Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza IV (2012) - Wymiana lusterek na elektryczne

02 Lut 2018 19:36 1716 2
  • Poziom 10  
    Witam,

    szukałem podobnych tematów, znalazłem tylko 1:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97780.html

    niestety nic innego, konkretnego na forum nie znalazłem. Chciałbym zamienić lusterka manualne na elektryczne, przy okazji od razu zamontować ich podgrzewanie. Szukałem lusterek w internecie i są 2 rodzaje:

    - 5 pinowe
    - 7 pinowe

    na logikę, 7-mio pinowe będą odpowiednie - do podłączenia podgrzewania, aczkolwiek są to tylko moje przypuszczenia. Mógłby ktoś opisać jakie elementy są potrzebne do zmiany lusterek z manualnych na elektryczne wraz z podgrzewaniem? Ewentualnie, czy ktoś kto dokonywał takiej wymiany w warsztacie może podzielić się informacją jakie to koszta?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Na początek to zobacz czy masz w ogóle podprowadzona instalację elektryczną w drzwiach do lusterek i ile pinów mają zakończone wiązki w złączkach ( o ile są ). W samochodach produkowanych od dłuższego czasu instalacje są wykonywane ściśle pod wyposażenie i często bez wymiany wiązek elektrycznych nic nie da się zrobić. Gdybam że może być podobna sytuacja którą przerabiałem w oplu że żeby móc dołożyć serwa elektryczne do szyb trzeba było wymienić wiązki w drzwiach którą podłączało się poprzez złącze drzwi-słupek bo dopiero wiązka podłogowa była kompletna dla sterowania lusterek i okien.
  • Poziom 13  
    Odgrzewam kotleta, ale dla potomnych:
    Lusterko 3 pinowe - ustawiane elektrycznie (bez niczego)
    Lusterko 5 pinowe - ustawianie elektryczne + podgrzewanie (Chyba, że ma wbudowany kierunkowskaz, to wtedy ustawianie elektryczne + kierrunkowskaz, ale nie spotkałem lusterek z kierunkowskazem i bez podgrzewania)
    Lusterko 7 pinowe - ustawianie elektryczne + podgrzewanie + kierunkowskaz
    Lusterko 10 pinowe - ustawianie elektryczne + kierunkowskaz + podgrzewanie + składanie elektryczne.

    W pierwszych Ibizach/Cordobach 6L (wg oficjalnych oznaczeń będzie to Ibiza III i Cordoba II, która nie jest niczym innym, jak tylko wersją sedan Ibizy III) ustawianie lusterek było oparte na przełączniku, który za pomocą 3 przewodów sterował 2 silniczkami (prawo/lewo i góra/dół). Podgrzewanie lusterek i kierunkowskazy w lusterkach były sterowane bezpośrednio z BCM, a jeśli były lusterka składane, to odpowiadał za to specjalny moduł oznaczany na schematach jako J351. To wymagało pociągnięcia do drzwi od 3 (tylko elektrycznie regulowane) do 8 (elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka z wbudowanym kierunkowskazem) przewodów tylko dla lusterek, a w opcji Full do drzwi wchodziło łącznie 22 przewody.

    W późniejszych (nie jestem pewny, ale chyba od 2005 roku) Ibizach/Cordobach 6L zarówno przełącznik wyboru, regulacji, podgrzewania i składania lusterek, jak i same lusterka zostały podłączone do elektroniki znajdującej się na silniku mechanizmu podnoszenia szyb. Całe sterowanie przebiega po linii CAN (tej samej, po której są sterowane elektryczne szyby i przycisk otwierania i zamykania centralnego zamka). W ten sposób wyeliminowano nadmiar przewodów przechodzących z kabiny do drzwi, których w opcji Full było maksymalnie już tylko 14 (cały centralny zamek poza przełącznikiem na drzwiach kierowcy sterowany był bezpośrednio z modułu komfortu (J393 na schematach)

    Pierwsze Ibizy IV miały to samo rozwiązanie, które znajdowało się w nowszych Ibizach 6L. Czy do 2012 roku coś się zmieniło?? Na ten temat niech się wypowie ktoś, kto ma taką Ibizę z elektrycznymi szybami i lusterkami, a następnie temat do zamknięcia