Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyłączająca się spawarka pomysł na wiatraczek z komputera

30 Sty 2018 21:01 675 23
  • Poziom 3  
    Witam ponieważ zaczynam swoją przygodę ze spawaniem już trochę spawałem na sąsiada spawarce, obecnie dostałem od dziadka trochę "starą" i nie za mocną spawarkę Einhell EUROMASTER CEN 150 EC i teraz moje pytanie jak i pod co podpiąć wiatraczki komputerowe myślałem nad jednym taki dużym z tyłu ma on 14 cm i 1000 obr./min. ±10%
    Czy może jeszcze jeden? Jestem zielony w tym temacie może ktoś z was miał już z tym do czynienia z takim przerabianiem i jak to wygląda w praktyce gdzie najlepiej się wpiąć spawarka wygląda tak (zdjęcie z internetu) :
  • Poziom 3  
    Chcę żeby się ona nie przegrzewała tak i żebym mógł pracować na tych elektrodach 3,2 bo jak na razie to 2,5 pospawam ze 3 sztuki i już się wyłącza chyba lepiej, żeby miała lepsze chłodzenie z nadmiarem czy nie? Poszukam czegoś na allegro jakiegoś wiatraczka pod 230V skoro tak mówisz, bo jak rozumiem to ten komputerowy nie będzie sobie dobrze radził i się przepali?
  • Poziom 41  
    Może sobie poradzić i się nie spali ale trzeba dorobic do0 niego zasilanie 12V
  • Poziom 3  
    Tak jak mówię jestem zielony w tym temacie, ale załóżmy że kupię jakiś wiatrak pod 230V żeby było z tym mniej zabawy i teraz co z kabelkami gdzie to wpiąć/wlutować. ?
  • Poziom 43  
    patryk201031 napisał:
    kupię jakiś wiatrak pod 230V
    Może kup młyn wodny zamiast wiatraka :D . No chyba że o wentylator ci chodziło. Skoro ma być na 220VAC, to chyba wiadomo, gdzie i jak go podłączyć - do zacisków kabla sieciowego. A jak by ci się chcialo, to można zbudować przekaznik na bazie np. kontaktronu, by wentylator załączał się tylko w momencie spawania.
  • Poziom 3