Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Punto II - Kabel VAG KKL i sterownie

11111olo 02 Feb 2018 15:11 4638 45
  • #1
    11111olo
    Level 42  
    Witam
    Czy za pomocą tego kabla oraz MES da się sterować wskaźnikami?
    Załączam screen o co mi chodzi.
    Punto II - Kabel VAG KKL i sterownie
    Wiem że mogę podłączyć komputer ale w tym momencie jedyny jakim dysponuję to stacjonarny :(
  • Helpful post
    #2
    siewcu
    Level 34  
    Co chcesz osiągnąć? Możesz tylko sprawdzić działanie danej kontrolki, nic więcej.
  • #3
    11111olo
    Level 42  
    I o to mi chodzi. Jeśli da się coś wysłać i jakaś kontrolka się zaświeci to tylko to mi trzeba.
  • #4
    iron64
    Level 41  
    Nie ma takiej możliwości. Jak chcesz to zrobić bez komputera? Na czym uruchomisz MESa?
  • #5
    11111olo
    Level 42  
    Jeśli przez ten kabel da się to zrobić a ten kabel z komputerem komunikuje się via RS232 to zamiast komputera może być jakiś mikro kontroler z RS232.

    Tak to widzę w dużym uproszczeniu.
  • #6
    iron64
    Level 41  
    To się nie uda bo program tak prosto nie działa, za duże uproszczenie przyjąłeś.
  • #7
    11111olo
    Level 42  
    Program tylko wysyła i odbiera dane przez RS232. Nie twierdzę ze to jest proste ale na pewno jest wykonalne.
  • #8
    iron64
    Level 41  
    Nie jest. Chciałbym napisać, że jasne, pewnie. tylko po co, jeśli wiem że nic z tego?
  • #9
    11111olo
    Level 42  
    Czemu nie jest wykonalne? Przecież to tylko "głupia" elektronika która nie wie czy ma podpięte to czy tamto. Komunikuje się w jakimś standardzie i tyle.
  • #10
    iron64
    Level 41  
    Nie da się dlatego, że mes łączy się z ecu, a ecu tym rządzi. MES daje mu info, a jakie to info nie znajdziesz nigdzie, szukałem. Ale zwróć uwagę, że MES jeszcze to analizuje i wie, czy ta dioda się świeci czy nie. Przynajmniej w mojej Marei tak jest.
    Poza tym jednak łączy się po usb, co dodatkowo utrudnia sprawę. Jedyna szansa zgłosić się do kogoś kto programuje ecu i zna ich strukturę. A to nie łatwe, a tanie na bank nie będzie.
  • Helpful post
    #11
    kdvc
    Level 24  
    Owszem łączy się po USB ale jest tam FTDI (mówimy o KKL-u)czyli konwerter z USB na RS232,
    więc bezpośrednie RS232 Też zadziała .
    Po za tym zobacz to https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1424444.html
    wiec jeśli atmega jest w stanie odczytać dane to i może też je nadać jedyny problem jakie dane musi wysłać.
  • #12
    11111olo
    Level 42  
    Ktoś kiedyś zajmował się sczytaniem tych "kodów"?
  • #14
    Karaczan
    Level 41  
    @11111olo ty masz tam CAN!
    Więc kablem KKL nic nie zdziałasz.
    Potrzebujesz ELM327 i dowolny tzw SnifferCAN, oba wpięte jednocześnie.
    Wtedy ELMem za pomocą MultiEcuScana wysyłasz sobie że np chcesz zapalić kontrolkę ABS, a Snifferem podglądasz jak wygląda ramka z daną komendą...

    Generalnie kupa roboty przed tobą :P
    Fiatowy CAN nie jest rozgryziony tak jak np VW :(
  • #15
    11111olo
    Level 42  
    @Karaczan da się za pomocą kabla KKL i MES włączyć kontrolkę np. ABS?
  • #16
    Karaczan
    Level 41  
    W twoim aucie z tego co wiem to nie.
    Wałkowaliśmy temat w innym topicu, jak i na PM ;)
    Pan masz CAN!
  • #17
    11111olo
    Level 42  
    To w takim razie co a się zrobić kablem KKL i MESem?
  • #18
    Karaczan
    Level 41  
    Sprawdź na stronie MES'a :P
    Ciebie powinien interesować kabel ELM327 + ew przejściówka.
  • #19
    11111olo
    Level 42  
    Na stronie MES nic nie znalazłem :(
    Pytam o to bo nie mam (chwilowo) laptopa i nie mam jak sprawdzić.
  • #20
    tzok
    Moderator of Cars
    Tu masz listę który kabel obsługuje jakie moduły w jakim samochodzie :arrow: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
    Po KL masz ECU, ABS i SRS. Wspomaganie, zegary i BCM tylko po CAN.

    Kontrolkę ABS pośrednio da się zaświecić, bo wchodząc w diagnostykę układu ABS, ta kontrolka się zaświeca.
  • #21
    11111olo
    Level 42  
    Instrument Panel Marelli |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELM :(

    Kupiłem raz ELM v.1.5 ale to za cholerę nie mogło się połączyć.
  • #23
    11111olo
    Level 42  
    Punto II - Kabel VAG KKL i sterowniePunto II - Kabel VAG KKL i sterowniePunto II - Kabel VAG KKL i sterownie

    Wiem że tam są jakieś przeróbki i łączenie pinów 1,3,7 ale nic nie robiłem.

    A może jest coś pewnego na BT?
  • #25
    11111olo
    Level 42  
    To kosztuje ponad 1000zł. Tyle to nie zainwestuje aby się pobawić czy skasować błędy.
  • #26
    Karaczan
    Level 41  
    ELM na BT to loteria.
    Niemniej wersja mini, 2 płytkowa, na uC PIC udającym ELM327 chodzi poprawnie po wymianie i odpowiednim skonfigurowaniu modułu BT HC05 ;)
    Niestety nie działa z opcją ELM327 HighSpeed w MES, a szkoda.

    A zamiast przejściówki polecam odcięte gniazdo EOBD :D

    ELM mógł się nie łączyć jeśli ma terminatory na CAN. Oporniki trzeba wywalić.
  • #27
    11111olo
    Level 42  
    Karaczan wrote:
    Niemniej wersja mini, 2 płytkowa, na uC PIC udającym ELM327 chodzi poprawnie

    Która to wersja? Mam BT HC05.
    Karaczan wrote:
    odcięte gniazdo EOBD

    Chodzi gniazdo B. Czemu obcięte?
  • Helpful post
    #28
    Karaczan
    Level 41  
    Wygląda jak każdy inny.
    Mały i niebieski ;)
    Ważne by był na PIC18F25K80. One chodzą ok.
    Wersje realizowane bezpośrednio na chipach BT nie nadają się.
    Ma być PIC+moduł BT, a nie wszystko w jednym.
  • #29
    11111olo
    Level 42  
    Chodzi o tą wersję?
    Punto II - Kabel VAG KKL i sterownie
    Na alledrogo jest po 5 dyszek.
  • #30
    Karaczan
    Level 41  
    Prawdopodobnie się nada.
    Ale jak mówię, to loteria.
    Chcesz mieć pewność to kup na kablu.