Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 3 BL 2010 1,6 77KW - Kodowanie centralnego zamka - scyzoryk

Burza92 31 Jan 2018 20:21 9546 17
  • #1
    Burza92
    Level 11  
    Cześć wszystkim,

    Potrzebowałem drugiego kluczyka do mojego auta - pilota, kupiłem na portalu aukcyjnym razem z transponderem, po zapewnieniu Pana, że będzie działał (podałem rocznik auta, model). Poszedłem do ślusarza, który odwzorował mi klucz, i powiedział, że transponder jest już zakodowany. Podszedłem do swojego auta i faktycznie odpaliło bez żadnego problemu.

    Mam za to problem z zakodowaniem pilota u siebie w aucie by reagował na komendy z pilota.

    W internecie jest opisanych kilka metod jak zaprogramować kluczyk łącznie z filmikami jak to robić.



    U mnie auto reaguje uruchamiając centralny zamek po takiej sekwencji:

    1) Otwieram drzwi i zostawiam uchylone,
    2) Wkładam kluczyk do stacyjki
    3) 3x włączam na zapłon i wyłączam. Zostawiam kluczyk na pozycji off
    4) 3x otwieram i zamykam drzwi, pozostawiam je otwarte
    5) Po tym jak centralny zamek uruchomiony magicznym zaklęciem przestanie dawać znaki klikam 2x wyłącz na pilocie (próbowałem rónież 2x on oraz na przemian)
    6) Centralny zamek nie reaguje - kluczyk nie jest dodany
    7) Zamykam drzwi, załącza się centralny zamek kończąc całą procedurę
    8) Efektu brak.

    Próbowałem tego przy włożonym starym kluczyku (nie pilocie) oraz przy włożonym nowym kluczyku. Światła wewnątrz auta są ustawione w pozycji środkowej tzn. gdy otwieram drzwi, światło się zapala ( z przodu oraz z tyłu).

    W czym może leżeć problem? Bateria działa ( po wciśnięciu któregokolwiek przycisku, dioda reaguje - świeci na czerwono).

    Dzięki serdeczne za odpowiedzi!
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Pilot ma odpowiednią częstotliwość?
  • #3
    Burza92
    Level 11  
    Dodam jeszcze, że rozmawiałem z serwisem ASO odnośnie części tj pilota oraz grota.

    Nr części dla grota – G28A582GXC
    Nr części dla pilota – CC93675RYC

    Częstotliwość pilota to 433 Mhz chip 4D63
  • #4
    mar.wo
    Level 15  
    W czym może leżeć problem? Bateria działa ( po wciśnięciu któregokolwiek przycisku, dioda reaguje - świeci na czerwono).

    To, że świeci to za malo. Sprawdź czy jest sygnal i jakà ma silę .Problemem może być brak praktyki i jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach. Dokładnie przeczytaj procedurę . Są dwa rodzaje pilotów. i tyleż procedur.
  • #5
    Burza92
    Level 11  
    Czym sprawdzić zatem ten sygnał i jego siłę?
    Dwa rodzaje pilotów - co masz na myśli?

    Jest kilka procedur, wiem na którą auto odpowiada, problemem wg mnie jest kluczyk. Nie mam oryginalnego z pilotem by sprawdzić czy to elektronika z tego co mam czy też nie.
    Nie chcę zabrzmieć by kogoś obrazić ale zanim poprosiłem o pomoc tutaj to sprawdziłem jakie są procedury, nie znam innej do Mazdy, która mógłbym spróbować, stąd moje pytanie tutaj do bardziej doświadczonych osób.

    Wg mnie jeśli bateria reaguje migając dioda to ma na tyle energii by sygnał "doszedł" do auta.


    Czy ja dobrze w ogóle rozumiem...są dwa mechanizmy:
    1) immobiliser, i transponder który jest w kluczyku, na podstawie wymiany danych można auto uruchomić.
    2) centralny zamek i elektronika w kluczyku, która po odpowiednim zaprogramowaniu sprawia, że można auto odblokować z pilota? Czy transponder czy cos innego ma również znaczący wpływ.

    Ps. Baterie wymienię na nową ale chciałbym poznać Wasze sugestie które mogę sprawdzić by wyeliminować przed kolejnym moim postem.
  • #6
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Ja bym jednak sprawdził z jaką częstotliwością nadaje ten nowy pilot, czy czasami nie 315 MHz. Możesz sprawdzić czy Twój system programowania działa na Twoim starym pilocie ale pamiętaj że zawsze musisz zaprogramować 3 piloty. Jeśli masz jednego sprawnego to programujesz go 3 razy, czyli punkt 5 powtarzasz 3 krotnie.
  • #7
    Burza92
    Level 11  
    Mam tylko zwykły, bez pilota - stary. I jeden nowy, z pilotem, który teraz kupiłem z surówką i ślusarz mi dorobił na podstawie starego.

    Nie rozumiem Twojego punktu dlaczego muszę powtórzyć 5 punkt 3 krotnie, na filmikach pokazywali, że możesz klikać sobie kilkoma kluczykami po tym jak odpowie auto sekwencją centralnego zamka, bty jeden po drugim kodować. Doświadczalnie, z autopsji ta informacja?

    Hmm czym mogę dokładnie zmierzyć taką częstotliwość ? Da się jakimiś "domowymi" sposobami? mam radio w domu gdzie mogę sprawdzić czy pilot jest sprawny. Czy zakres zmierzę miernikiem? Czy tylko wchodzi w grę oscyloskop?
  • #8
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Burza92 wrote:
    Nie rozumiem Twojego punktu dlaczego muszę powtórzyć 5 punkt 3 krotnie, na filmikach pokazywali, że możesz klikać sobie kilkoma kluczykami po tym jak odpowie auto sekwencją centralnego zamka, bty jeden po drugim kodować. Doświadczalnie, z autopsji ta informacja

    Mam mazdę to wiem. Chodzi o to że sterownik posiada miejsce na zaprogramowanie 3 pilotów i te 3 miejsca MUSZĄ być "wypełnione" a czy Ty zaprogramujesz 3 różne czy jeden 3 razy tego sterownik nie rozpozna. Oczywiście po zaprogramowaniu każdego sterownik powinien potwierdzić to zadziałaniem centralnego zamka.
    Co do częstotliwości to najlepiej na jakimś testerze pilotów.
  • #9
    Burza92
    Level 11  
    Sprawdziłem częstotliwość 434Mhz wyszło, bateria jest w porządku, jakiś inny pomysł?
  • #10
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Jedynie taki że ktoś coś grzebał i u Ciebie odbiornik jest na 315MHz, bądź jest uszkodzony. Miałeś do niej wcześniej pilota?
  • #11
    Burza92
    Level 11  
    Tak, miałem. Działał bezproblemowo. Jak sprawdzić ten odbiornik ?
    Ta elektronika w środku kluczyka, to zwykła płytka działająca na odpowiedniej częstotliwości czy zawiera jeszcze "inne" informacje?

    Pytam bo wiem, że jest kilka rodzajów kluczyków a jak otworzyłem ten, który teraz kupiłem, to widzę nr Visteon 41528
  • #12
    digitaltech
    Level 12  
    Witam . Mam samochód Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZR 105 KM 77 kW 2014 podczas jazdy zgasł silnik przy ruszaniu na skrzyżowaniu ( za mało gazu ) w momencie zapłonu prawdopodobnie w pilocie został przyciśnięty jeden z przycisków na pilocie ( zamknij lub otwórz ) od tego momentu pilot nie działa . samochód można zamykać i otwierać tylko za pomocą kluczyka w drzwiach od strony kierowcy ale z wyjącym alarmem przez jakieś 6 - 10 minut , potem nie wyje i można jechać ( oczywiście samochód zapala i można nim jechać ) .

    Próbowałem zdjąć klemę z akumulatora i odczekać 1 minutę - alarm wyje , zwarcie przewodów + z minusem w celu pozbawienia ładunków na elektrolitach - alarm wyje .

    Pilot ma baterie wymienioną w ubiegłym roku , kontrolki czerwone przy przyciskach zapalają się przy wciskaniu przycisków .

    Procedura przypisania kluczyka do komputera w samochodzie jest dla mnie nie zrozumiała , sam nie wiem czy da się to w ogóle zrobić w ten sposób .
    Czy ktoś miał podobny problem i wie w jaki sposób we własnym zakresie coś można z tym alarmem zrobić .
    Ewentualnie łopatologicznie wyjaśnić jak się to robi .
    Cytat :
    1) Otwieram drzwi i zostawiam uchylone,
    2) Wkładam kluczyk do stacyjki
    3) 3x włączam na zapłon i wyłączam. Zostawiam kluczyk na pozycji off
    4) 3x otwieram i zamykam drzwi, pozostawiam je otwarte
    5) Po tym jak centralny zamek uruchomiony magicznym zaklęciem przestanie dawać znaki klikam 2x wyłącz na pilocie (próbowałem rónież 2x on oraz na przemian)
    6) Centralny zamek nie reaguje - kluczyk nie jest dodany
    7) Zamykam drzwi, załącza się centralny zamek kończąc całą procedurę
    8) Efektu brak.

    Z góry dziękuję za odpowiedz .
    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.19. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • #13
    piotrekwoj1
    Level 39  
    digitaltech wrote:
    Procedura przypisania kluczyka do komputera w samochodzie jest dla mnie nie zrozumiała

    Co jest dla Ciebie nie zrozumiałe? Masz opisaną krok po kroku. Czytaj ze zrozumieniem.
  • #14
    Burza92
    Level 11  
    Gdyby ktoś kiedyś miał problem, sterownik dla Mazdy 3 BL to Mitschubischi 126-01. Wcześniej miałem dobraną złą elektronikę stąd moje auto nie widziało pilota.

    Co do uruchomienia procedury kodowania, jest poprawna, przynajmniej dla Mazdy 3 BL.

    Pozdrawiam,
  • #15
    klosek6
    Level 14  
    Mam taki problem , że mazda 3 2006 rok po lifcie kluczyk scyzoryk nie wchodzi w tryb programowania próbowałem z 10 razy i nic już nie raz kodowałem piloty w mazdach i robię wszystko dobrze w drugiej takiej samej maździe córki bez problemu wchodzi w tryb i można kodować piloty a w tej nie co może być przyczyną włącznik w drzwiach działa bo zapala lampkę na suficie i kontrolka od drzwi na desce działa prawidłowo dodam, że stacyjka coś dziwnie się przekręca i nie słychać tego cyknięcia po wyjęciu kluczyka czy to może być to ?
  • #16
    piotrekwoj1
    Level 39  
    klosek6 wrote:
    nie słychać tego cyknięcia po wyjęciu kluczyka czy to może być to ?

    Nie to nie to, w sekwencji jest włączenie zapłonu a skoro się włącza i wyłącza to ten punkt sekwencji działa.
  • #17
    arbobo
    Level 16  
    Przy uszkodzonej stacyjce (nie słychać tego cyknięcia po wyjęciu kluczyka czy to może być to ?) piloty zazwyczaj się wpisują ale nie zostają zapamiętane. Jest to bardzo częsta usterka w Mazdach.
  • #18
    klosek6
    Level 14  
    udało się to jednak stacyjka jak cofałem kluczyk z zapłonu to nie cofałem do końca tylko tak żeby radio gasło i wyświetlacz i się udało wszystko ok