Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prosta samochodowa ładowarka laptopa.

dudus_ns 04 Feb 2018 12:01 1311 16
Tespol
    dudus_ns
    Level 7  
    Witam. Jestem całkiem zielony. Posiadam laptopa który ładowany jest prądem 12V /3A. Potrzebuje zrobić sobie ładowarkę do samochodu. Napięcie w zapalniczce samochodu wiadomo różne, alternator podczas pracy ma ok. 14,4V. Czy jeśli do przewodu zapalniczki wlutuje stabilizator KA78T12 (ma on parametry 12V/3A) to w zupełności wystarczy czy muszę zrobić coś jeszcze żeby bezpiecznie ładować laptopa? Proszę o odpowiedzi.
  • Tespol
  • Tespol
    zster

Level 28  
    Jak pisał już kol. Jawi_P, stabilizator liniowy nie zadziała. A jeśli ma się myśleć o przetwornicy to taniej pewnie wyjdzie zakupienie gotowej ładowarki ...
    dudus_ns
    Level 7  
    Napięcie wejściowe tej przetwornicy to 4-38V. Wiem że wystarczyło by 9-15V. Nie wziąłem pod uwagę w ogóle nie stosowania stabilizatora czy przetwornicy dlatego że, nie wiem jaką tolerancję ma laptop a napięcie może wynosić podczas pracy silnika 14,5V (trochę za dużo) i muszę wziąć po uwagę że mogę rozładować akumulator i będzie wtedy podawał np. 11,8V ( troszkę za mało).
    Jawi_P
    Level 35  
    dudus_ns wrote:
    muszę wziąć po uwagę że mogę rozładować akumulator i będzie wtedy podawał np. 11,8V ( troszkę za mało).

W jakim celu chcesz rozładowywać już częściowo rozładowany akumulator w samochodzie laptopem? Jeśli już to myślałbym o zabezpieczeniu przed nadmiernym rozładowaniem tego akumulatora.
    Najpierw sprawdź, czy masz podgrzewaną tylną szybę.
    Może się przydać przy pchaniu auta zimą.
    dudus_ns
    Level 7