Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CHEVROLET CAMARO V - Od czego zależy spalanie silnika?

dariusz2021 31 Sty 2018 15:04 783 22
  • #1 31 Sty 2018 15:04
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Witam. Dlaczego samochód z 6,0-litrowym silnikiem o mocy 400 KM pali tak samo jak samochód o pojemności 2,4 litra i o mocy 165 koni mechanicznych????

    0 22
  • #2 31 Sty 2018 15:55
    robokop
    Moderator Samochody

    dariusz2021 napisał:
    pali tak samo

    Nieprawda. Wcale nie pali tyle samo. Ten większy będzie palił więcej - kwestia jest gdzie indziej - silnik 400 -konny, rozwija te swoje 400 koni przy pełnym otwarciu przepustnicy, tak samo jak ten 165-konny. Do normalnej jazdy obydwa potrzebują ułamka z tego, z tym że różnić się będą maksymalnym momentem obrotowym.

    1
  • #3 31 Sty 2018 16:02
    Andrzej42
    Poziom 24  

    Ten 600 koni może palić nawet mniej - zależy od wyposażenia, konstrukcji i nogi właściciela.
    Ja mam fiacika 1.9jtd i mi pali około 6litrów ale mam prawie goły silnik. Kumpel ma insignie z ful wyposażeniem i ciężką nogą i cieszy się, jak schodzi poniżej 20litrów.

    0
  • #4 31 Sty 2018 16:06
    kokapetyl
    Poziom 43  

    Andrzej42 napisał:
    i nogi właściciela.

    I tu chyba jest sedno sprawy. Chyba, że autor ma jakieś dane serwisowe ?

    0
  • #5 31 Sty 2018 16:12
    dariusz2021
    Poziom 9  

    RAPORTY ZUŻYCIA PALIWA CHEVROLET CAMARO V COUPE
    - PB - zużycie paliwa dla silnika 6.0 400KM 294kW (w l/100km)

    Średnie zużycie - 14,9

    Minimalne średnie zużycie paliwa: 13.6
    Maksymalne średnie zużycie paliwa: 19.3
    Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe: 11.6

    RAPORTY ZUŻYCIA PALIWA AUDI A4 B5 SEDAN

    Średnie zużycie - 9,6

    Minimalne średnie zużycie paliwa: 8.9
    Maksymalne średnie zużycie paliwa: 12.4
    Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe: 7.6


    Średnie zużycie - 5 litrów różnicy :)

    0
  • #6 31 Sty 2018 16:19
    kokapetyl
    Poziom 43  

    kokapetyl napisał:
    Chyba, że autor ma jakieś dane serwisowe ?

    Przecież widać, że ten drugi pali mniej.
    Z czym masz problem ?

    0
  • #7 31 Sty 2018 16:23
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Ale nie ma dużej różnicy, to tylko 5l. Jak to możliwe?

    W warunkach laboratoryjnych małe silniki są oszczędne, jednak okazuje się, że podczas codziennego użytkowania to duże silniki mogą zużyć mniej paliwa. Amerykańska organizacja Consumer Reports, która testuje popularne produkty, w tym samochody, sprawdziła modele z różnymi silnikami i okazało się, że zakup mniejszych silników na ogół nie ma sensu :)

    0
  • #9 01 Lut 2018 11:10
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Mój brat czasami wykorzystuje pełną moc :) Znalazłem info. Dlaczego tak się dzieje. Mniejsze spalanie zapewniają nowoczesne 8-biegowe lub bezstopniowe skrzynie.

    0
  • #11 01 Lut 2018 17:14
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    dariusz2021 napisał:
    Mój brat czasami wykorzystuje pełną moc Znalazłem info. Dlaczego tak się dzieje. Mniejsze spalanie zapewniają nowoczesne 8-biegowe lub bezstopniowe skrzynie.


    No chyba nie za bardzo, mam kilka aut i powiem ci że 2,5 przy ostrej jeździe pali ok 40l/100km przy wściekaniu się po mieście, paleniu lacza i lataniu bokiem.
    2,8 BiTurbo pali jeszcze więcej nawet nie wiem ile .
    VR6 znajomego pali podobnie.
    Tak ze nie uwierzę w te domysły , chyba nie wiesz co to szybka jazda bez trzymanki.

    Samo przez się rozumie że skoro silnik generuje na wale 290kW to musi wytworzyć ciepła ok 800kW a benzyna ma stałą energię z kg.

    Większość ciepła wylatuje rurą wydechową .

    0
  • #12 01 Lut 2018 20:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Co do sprawności silników spalinowych teorie różnią się od praktyki. Zobacz np taki maluch, ledwo się toczy a żre tylko co trochę lepsze 2-litrowe kombi.

    0
  • #13 01 Lut 2018 20:38
    kakibara
    Poziom 27  

    Może kolega był zaciekawiony dziwnym zjawiskiem jakim jeat jazda o kropelce eco czy jak tam to zwą- i jest zarazem zdziwiony, że duży silnik pali w miarę normalnie - ale kosztem poruszania się rozważnie z czapeczka na głowie.
    Taki o to przykład audi a8 kupiłem od prawdziwego dziadka niemca 1997r 3.7 automat z monachium w nocy z prędkością 110 max 140km/h - spaliła 11litrów.
    Tak jak kolega pisze wyżej w mieście do tego kolega chciał poprowadzić i spróbować możliwości wskazówka spadała w oczach.

    0
  • #14 01 Lut 2018 23:03
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Duże motory pala dużo w mieście przy ciągłym ruszaniu z miejsca, w trasie spalanie może byc zaskakująco małe jak na pojemność i gabaryty auta.
    Mniejsze silniki pala relatywnie dużo , bo są źle dobrane do masy auta i utykanie silników 1,2- 1,4 do auta klasy średniej jest nieporozumieniem , a producenci wciskają nam, że będzie oszczędnie i w miarę dynamicznie. Albo jedno albo drugie. W małych silnikach przełożenia sa tak dobrane , że auto jedzie dynamicznie kosztem wysokich obrotów sinika, co daje duże zużycie paliwa i hałas. . I dochodzi jeszcze aspekt trwałości; przeciążony silnik małej pojemności ( nawet turbo) nie przelata 150-200 tys bez poważnej awarii lub całkowitego zużycia, a 2,0 lub wiecej jeździ 400 tys i najwyżej głowica do odświeżenia.
    Mam chrysler pacifica 4,0 260KM i przy 120km/h jazda spokojna z innym słabszym autem głównie na tempomacie na dobrej drodze spali 9,5 l B95 lub 12,5l LPG. Jak jadę solo z wykorzystaniem "radości z jazdy" 130-160 pali 16 l LPG, a na wskazaniu z komputera ( nie chwilowe tylko średnie) daje ok 12l benzyny. Przy 100km/h 1600 obr/min. Przypominam, że chodzi o auto w automacie, masie 2100kg na pusto wysokość 1,7m szerokość 2,1m długość 5,05m.

    1
  • #15 02 Lut 2018 08:35
    web69
    Poziom 27  

    Kiedyś, jak posiadałem malutkie Tico, dziwiłem się że potrafi po mieście na krótkich przejazdach spalić 10L/100Km. Dobra, było stare i gaźnikowe z automatycznym ssaniem. Ale Seicento sporting też paliło dychę. Teraz kupiłem żonie e36 2.5L w automacie i pali 10-12... A co dopiero powiedzieć o motocyklach... waży toto 200Kg, nie ma karoserii stanowiącej opór powietrza, nie ma klimy, bagażnika, 2 koła a pali 7 po mieście... Według teorii o sprawności, masie i "nodze kierowcy" powinien palić 1.5L, ale tyle to palą rowery z silnikiem sachs.

    0
  • #16 02 Lut 2018 08:49
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    web69 napisał:
    Kiedyś, jak posiadałem malutkie Tico, dziwiłem się że potrafi po mieście na krótkich przejazdach spalić 10L/100Km. Dobra, było stare i gaźnikowe z automatycznym ssaniem

    Codo Tico to najoszczędniejsze auto jakie spotkałem na trasie nie przekraczając 70km.h pali nieco powyżej 4l/100km żadne inne auto tak mało nie spala. Matiz pali 2 l więcej a ten sam słupek silnika.

    0
  • #17 02 Lut 2018 09:22
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    Podstawowy czynnik mający wpływ na zużycie paliwa to wykorzystanie mocy.
    Na wykorzystanie mocy w pierwszej kolejności ma wpływ masa pojazdu,
    opory toczenia
    i opory powietrza.
    Następnym czynnikiem jest technika jazdy.
    Rozwijając:
    Masa teoretycznie oczywiste ale znaczenie ma równomierność rozkładu masy na osiach i czy jest to oś napędowa czy wleczona(pchana) i tu już zaczepiamy o opory toczenia
    szersza opona, zbyt niskie ciśnienie w oponie, poprawność ustawienia geometrii zawieszenia, stan łożysk tocznych i stan hamulców.
    Opory powietrza to fabryczne ukształtowanie nadwozia, ale także bagażnik dachowy, antena CB, ozdobny spojler.
    Technika jazdy:
    W małych silnikach wyciskamy oczywiście ostatnie soki z silnika i nie ma w tej kwestii zbyt wiele do poprawienia. Jedyne co możemy zrobić to unikać hamowania gdyż energię zużytą na rozpędzenie tracimy bezpowrotnie. Natomiast w przypadku dużych silników mamy zapas mocy i od nas zależy jak ją spożytkujemy. wykresy charakterystyki pracy silnika jasno pokazują iż maksymalne momenty obrotowe, moce, i minimalne zużycie paliwa się nie pokrywają. Maksymalna moc w rzędowym benzyniaku oscyluje w zakresie 5-6K obr/min, natomiast minimalne zużycie pomiędzy 1,2-1,8K.
    Do rozpędzenia samochodu o masie 800kg wystarczy 40KM jeżeli będziemy mieli pojazd z 200konnym silnikiem i podobnej masie, to nie ścigająć z matizami, spalimy tyle samo paliwa co one.

    0
  • #18 02 Lut 2018 12:12
    kakibara
    Poziom 27  

    To ja tak od siebie wrzucam temat do dalszej dyskusji - duży silnik jest znany i zrozumiany ale jeden z kolegów napisał że male silniki zle dobrane dużo palą itp ale są wyjątki ?
    Cruze/astra j i k 1.4 turbo 140km, 125km, 150km .
    Fiat 1.4 t 120km.
    Fajne przelozenie. Auto z kompletem pasazerow daje rade - nie porownujmy do pacyfiki.
    Spalanie 6-10l

    0
  • #19 02 Lut 2018 12:28
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    kakibara napisał:
    Fajne przelozenie. Auto z kompletem pasazerow daje rade - nie porownujmy do pacyfiki.
    Spalanie 6-10l

    A ja mam pytanie i prześle ci 100ptk czy jeździsz czasami w okolicy 6000obr/mim?

    0
  • #20 02 Lut 2018 13:01
    kakibara
    Poziom 27  

    Tzn? Rzadko ale sie zdaza.
    Jeżeli to pytanie retoryczne? To użyteczna prędkość nie tylko w Polsce i w Europie to między 80 - 150 km/h - astra j 125/150KM w tych prędkościach jest nie męcząca.
    P.s. ja punktów nie zbieram., nawet nie liczę na pomógł.
    Czysta rozmowa.
    100Km/h 6 bieg 2000obr/min
    150-160km/h 3500 obr/min.
    Bez problemu rozmawiasz.

    0
  • #21 02 Lut 2018 14:38
    robokop
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    Co do sprawności silników spalinowych teorie różnią się od praktyki. Zobacz np taki maluch, ledwo się toczy a żre tylko co trochę lepsze 2-litrowe kombi.
    Weź pod uwagę, że silnik chłodzony powietrzem, z ciężkim mechanizmem rozrządu, prymitywnym gaźnikiem, prostszym niż współczesne motocyklowe w dodatku dopracowany tak sobie zawsze będzie paliwożerny. Tam sam wentylator ponoć pożerał ponad 1KM mocy.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Tico to najoszczędniejsze auto jakie spotkałem na trasie nie przekraczając 70km.h pali nieco powyżej 4l/100km
    Słyszałem teorie, że potrafi zejść nawet w okolice 3,5l/100km.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Matiz pali 2 l więcej a ten sam słupek silnika.
    Romuś, słupek ten sam ale cała reszta inna - przede wszystkim silnik z wtryskiem paliwa zawsze spali więcej, niż prawidłowo wyregulowany gaźnik - pracuje z bogatszą mieszanką dla potrzeb katalizatora. No i bryła nadwozia sporo większa jednak.

    0
  • #22 02 Lut 2018 19:10
    ociz
    Moderator Samochody

    robokop napisał:
    Weź pod uwagę, że silnik chłodzony powietrzem, z ciężkim mechanizmem rozrządu, prymitywnym gaźnikiem, prostszym niż współczesne motocyklowe w dodatku dopracowany tak sobie zawsze będzie paliwożerny. Tam sam wentylator ponoć pożerał ponad 1KM mocy.

    To tylko taki ekstremalny przykład był z tym maluchem, że zużycie paliwa nijak nie przekłada się na pracę.

    0