Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 2011 2,2CDI - schemat turbiny silnik 651

02 Lut 2018 21:12 1044 1
  • Poziom 17  
    Cześć,

    miałby ktoś może schemat (bądź opis, zdjęcie przekrojowe) zasady działania turbiny w Mercedes z silnikiem 2,2CDI o oznaczeniu 651? To nie jest bi-turbo.
    są w niej dwa obiegi, niskociśnieniowy i wysokociśnieniowy. Jeśli zaślepię przetwornik sterujący obiegiem wysokociśnieniowym samochód ładnie zbiera się z niskich obrotów, jednak trochę mu brakuje przy wyższych obrotach (ładuje max do 2,5atm).
    Jeśli podepnę wszytko tak jak powinno być, samochód nie ma mocy. Przy 2,5tys obrotów ładuje 1,6 atm. Jeśli dociągnę go do 3tys obrotów i nie złapię błędu, turbina "duchnie" nawet ponad 3atm.
    Wniosek: Podczas przyspieszania, klapa od wysokiego ciśnienia powinna być zamknięta przy niższych obrotach, u mnie otwiera się. A powinna się otworzyć, jeśli wkręcimy auto na wyższe obroty.
    Są dwa czujniki ciśnienia doładowania (wysoko i niskociśnieniowy) pokazują dokładnie tyle samo. Tak powinno być? Skoro są dwa, to czy powinna sterować się jakaś dodatkowa klapka oddzielająca kolektory?
    Przetworniki podmieniłem. Podciśnienia OK.
    Błąd jaki wyrzuca to oczywiście uchyb regulacji ciśnienia doładowania.

    PS mam nadzieję, że ktoś nie włożył pojedynczej turbiny na miejsce bi-turbo... Ale w bi-turbo są trzy ssawki, więc też 3 przetworniki (chyba). Ja mam 2 przetworniki, a komputer nie zgłasza błędu trzeciego.
  • Poziom 9  
    witam , kolego nie spotkales sie z takim problemem om 651 2015 rok jak jest zimny zapali i sie tlucze w silniku jak bys do szklaniki wsadzil sztutce i po jakims czasie to ustepuje .... umial bys mi cos podpowiedziec auto ma przejechane 93 tysiace.