Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra 2.0 16v 136km - Jaki parownik lovato czy tomasetto

oczko100 02 Feb 2018 17:30 1200 19
  • #1
    oczko100
    Level 10  
    Witam posiadam 2 parowniki Lovato 92 i tomasetto 140hp obydwa do regeneracji i nie wiem który zregenerować będą one założone do opla 2.0. czytałem tematy na elektrodzie ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
  • #3
    oczko100
    Level 10  
    bubu1769 wrote:
    Jaką instalacje masz w samochodzie? Jaki masz model tego Tomasseto, AT07? Ten Lavato jest do instalacji I i II generacji.


    Zamazane ma oznaczenia pisze tylko 140 HP na tym tomasetto. W samochodzie będę zakładał 2 generację bingo s 4
  • #5
    oczko100
    Level 10  
    Jest gaz wszystko tylko ktoś komputer wyciągnął i parownik tak kupiłem zaraz podeślę

    Dodano po 45 [minuty]:

    a jak dokładnie sprawdzić ten lovato ? czy to jest 92 ?
  • #6
    marco177
    Level 20  
    Polecam Lovato, Tomasetto zamarza przy niskich temperaturach i regeneracja tego nie naprawia.
  • #7
    bubu1769
    Level 42  
    Tylko ten Lovato nie wydoła wydajnością, przynajmniej nie w pełnym zakresie obrotów, Jeśli opis na tym Tomasseto jest właściwy to na styk powinien być. Co do zamarzania to każdy parownik zamarznie jeśli jest uruchamiany przy zbyt niskiej temperaturze płynu chłodzącego bądź będziemy próbować z niego wycisnąć więcej niż przewidział producent. Jeśli na parowniku niema wyraźnego opisu tu pozostaje szukać takiego samego po zdjęciach w internecie.
  • #8
    oczko100
    Level 10  
    Mam dylemat bo dalej nie wiem do którego zamawiać zestaw
  • Helpful post
    #9
    przemek25l
    Level 29  
    Lovato to lepszy pomysł ze względu na termike reduktora.
    Tomasetto jest gorszy i do tego żywotność krótsza. Jedyna jego zaletą to łatwiejszy montaż.
    Do kolegi wyżej niech sobie oglądnie jak wygląda strona wodna i gazowa i pomyśli. To co jest napisan na reduktorch to wydolność ciśnieniowa a nie termiczna. Trzeba jeszcze pamiętać że w drugiej generacji jest mikser który ogranicza powietrze przez swoją zwęzke więc będzie ograniczał pełną moc silnika. Mieszanka stechiometrczna to stosunek powietrze- paliwo. Więc mniej powietrza to mniej paliwa co równa się mniej mocy.
  • #10
    oczko100
    Level 10  
    Ja będę zakładał mikser strumieniowy. To ciul zakładam lovato

    Dodano po 5 [godziny] 15 [minuty]:

    przemek25l wrote:
    Lovato to lepszy pomysł ze względu na termike reduktora.
    Tomasetto jest gorszy i do tego żywotność krótsza. Jedyna jego zaletą to łatwiejszy montaż.
    Do kolegi wyżej niech sobie oglądnie jak wygląda strona wodna i gazowa i pomyśli. To co jest napisan na reduktorch to wydolność ciśnieniowa a nie termiczna. Trzeba jeszcze pamiętać że w drugiej generacji jest mikser który ogranicza powietrze przez swoją zwęzke więc będzie ograniczał pełną moc silnika. Mieszanka stechiometrczna to stosunek powietrze- paliwo. Więc mniej powietrza to mniej paliwa co równa się mniej mocy.

    A jak wpiąć parownik do instalacji chłodzenia ?
  • #11
    marco177
    Level 20  
    oczko100 wrote:
    A jak wpiąć parownik do instalacji chłodzenia ?

    Szeregowo w mały obieg.
  • #13
    marco177
    Level 20  
    Jeszcze pytanie czy tam jest zawór trójdrożny do nagrzewnicy..
  • #14
    oczko100
    Level 10  
    marco177 wrote:
    Jeszcze pytanie czy tam jest zawór trójdrożny do nagrzewnicy..

    jest tam zawór właśnie i nie wiem jak to zrobić wiem że przed zaworem haha
  • Helpful post
    #15
    przemek25l
    Level 29  
    Dwa trójniki i po sprawie jest tam ciasno bardzo ciasno ale dasz radę. Wpinasz się przed zaworkiem. Najlepiej użyj dobrego węża np Parker średnica 15 plus Opaski zaciskowe sprężynowe i problem na lata z cieknącym płynem zniknie.
  • #16
    oczko100
    Level 10  
    przemek25l wrote:
    Dwa trójniki i po sprawie jest tam ciasno bardzo ciasno ale dasz radę. Wpinasz się przed zaworkiem. Najlepiej użyj dobrego węża np Parker średnica 15 plus Opaski zaciskowe sprężynowe i problem na lata z cieknącym płynem zniknie.

    a jak jest z przepływomierzem w oplu stosować klapę anty czy nie trzeba? filtr to nie problem tylko czy przepływomierz może uszkodzić przy strzale? wiem że w audi 80 to była masakra...
  • #18
    oczko100
    Level 10  
    przemek25l wrote:
    Przepływomierz leci nawet klapy nie pomagają. Najlepszym wyjściem jest sekwencja. Nawet stag 200gofast. Przerabiam zawsze na sekwencje i żaden klient nie narzekał.

    za późno na sekwencje zamówiłem IIgenracje bingo s4. Nigdy nie robiłem sekwencji... nie wiem nawet jak w tym kolektorze te dziury wiercić...
  • #19
    bubu1769
    Level 42  
    Dziury najlepiej się wierci wiertarką :D A ustawienie sekwencji wcale nie jest takie trudne, na początku wystarczy trzymać się instrukcji.
    Co do anty-wybuchu to przypomniał mi się jeden patent co kiedyś znalazłem w samochodzie.
    Opel Vectra 2.0 16v 136km - Jaki parownik lovato czy tomasettoOpel Vectra 2.0 16v 136km - Jaki parownik lovato czy tomasetto
  • #20
    oczko100
    Level 10  
    bubu1769 wrote:
    Dziury najlepiej się wierci wiertarką :D A ustawienie sekwencji wcale nie jest takie trudne, na początku wystarczy trzymać się instrukcji.
    Co do anty-wybuchu to przypomniał mi się jeden patent co kiedyś znalazłem w samochodzie.
    Opel Vectra 2.0 16v 136km - Jaki parownik lovato czy tomasettoOpel Vectra 2.0 16v 136km - Jaki parownik lovato czy tomasetto


    haha patent jest. Trudno na razie będzie II generacja dobrze ustawie mikser strumieniowy nie powinno być problemów. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam bardzo serdecznie.