Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prosta samochodowa ładowarka laptopa.

dudus_ns 04 Feb 2018 12:01 1530 16
    dudus_ns
    Level 8  
    Witam. Jestem całkiem zielony. Posiadam laptopa który ładowany jest prądem 12V /3A. Potrzebuje zrobić sobie ładowarkę do samochodu. Napięcie w zapalniczce samochodu wiadomo różne, alternator podczas pracy ma ok. 14,4V. Czy jeśli do przewodu zapalniczki wlutuje stabilizator KA78T12 (ma on parametry 12V/3A) to w zupełności wystarczy czy muszę zrobić coś jeszcze żeby bezpiecznie ładować laptopa? Proszę o odpowiedzi.
    zster

Level 28  
    Jak pisał już kol. Jawi_P, stabilizator liniowy nie zadziała. A jeśli ma się myśleć o przetwornicy to taniej pewnie wyjdzie zakupienie gotowej ładowarki ...
    dudus_ns
    Level 8  
    Napięcie wejściowe tej przetwornicy to 4-38V. Wiem że wystarczyło by 9-15V. Nie wziąłem pod uwagę w ogóle nie stosowania stabilizatora czy przetwornicy dlatego że, nie wiem jaką tolerancję ma laptop a napięcie może wynosić podczas pracy silnika 14,5V (trochę za dużo) i muszę wziąć po uwagę że mogę rozładować akumulator i będzie wtedy podawał np. 11,8V ( troszkę za mało).
    Jawi_P
    Level 35  
    dudus_ns wrote:
    muszę wziąć po uwagę że mogę rozładować akumulator i będzie wtedy podawał np. 11,8V ( troszkę za mało).

W jakim celu chcesz rozładowywać już częściowo rozładowany akumulator w samochodzie laptopem? Jeśli już to myślałbym o zabezpieczeniu przed nadmiernym rozładowaniem tego akumulatora.
    Najpierw sprawdź, czy masz podgrzewaną tylną szybę.
    Może się przydać przy pchaniu auta zimą.
    dudus_ns
    Level 8