Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tani wykrywacz metali na mikrokontrolerze

zasoby 14 Aug 2005 15:25 32702 41
  • Bardzo proste rozwiązanie wykrywacza metali bazującego na zaprogramowanym mikrokontrolerze AT90S2313. Kompatybilny prawie z każdym zrobionym czujnikiem indukcyjnym, nie wymagający strojenia. Zasilanie z 9V baterii. Pobór prąd 15mA. Wskaźnikiem jest 8 LEDów plus brzęczyk.

Zasięg zależy od wielkości i ułożenia materiału w ziemi. Na stronie autora można znaleźć dokładne charakterystyki. Wykrycie monety jest możliwe na głębokości 10cm.

Źródło:
    http://home.skif.net/~yukol/

Cool? Ranking DIY
    About Author
    zasoby
    Level 23  
    zasoby wrote 785 posts with rating 409, helped 4 times. Been with us since 2002 year.
    krzycho123
    Level 31  
    bardzo fajny , prosty układ . Dziękujemy :D Jednak jestem w tej dziedzinie początkujący i prosiłbym o wytłumaczenie pojęcia " czujniki indukcyjny" . Jak się za to zabrać ?
    zasoby
    Level 23  
    do załącznika dodano przykładowe wykonanie łącznie z wymiarami elementu indukcyjnego :)
    krzycho123
    Level 31  
    Dziękuje za info , niestety ale w załączniku nie znalazłem nic takie o czym mówisz. Owszem jest na schmemacie symbol , jednak jak dla mnie to za mało informacji aby się za to zabrać.
    Nieztejbajki
    Level 15  
    krzycho123 wrote:
    Dziękuje za info , niestety ale w załączniku nie znalazłem nic takie o czym mówisz. Owszem jest na schmemacie symbol , jednak jak dla mnie to za mało informacji aby się za to zabrać.

spojrz na pierwsze pytanie w dziale FAQ http://home.skif.net/~yukol/MetalE.htm
    krzycho123
    Level 31  
    Nieztejbajki wielkie dzięki :) teraz już wszystko wiem. Jakos mi to umkło.
    Nieztejbajki
    Level 15  
    co do dostepnosci czesci to nie powinno byc problemow najdrozszy chyba bedzie procek z tego wszystkiego
    cr_oc
    Level 11  
    Witam