Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Meriva A 1.7 DTI (ISUZU) - P0482 (4) Przekaźnik wentylatora 3, układ otwart

31 Sty 2018 13:07 1677 3
  • Poziom 10  
    Mam po dłuższym postoju problem w samochodzie Opel Meriva A 1.7 DTI (ISUZU) 2003r z prędkością 3 (prawdopodobnie maksymalną) wentylatorów. W diagnostyce błąd : P0482 (4) Przekaźnik wentylatora 3, układ otwarty.
    1. Wentylatory sprawne. Przy teście wywołanym z komputera układ działa poprawnie na prędkości 1 i 2. Na 3 nie działa nic. Sprawdziłem i przeczyściłem styki: 4 przekaźniki K30A-D-sprawne (po podaniu 12 V przełączają prawidłowo), bezpieczniki FV8,FV6,F42- sprawne,opornik wentylatora-sprawny.
    2. Schemat jaki znalazłem w załączniku. Jednak w moim przypadku tylko jeden wentylator ma opornik wentylatora.
    3. Zabrałem się za czyszczenie przewodów masowych (koło akumulatora, do karoserii). Przy okazji coś mi się stało z IMMO i nie mogę odpalić (więcej tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3426053.html)
    4. Przekaźniki K30C,B,D są koło akumulatora. Przekaźnik K30A jest przy podszybiu. Zamieniłem przekaźniki K30A i K30C bo były identyczne, dalej to samo. Zamieniłem też ze sobą K30D i K30B (są identyczne) -dalej to samo.

    5. Jak komputer sprawdza czy układ jest otwarty czy zamknięty?
    6. Przypuszczam, że coś jest z kablem w wiązce z kablem pomiędzy komputerem głównym, a modułem przekaźników przy podszybiu, czy to może być dobry trop? W samochodach Opel Combo z tym silnikiem, dostawała się woda do skrzynki przy podszybiu. Tutaj miałem sporo syfu przy wiązce z kablami i taśma ochronna była mokra.
    7. Jakieś sugestie co można sprawdzić? Z wyciągnięciem tej skrzynki przy podszybiu mam na razie trochę problem i w ogóle jest tam ciężki dostęp.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    Uszkodzona jest opornica zintegrowana z wentylatorem, można na taką zamienić:
    opel nr 93341907 , ale trzeba trochę z kablami się pobawić.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Mam taki wentylator jak tutaj Opel Meriva A 1.7 DTI (ISUZU) - P0482 (4) Przekaźnik wentylatora 3, układ otwart
    Do jednego jest podłączona opornica którą widać na zdjęciu pod prawym wentylatorem. To jest prawdop. model 3134503069. Do drugiego przychodzą tylko dwa przewody, nie widzę żadnej opornicy. Czy przy dwóch przewodach też może być zintegrowana opornica z wentylatorem? Wydaje się, że nie ma jak nią wtedy sterować.
    Jeszcze mam wątpliwość jak komputer wykrywa otwarty obwód, prawdop. tylko w obwodzie prądu sterującego. Prześwietliłem dzisiaj kabelki i na razie coś się nie zgadza ze schematem który jest w pierwszym poście. Bo mam:
    1. Ze sterownika A56 - do przekaźnika K30B (styk 85)
    2. Ze sterownika A39 - do przekaźnika K30C (styk 85)
    3. Z przekaźnika K30D - do przekaźnika K30A (styk85)
    4. A16 nie ma nigdzie

    Wstępnie na razie to gdzieś może być przerwa pomiędzy sterownikiem (prawdop. A16) i K30D.

    Dodano po 15 [godziny] 41 [minuty]:

    Problem rozwiązany. Uszkodzony był biało-brązowy przewód pomiędzy A16 komputera głównego a przekaźnikiem. Uszkodzenie miało miejsce ok 50cm od komputera głównego. Wygląda jakby coś nadgryzło przewody i z biegiem czasu w tym miejscu praktycznie w środku był pusty. Idą dwa takie same biało-brązowe przewody z K30D do K30A oraz z K30D do A16.
  • Poziom 10  
    Przyczyną był uszkodzony przewód w wiązce.