Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza IV (2012) - Wymiana lusterek na elektryczne

PajDziku 02 Feb 2018 19:36 4674 2
  • #1
    PajDziku
    Level 10  
    Witam,

    szukałem podobnych tematów, znalazłem tylko 1:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97780.html

    niestety nic innego, konkretnego na forum nie znalazłem. Chciałbym zamienić lusterka manualne na elektryczne, przy okazji od razu zamontować ich podgrzewanie. Szukałem lusterek w internecie i są 2 rodzaje:

    - 5 pinowe
    - 7 pinowe

    na logikę, 7-mio pinowe będą odpowiednie - do podłączenia podgrzewania, aczkolwiek są to tylko moje przypuszczenia. Mógłby ktoś opisać jakie elementy są potrzebne do zmiany lusterek z manualnych na elektryczne wraz z podgrzewaniem? Ewentualnie, czy ktoś kto dokonywał takiej wymiany w warsztacie może podzielić się informacją jakie to koszta?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • #2
    magir
    Level 28  
    Na początek to zobacz czy masz w ogóle podprowadzona instalację elektryczną w drzwiach do lusterek i ile pinów mają zakończone wiązki w złączkach ( o ile są ). W samochodach produkowanych od dłuższego czasu instalacje są wykonywane ściśle pod wyposażenie i często bez wymiany wiązek elektrycznych nic nie da się zrobić. Gdybam że może być podobna sytuacja którą przerabiałem w oplu że żeby móc dołożyć serwa elektryczne do szyb trzeba było wymienić wiązki w drzwiach którą podłączało się poprzez złącze drzwi-słupek bo dopiero wiązka podłogowa była kompletna dla sterowania lusterek i okien.
  • #3
    tofurman2
    Level 13  
    Odgrzewam kotleta, ale dla potomnych:
    Lusterko 3 pinowe - ustawiane elektrycznie (bez niczego)
    Lusterko 5 pinowe - ustawianie elektryczne + podgrzewanie (Chyba, że ma wbudowany kierunkowskaz, to wtedy ustawianie elektryczne + kierrunkowskaz, ale nie spotkałem lusterek z kierunkowskazem i bez podgrzewania)
    Lusterko 7 pinowe - ustawianie elektryczne + podgrzewanie + kierunkowskaz
    Lusterko 10 pinowe - ustawianie elektryczne + kierunkowskaz + podgrzewanie + składanie elektryczne.

    W pierwszych Ibizach/Cordobach 6L (wg oficjalnych oznaczeń będzie to Ibiza III i Cordoba II, która nie jest niczym innym, jak tylko wersją sedan Ibizy III) ustawianie lusterek było oparte na przełączniku, który za pomocą 3 przewodów sterował 2 silniczkami (prawo/lewo i góra/dół). Podgrzewanie lusterek i kierunkowskazy w lusterkach były sterowane bezpośrednio z BCM, a jeśli były lusterka składane, to odpowiadał za to specjalny moduł oznaczany na schematach jako J351. To wymagało pociągnięcia do drzwi od 3 (tylko elektrycznie regulowane) do 8 (elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka z wbudowanym kierunkowskazem) przewodów tylko dla lusterek, a w opcji Full do drzwi wchodziło łącznie 22 przewody.

    W późniejszych (nie jestem pewny, ale chyba od 2005 roku) Ibizach/Cordobach 6L zarówno przełącznik wyboru, regulacji, podgrzewania i składania lusterek, jak i same lusterka zostały podłączone do elektroniki znajdującej się na silniku mechanizmu podnoszenia szyb. Całe sterowanie przebiega po linii CAN (tej samej, po której są sterowane elektryczne szyby i przycisk otwierania i zamykania centralnego zamka). W ten sposób wyeliminowano nadmiar przewodów przechodzących z kabiny do drzwi, których w opcji Full było maksymalnie już tylko 14 (cały centralny zamek poza przełącznikiem na drzwiach kierowcy sterowany był bezpośrednio z modułu komfortu (J393 na schematach)

    Pierwsze Ibizy IV miały to samo rozwiązanie, które znajdowało się w nowszych Ibizach 6L. Czy do 2012 roku coś się zmieniło?? Na ten temat niech się wypowie ktoś, kto ma taką Ibizę z elektrycznymi szybami i lusterkami, a następnie temat do zamknięcia