Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Movano 2,5 /115 km z 2003 roku - ciezko pali rano. Cofa sie ropa

b1864 30 Jan 2018 16:01 4722 17
  • #1
    b1864
    Level 9  
    Witam
    Mam problem z autem . Zawsze rano musze długo kręcić żeby motor zaskoczył. W zimie musze go suszarka podgrzewać żeby w końcu zaskoczył. Pytałem kolegów mechaników. Zalecili :
    Wymiana świec żarowych - wymienione Boscha.
    założenie zaworu zwrotnego - założyłem
    Założenie pompki ręcznej na przewodzie ( przezroczysty) miedzy filtrem a zbiornikiem - założyłem

    Auto dalej ma ten sam problem. Zauważyłem ze cofa się ropa. Na przezroczystym przewodzie miedzy filtrem paliwowym a zbiornikiem cofnięte jest paliwo tak 5-6 cm.

    Bardzo bym prosił o poradę co jeszcze mogę zrobić żeby wreszcie ten problem rozwiązać.
    Auto jak już zapali to chodzi idealnie. Równo. Potem jak zgaszę i zastartuje to wszystko jest ok aż do następnego poranka.

    Czekam na odpowiedz i z góry dziękuję bo już nie mam więcej pomysłów co mam sprawdzić.
  • #2
    coperfild
    Level 35  
    Miałem podobnie w Masterze, wystarczyło wyregulować czujnik obrotów wału względem koła zamachowego. Jest mocowany na wcisk bez przykręcania trzyma go tylko taka blaszka.
  • #3
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    b1864 wrote:
    Wymiana świec żarowych - wymienione Boscha.
    Sprawdziłeś czy działają, czy dochodzi do nich napięcie?
    b1864 wrote:
    założenie zaworu zwrotnego - założyłem
    Gdzie, na jakim przewodzie?
    b1864 wrote:
    Założenie pompki ręcznej na przewodzie ( przezroczysty) miedzy filtrem a zbiornikiem - założyłem
    A używasz? Dopompowujesz paliwo przed uruchomieniem auta?
    Układ paliwowy odpowietrzony?
    b1864 wrote:
    cofnięte jest paliwo tak 5-6 cm.
    5-6 cm cofnięte? Jak to mamy rozumieć?
  • #4
    b1864
    Level 9  
    coperfild wrote:
    Miałem podobnie w Masterze, wystarczyło wyregulować czujnik obrotów wału względem koła zamachowego. Jest mocowany na wcisk bez przykręcania trzyma go tylko taka blaszka.


    W jaki sposób mam to zrobić bo nie bardzo wiem jak się do tego zabrać ?

    ( wczoraj sprawdzałem jeszcze czy pracuje pompka w zbiorniku. Pracuje. Słychać.)

    Dodano po 13 [minuty]:

    Wymiana świec żarowych - wymienione Boscha.

    Sprawdziłeś czy działają, czy dochodzi do nich napięcie?

    świece nowe Boscha kupiłem i wymieniłem A na starych było napięcie. To już nie sprawdzałem

    b1864 wrote:
    założenie zaworu zwrotnego - założyłem
    Gdzie
    , na jakim przewodzie?

    Na przezroczystym, który idzie od zbiornika paliwa.( jest tylko jeden przezroczysty )

    Założenie pompki ręcznej na przewodzie ( przezroczysty) miedzy filtrem a zbiornikiem - założyłem

    A używasz? Dopompowujesz paliwo przed uruchomieniem auta?

    Wczoraj zdemontowałem bo pompowanie nic nie dawało. Oryginalnie nie było pompki w moim aucie. To moja samodzielna inferencja.

    Układ paliwowy odpowietrzony?

    Kupiłem opla dopiero parę miesięcy temu. Nie bardzo wiem jak go się odpowietrza. Audi odpowietrzałem ale tutaj inaczej to wszystko wygląda. Czy tak samo się odpowietrza ?

    b1864 wrote:
    cofnięte jest paliwo tak 5-6 cm.


    5-6 cm cofnięte? Jak to mamy rozumieć?[/quote]

    Na przewodzie przezroczystym od filtra paliwowego do zbiornika widać powietrze .Przy samym filtrze nie ma w wężyku paliwa. Zaczyna się na wysokości 5/6 cm. I już do zaworu zwrotnego paliwo w wężyku jest.

    Sprawdzałem tez wczoraj - pompka w zbiorniku paliwa działa.

    Tak się zastanawiam czy to nie jakiś wtryskiwacz jest przyczyna ? jak to najprościej sprawdzić. Da się pod komputer podłączyć ?
  • #6
    b1864
    Level 9  
    DriverMSG wrote:
    Komputer może wykazać niesprawność układu elektrycznego, "nie powie" czy wtryskiwacz jest sprawny. Należy wykonać test przelewowy.


    Bardzo dziękuje .Postaram się jakoś to zrobić. A mam jeszcze pytanie. We wszystkich moich autach z przeszłości i teraz mam przepływomierz. Natomiast w tym oplu movano nie mogę go znalejść. Czy faktycznie nie ma ?

    oraz

    Gdzie szukać nieszczelności w układzie wysokiego ciśnienia CR ? bo tak myślę ze może to jest problem.

    Auto w lecie pali bardzo dobrze. Problem z uruchomieniem zaczyna się jak spada temperatura. Na razie sobie radze podgrzewając suszarka silnik i przewody. Potem już auto normalnie startuje. Gaszę zapalam. Cały dzień jest ok. I następny poranek ta sama historia.

    Z ,,ropniaków,, miałem tylko audi ale tam był pełny komputer. Także mało co w nim sam robiłem teraz mam benzyniaki. Daje sobie rade z naprawami. Pierwszy raz mam busa i jeszcze jestem ,,zielony,, w temacie. Dziękuje za wszystkie sugestie.
  • #7
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    b1864 wrote:
    We wszystkich moich autach z przeszłości i teraz mam przepływomierz. Natomiast w tym oplu movano nie mogę go znalejść. Czy faktycznie nie ma ?
    Jak znasz oznaczenie kodowe silnika, to sobie wpisz w google i zobaczysz zdjęcia przepływomierza. Zgaduję, że to silnik DTI, więc łatwo to namierzyć.
    b1864 wrote:
    Auto w lecie pali bardzo dobrze. Problem z uruchomieniem zaczyna się jak spada temperatura.
    Nie chciałbym źle rokować, ale najczęściej jest to wina wtryskiwacza/y.
  • #9
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Jeśli chodzi o to paliwo, to sprawdź i/lub wymień uszczelki w złączach przewodów paliwowych przy filtrze.
    A co jest zamiast przepływomierza? Kawałek rury? Może źle popatrzyłeś? Jeśli go nie ma, to powinna być wtyczka, okablowanie.
    W katalogach występuje.
    http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/27/280/4260/39243/

    Opel Movano 2,5 /115 km z 2003 roku - ciezko pali rano. Cofa sie ropa
    Opel Movano 2,5 /115 km z 2003 roku - ciezko pali rano. Cofa sie ropa
    Opel Movano 2,5 /115 km z 2003 roku - ciezko pali rano. Cofa sie ropa
    Opel Movano 2,5 /115 km z 2003 roku - ciezko pali rano. Cofa sie ropa
  • #10
    b1864
    Level 9  
    Naprawdę NIE ma przepływomierza. Tez byłem zdziwiony na zdjęciu wyżej jest pokazane ze jest po prostu rura. A przepływomierza nie ma nigdzie. Wtyczki tez nie ma. Ale auto jak już zapali to pracuje idealnie. W lecie nie mam z nim żadnych problemów . Mam go od kwietnia. Dopiero tak od listopada mam kłopot z zastartowaniem. Tak sobie myślę ze może jakaś uszczelka gumowa jest do wymiany. Bo niska temperatura może powodować ze guma się kurczy i może robi się jakaś szczelina w układzie paliwowym. Sprawdzę te uszczelki. Dziękuje za wskazówki. I tak się zastanawiam co zrobić z tym ze nie ma przepływomierza ?
  • #11
    T5
    Admin of Cars group
    b1864 wrote:
    A przepływomierza nie ma nigdzie.
    Podłącz pod tester i sprawdź czy zgłasza błąd przepływomierza. Wg mnie były wersje z i bez przepływomierza.
  • #12
    pp_pablo
    Level 26  
    T5 dobrze prawi, były wersje bez przepływomierza.

    Dodano po 3 [minuty]:

    b1864 wrote:
    Pytałem kolegów mechaników. Zalecili :

    założenie zaworu zwrotnego - założyłem
    Założenie pompki ręcznej na przewodzie ( przezroczysty) miedzy filtrem a zbiornikiem - założyłem


    Kolego jeśli założyłeś oryginalną pompkę ręczną to niepotrzebnie zakładałeś jeszcze zaworek. Pompka przecież jest z zaworkiem.
  • #13
    diodabg
    Level 30  
    Tak byly wersje bez przeplywomierza ecu korzysta wtedy z map sensor w tym modelu rowniez nie ma zaworu do turbiny.

    Jezeli jestes pewny ze napiecie dochodzi do swiec i swiece dzialaja to moze byc problem z cisnieniem w cylindrach.
    Trzeba zrobic diagnostyke silnika i sprawdzic tez wtryski na przelew jak pisal kolega powyzej.
    Na szybkiego mozesz dolac jakis srodek do czyszczenia wtryskow.
    Zaworki powrotne nie maja sensu jezeli jest pompka w baku ktora oczywiscie tez musi wlasciwie dzialac ;-)
  • #14
    b1864
    Level 9  
    Dziękuje. To już jestem spokojny ze to normalne iż nie ma przepływomierza. Swoja droga pierwszy raz spotkałem się z takim autem :-) Napięcie dochodzi do świec. Dzisiaj jeszcze sprawdzałem. Grzeją Pompkę ręczną już zdemontowałem. To teraz będę sprawdzał : ciśnienie w cylindrach ,zrobię próbę przelewowa wtrysków i wymienię uszczelki. Jeszcze raz dziękuję. Odezwę się co dalej .
  • #15
    b1864
    Level 9  
    Jeszcze nie sprawdzałem wszystkiego .Na razie odpalam go na ,,plaka,, ( preparat sprey do czyszczenia) przekręcam paręnaście razy pokręci i startuje. Potem już gaszę, startuje - cały dzien. Silnik idealnie pracuje. Auto mi bardzo mało pali bo 7,7-8 litrów na 100 km.I Nie mogę zrozumieć ze jak już zapali to wszystko idealnie.
  • #17
    diodabg
    Level 30  
    b1864 wrote:
    preparat sprey do czyszczenia
    Jak juz musisz tak zapalac to lepiej cockpite spray berdzie bardziej miekko i bezpieczniej dla silnika.
    Jezeli jezdzisz tym samochodem to dolej srodek do czyszczenia wtryskow dobrej firmy np. liqui moly
  • #18
    genek1000
    Level 35  
    Podłączyć jakikolwiek diagnoskop i sprawdzić ciśnienie paliwa przy rozruchu .
    Jak dobre to sprawdzić cienienie sprężania.
    Mogą być zapieczone pierścienie .
    W lecie pali bez problemu , w zimie zaczynają się kłopoty.
    Aaaaaa teraz widzę że już to zostało napisane tylko w inny sposób :D
    (Nie czytałem dokładnie postów :cry: )