Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komunikacja sterowników Volvo.

robert977 31 Sty 2018 16:15 336 10
  • #1 31 Sty 2018 16:15
    robert977
    Poziom 7  

    Witam.
    Problem: brak komunikacji między sterownikiem ECU, a sterownikiem wtrysku dodatku do paliwa w mokrym filtrze FAP.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

    0 10
  • #2 01 Lut 2018 09:04
    szymon122
    Poziom 37  

    No i fajnie :)
    A czego chcesz od nas?
    Nawet nie wiemy o co chodzi..

    0
  • #3 01 Lut 2018 09:05
    onepiotr
    Poziom 24  

    Może dopisz kilka słów o danych z diagnostyki, modelu pojazdy (bo to może być łódź podwodna).
    Napisz też jakiej pomocy oczekujesz (...) o ile o to chodzi bo to co napisałeś, to może tylko informacja, że jest taki problem.

    1
  • #4 01 Lut 2018 21:35
    robert977
    Poziom 7  

    Witam
    Auto przyjechało w trybie awaryjnym.
    Z diagnostyki wyszło błąd "Przeciążenie czujnika różnicy ciśnień spalin DPF". Po regeneracji wymuszonej i wyzerowania stanu FAP auto jeździło prawidłowo 10 dni. Ponownie błąd "przeciążenie czujnika różnicy ciś. spalin" oraz zapchany filtr. Czujnik sprawdzony na pinie sygnałowym zmiana napięcia przy zmianie obciążenia. Błąd komunikacji między modułami P7700. Regeneracja wymuszona nie możliwa. Sterownik wchodzi w tryb awaryjny. Moja diagnoza mam nadzieje słuszna. Czujnik różnicy ciśnień wysyła info do serownika FAP dodatku do paliwa ten przesyła info do sterownika ECU by zmienić dawki wtrysku/ zamknąć egr by rozpocząć aktywne wypalanie w trakcie jazdy. Niestety tak się nie dzieje. Jak zlokalizować usterkę serowników. Nie posiadam schematu połączeń sterowników, który pin sygnałowy zasilający czy masy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Volvo s40 1.6 diesel mokry filtr cząstek stałych

    0
  • #5 02 Lut 2018 08:43
    onepiotr
    Poziom 24  

    No to teraz wiemy o co chodzi. S40. Ja sądziłem że chodzi o FH lub FL.
    Niestety nie robię w małych, ale podaj jeszcze rocznik tego pojazdu.

    0
  • #6 05 Lut 2018 17:53
    robert977
    Poziom 7  

    onepiotr napisał:
    No to teraz wiemy o co chodzi. S40. Ja sądziłem że chodzi o FH lub FL.
    Niestety nie robię w małych, ale podaj jeszcze rocznik tego pojazdu.

    Rocznik to 2008

    0
  • #7 05 Lut 2018 18:04
    Doktorr
    Poziom 34  

    Jakie ciśnienie różnicowe w parametrach bieżących ( na wolnych obrotach i przy 3000 obr/min)

    0
  • #8 05 Lut 2018 20:15
    robert977
    Poziom 7  

    Doktorr napisał:
    Jakie ciśnienie różnicowe w parametrach bieżących ( na wolnych obrotach i przy 3000 obr/min)


    Skaner wyświetla tylko napięcie sygnałowe na wolnych obrotach 3,5V przy 3000 około 15v

    0
  • #9 06 Lut 2018 10:02
    Doktorr
    Poziom 34  

    Czym to czytasz? Bo to jakieś bzdury,sygnał wyjściowy powyżej sygnału odniesienia?

    0
  • #10 06 Lut 2018 18:38
    robert977
    Poziom 7  

    Witam
    To tylko z multimetru, mój skaner do multidiag pro program dephi lecz na tym sprzęcie brak informacji o pracy czujnika różnicy ciśnień, program nie pokazuje doładownia turbo tylko zmianę napięcia na zaworze podciśnienia.

    0
  • #11 07 Lut 2018 08:45
    Doktorr
    Poziom 34  

    Komunikację ze sterownikiem w programie uruchamiasz z górnego czy z dolnego paska narzędziowego?

    0