę zdjęcie sterownika co mam podejrzenie.
    Czy objaw grania może też objawiać się tym, że będzie brakować odpowiednio powietrza względem paliwa ?

    0
  • #11 31 Sty 2018 17:49
    migmig85
    Poziom 22  

    Kolego do sprawdzenia przepływomierz powietrza bo jeśli on źle dobiera mieszankę to silnik może bardzo twardo chodzić i wydawać się że to wtryski tak grają .
    Kolego a kiedy wypalałeś filtr DPF ?? jeśli układ wydechowy jest nie drożny też silnik będzie słabo chodził i twardo .

    0
  • #12 12 Lut 2018 22:22
    Dawid W
    Poziom 14  

    Pierwsza myśl po tytule to zapchany wydech zwłaszcza że piszesz o oleju przez odmę. Może ten olej poszedł w DPFa i go najnormalniej zabiło Trochę mi ten wzrost mocy nie pasuje w pewnym przedziale obrotów. Jaką masz różnicę ciśnień na wejściu u wyjściu z DPFu?

    0
  • #13 16 Lut 2018 21:33
    gruby213
    Poziom 14  

    Wtryski lały ....
    odpowiedź prosta - Głowica sprawdź sobie vakumpompą o ile taką masz :-) ile zaciąga na wydechach i na ssących. Dam sobie rękę uciąć że jak tłok poleciał to i dogrzało gniazda i zawory..
    grać mogą również dźwigienki

    0
  • #14 17 Lut 2018 00:58
    migmig85
    Poziom 22  

    Spróbuj odpiąć przepływomierz może po prostu źle dobiera mieszankę przez źle zmierzony przepływ powietrza, stąd też mogą być stuki i brak mocy . Nie koniecznie sterownik silnia pokaże nam błąd przepływki bo pracuje ale źle pokazuje ;) . Po odpięciu powinno być lepiej ale nie do końca jak będziesz widział różnicę to do podmiany jak nie chcesz mieć kosztów .

    0