Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw caddy 1,9 tdi silnik bsu - Jaki słupek można zastosować zamist bsu ?

31 Jan 2018 10:13 3852 11
  • Level 2  
    Witam
    Poszukuję pewnej informacji jaki zamienny silnik (słupek)mogę zastosować zamiast BSU ?Samochód to Vw caddy 2008 1,9 tdi.
  • Level 30  
    Co tam się stanęło ze wspaniałym szmelcvagenem ? Korba bokiem wylazła ?
    Zamiennie pasują BLS, BMT, BXE
  • Level 2  
    Korba nie wyszła,tylko stuka.
    Dostaje sprzeczne informacje,internetowy "fachman" twierdzi że idealnie zamienny jest tylko BLS....
  • Level 30  
    Jak stuka to wymień panewki, korbę, zrób szlif wału jak wymaga - po kiego grzyba się w takie koszty pakować jak wymiana silnika.
    BKC, BXE i BLS to dokładnie ten sam silnik: różnią się tylko osprzętem i modelami w których był stosowany.
    Słupek i głowica jota w jotę. Zasadniczo różnice są tylko pomiędzy blokami bo głowice są identyczne co w seriach Axx.
  • Level 2  
    Głowa mnie już boli od czytania głupot o panewkach z zamkami czy bez...jestem mechanikiem motocyklowym i nie znam się na kultowych "tdi" hehe
    Wiem jedno,to jest konsekwencja planu serwisowego vw wymieniania oleju co 30 tyś.Chcę tylko naprawić ojcu auto mądrze i skłaniam się własnie do szlifu i wymiany panewek które są w tej chwili dostępne do tego silnika w wysokiej jakości.Nie jestem alfa i omega w tym temacie i chętnie poczytam opinie mądrych ludzi.
  • Level 32  
    To wejdz na forum vw i sprawdź w którym modelu był dpefek a w ktorym nie.
    Na forum jak dobrze poszukasz znajdziesz pana ktory wstawia ax... Zamiast bls....poczytaj przelicz - może wydasz cos więcej ale na lata a nie pół roku.
  • Helpful post
    Level 30  
    Nie ma reguły na to: BLS w skodzie miały DPF`a a w Caddy na polski rynek - nie.
    Jak silnik jeszcze cały to rób tylko tyle ile potrzeba: rozebrać i wymienić kpl panewek, pewnie i szlif wału bedzie wymagany, od biedy wstawisz drugi z używki. Słupek to się wymienia jak już kopyto wystawi.
    Faktem jest że silniki te zabił debilny interwał LongLife ale i też niestetry zmiany materiałowe. Silniki z serii Axx (czyli gdzieś tam do 2004r) były pancerne. Seria Bxx niestety wiele elementów miała wykonane z gównolitu (jak panewki czy wałki).
    Ale remontuj - nie wymieniaj. Nawet jak ostatecznie wyjdzie cię tyle samo co wymiana bo zawsze wiesz co masz, wiesz co było włożone, jak zrobione i zmieniajac olej co 10 góra 15 tyś km setki tyś km przeleci. Używka to zawsze loteria bo nie masz gwarancji czy nie kupiłeś w podobnym albo gorszym stanie niż ten co obecnie masz.
  • Level 2  
    Panowie,silnik rozebrany i okazało się że czop jest tak zniszczony że nie nadaje się do regeneracji,moje pytanie to czy wał w BSU jest taki sam jak BLS ???
    Na alledrogo jest większy wybór wałów od BLS.
  • Level 30  
    To samo... one się różniły tylko osprzętem (tym co na zewnątrz silnika) oraz softem.
  • Level 32  
    A nie różniły się właśnie walkami - różnica czy miały dpf czy nie.
  • Level 31  
    Piasek80 wrote:
    Silniki z serii Axx (czyli gdzieś tam do 2004r) były pancerne. Seria Bxx niestety wiele elementów miała wykonane z gównolitu (jak panewki czy wałki).
    .


    To ile przejedzie seria b...? Ja mam w sharanie 2008 BVK , kupiłem go rok temu z 500tys na liczniku i silnik działa bez zarzutu (ale japoński automat 2 razy się posypał, zresztą dzięki temu udało się auto tanio kupić bo niemcowi nie opłacało sie znowu wywalić parę tys euro w remont skrzyni)