Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia I - mrugające światła, padnięta pompa od wspomagania kierownicy

01 Lut 2018 18:48 1341 4
  • Poziom 7  
    Witam

    Od dłuższego czasu mam kłopot z mrugającymi światłami w Fabii. Ale może od początku zakupiłem auto ładnych kilka lat temu. zaraz po zakupie zaświeciła się kontrolka od wspomagania, mechanik wymienił czujnik kąta skrętu i wszystko grało przez jakiś czas. Po kilku latach użytkowania auta padła pompa od wspomagania. Już wcześniej pojawiały się kłopoty z migającymi światłami szczególnie podczas skrętu kierownicą. Zimą dochodził dodatkowy problem z rozładowanym akumulatorem, nawet przy niewielkich mrozach auto nie chciało odpalać. Akumulator był już stary więc go wymieniłem. Niestety nie rozwiązało to kłopotu z odpalaniem auta w zimie. Dalej był problem z jego odpaleniem i coraz bardziej nasilało się mruganie świateł. Jakiś czas temu postanowiłem zrobić z tym porządek zaprowadziłem auto do mechanika. Zaczął od sprawdzenia masy i alternatora. Wymienił szczotki, komutator i coś jeszcze, stwierdził również że trzeba wymienić pompę (TRW) ponieważ przy maksymalnym skręcie kierownicy grzał się jeden z kabli przy pompie i robiło się zwarcie co miało być przyczyną rozładowywania akumulatora. Założył pompę po regeneracji i problem z migającymi światłami zniknął niestety na krótko. Po 3 tygodniach w czasie jazdy padło wspomaganie i rozładował się akumulator. Auto znów trafiło do mechanika ten wymontował pompę i zwrócił ją tam gdzie ją zakupiono (miała roczną gwarancję). Firma od której zakupiłem zregenerowaną pompę nie uznała gwarancji, tłumacząc, że w pompie znaleźli opiłki metali rzekomo pochodzące jak twierdzą z przekładni kierowniczej(maglownicy).

    Moje pytanie dotyczy tego czy ktoś z was miał podobny problem i czy przyczyną awarii pompy może być uszkodzona przekładnia. Auto jeździło kilka lat wcześniej i nie było sytuacji że pompa całkiem padła. Problem był w mrugających światłach i tym że auto nie mogło odpalić w czasie nawet lekkich mrozów (rozładowany nowy akumulator).
    Mechanik sprawdził wiązkę która często okazuję się być źródłem kłopotów ze wspomaganiem i alternator . Czy ktoś pomoże???
  • Serwisant
    Dostałeś na piśmie odmowę naprawy gwarancyjnej?Przekładnie TRW w Fabii nie wycierają się raczej opiłkowo.Jeśli tak, to powoduje to mniejszą kompresję części mechanicznej.Nic nie ma do uszkodzenia części elektrycznej pompy.Mechanik przy wymianie pompy,jeśli był "opiłkowy" płyn powinien ci to powiedzieć i przepłukać płynem układ hydrauliczny.Dużo tu dziwnych niewiadomych.
  • Poziom 7  
    Niestety nie wszystko załatwia mój mechanik poprostu stwierdzili że były opiłki i tyle teraz jeszcze raz muszę płacić za pompę i dodatkowo regenerację przekładni, jestem ciekaw co będzie jak po wymianie jednej i drugiej części sytuacja się powtórzy.
  • Serwisant
    To mało prawdopodobne by jeszcze raz wystąpił identyczny przypadek.Najlepiej naprawiaj obie rzeczy w jednej firmie.