Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa urządzenia, automatu do ucinania jak na rysunku

MaciekDZN 31 Sty 2018 13:11 708 9
  • #1 31 Sty 2018 13:11
    MaciekDZN
    Poziom 2  

Urządzenie do ucinania co pewną odległość (lub co czas).
    Folia szerokość 30 cm.
    Ucinana przez gilotynę lub nóż chirurgiczny co odległość 25 cm.
    Co potrzebuje do zbudowania takiego urządzenia?
    Elektro sprzęgło do zatrzymywania przed ucięciem? 4 rolki do chwytania i przesuwania folii, urządzenie napędowe, stojak do rolki folii z rurką na łożyskach, kompresor? Sprężyny? Fotokomórka? Jakiś sterownik?
    Nie znam się na budowaniu maszyn i to mój pierwszy projekt, który chce stworzyć samodzielnie.
    Czy ktoś mógłby stworzyć mi prosty schemat co i jak, żeby po złożeniu to działało?

0 9
  • #2 31 Sty 2018 14:45
    Uciech
    Poziom 16  

Na zaliczenie w szkole czy to realny projekt?

0
  • #3 31 Sty 2018 17:20
    Radzio M.
    Poziom 32  

To nie będzie działać (musiałbyś synchronizować prędkość liniową rolki z wałkami). Można zrobić tak, że masz część maszyny odpowiedzialną za rozwijanie rolki. W praktyce wyglądałoby to tak, że robisz zwis foli, do którego dąży układ sterowania silnikiem rozwijania rolki (rozwija do czujnika, pomijam wszystkie bezwładności itp., w praktyce jest to do wyregulowania).
    Gilotyna, którą narysowałeś po ucięciu spowoduje, że pozostała folia się podwinie podczas transportu ostatnich wałków. Cięcie musiałoby być na samym końcu. Trzeba też wymyśleć jak przetransportować kawałki do magazynu.

0
  • #4 31 Sty 2018 18:16
    Ryszard49
    Poziom 33  

MaciekDZN, najważniejsze pytanie, jaką kwotę chcesz przeznaczyć na zbudowanie tego urządzenia, grubość folii oraz jaka ma być jego wydajność.

0
  • #5 31 Sty 2018 18:49
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk