Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.0 X10XE - Dławi się przy dodaniu gazu, błąd P0100, brak mocy

30 Sty 2018 14:32 1563 9
  • Poziom 25  
    Witam serdecznie.
    Otóż w dniu wczorajszym po jeździe po błocie a następnie po odczekaniu 4 godzin umyciu auta nastał w nim problem z dławiącym się silnikiem przy dodawaniu gazu. Mocy brak, wrzucam 2 i gaz w podłoge a on ledwo się rozpędza.
    Dysponując komputerem diagnostycznym Delphii z oprogramowaniem 2013.3 podłączyłem auto pod komputer i wyskoczył błąd P0100(zbyt niskie napięcie przepływomierza powietrza).
    Po jego odłączeniu jest tak samo, odłaczenie sondy lambda również nic nie daje.
    Gdzie dalej szukać usterki? Czy możliwe, że to zawór egr szwankuje?
    Auto to Opel Corsa B 1.0 X10XE z 99r.
  • Testo
  • Poziom 5  
    Wymień przepływomierz. Też miałem ten sam błąd i wymiana pomogła. Tylko wsadź orginał
  • Poziom 25  
    Panowie jest jeszcze druga kwestia dotycząca sprężania w tym silniku.
    Mianowicie dziś dokonywałem pomiaru sprężania w tym silniku który był rozgrzany do około 60-70 stopni i ciśnienia mi wychodzą po około 14-15bar. Robiłem to metodą gas do dechy i odpalamy(bez świec oczywiście). Czy te ciśnienia nie są za wysokie jak dla silnika benzynowego?
  • Testo
  • Poziom 5  
    Ciśnienie w normie. W tym silniku 1.4 do 1.6 MPa
  • Poziom 25  
    Przylałeś instalację elektryczną.Sprawdź prąd wejściowy i sygnał przepływki a nie wymieniaj na pałę.Włącz zapłon zdejmij kostkę z przepływki weź miernik podłącz go do masy akumulatora a drugi przewód kolejno;pin 2=12V pin3=0V pin4=5V jeśli pomiary się nie zgadzają to szukaj w instalacji problemu jeśli ok to załóż wtyczkę na przepływkę odpal auto i sprawdź napięcie wkłówając się w przewód nr.5 powinno być tam napięcie ok 1.5V.Jeśli to napięcie znacząco będzie odbiegać od tej normy wtedy możesz podejrzewać sam przepływomierz.Ale pamiętaj w pierwszej kolejności pomiary pinów 2,3 i 4 tam musi być idealnie na pinie 2 będziesz miał napięcie akumulatora więc jeśli wskarze więcej to nic się nie dzieje.
  • Poziom 25  
    sulof1601 napisał:
    Przylałeś instalację elektryczną.

    I to było to!
    A dokładnie to nie instalację elektryczną a w dołku w którym znajduje się świeca zapłonowa(pierwszy cylinder od strony skrzyni) były śladowe ilości wody. Po wymontowaniu cewki, wyczyszczeniu do sucha i wydmuchaniu wszystkiego sprężarką auto zaczęło normalnie pracować, odzyskało moc i jest super. Na tym cylindrze świeca była czarna wiec jutro wymienię wszystkie świece(zamontowane są NGK 2-elektrodowe).
    motocykle_123 napisał:
    Ciśnienie w normie. W tym silniku 1.4 do 1.6 MPa

    Na liczniku już ponad 200 tysięcy. Olej od 2005r. zalany Castrol 0W40(wymieniany co rok) :-)
    A więc skoro ciśnienie w normie to musi mi olej brać przez popychacze zaworowe bo czasem kopci na niebiesko zwłaszcza gdy pochodzi na wolnych obrotach.

    Pozostaje ciągle sprawa błędu P0100 więc pewnie przepływka do wymiany lub lambda gdyż po przejechaniu około 20kilometrów ten błąd się pojawia choć auto nie spala dużo bo średnio 6-7L na 100km.
  • Poziom 25  
    Sprawdź przepływkę jak wyżej opisałem
  • Poziom 23  
    LENIWIEC_PL napisał:
    A więc skoro ciśnienie w normie to musi mi olej brać przez popychacze zaworowe bo czasem kopci na niebiesko zwłaszcza gdy pochodzi na wolnych obrotach.

    Ojciec miał Corse C 1,0 i od nowości kopciła ;) jaki masz ubytek tego oleju ??
  • Poziom 25  
    Kolego patrz kogo cytujesz ja tego nie napisałem więc proszę poprawić.
  • Poziom 25  
    migmig85 napisał:
    jaki masz ubytek tego oleju ??

    Litr na 900km więc raczej w normie.