Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 - Ustawienie nastawnika

05 Lut 2018 18:17 726 11
  • Poziom 3  
    Przestawiłem nastawnik od pompy paliwowej na wartość pomiędzy 1.8 a 2.2mg. Przed zmiana tak samo jak i po zmianie pojechałem do znajomego na hamownie która ewidentnie pokazała mi 15km więcej. Mam pytanie jak to jest możliwe podkreslę, że tylko zmieniłem wartość na nastawniku. I jak to wpływa na silnik ?
  • Poziom 32  
    To proste urządzenie. Podaje dawkę kalkulowaną na podstawie map w pamięci i nastaw podstawowych.
  • Poziom 15  
    Przestawieniem nastawnika uzyskałeś 15 KM ? chyba 1,5 .
    Co to była za hamownia ?
  • Poziom 27  
    A przed zmianą dawki ile było mg?
  • Poziom 3  
    wcześnie ustawione było na 5.5mg. Mało tego teraz pali na pół obrotu :)
  • Moderator Samochody
    Dołożyłeś mu paliwa i tyle. Im mniejsza dawka, widziana przez sterownik, tym większa jest naprawdę - ruszając nastawnikiem zmieniasz dawkę wyjściową.
  • Poziom 3  
    No tak rozumiem tylko powiedz mi teraz czy Ci tzw. Tunerzy nie robią podobnych scen i biorą np. 600 zł za podniesienie mocy. Chodzi mi o to, że zwykły człowiek jak wsiadzie do tego samochodu po zmianie to czuje mega siłe .... co o tym myślicie ?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Tacy tunerzy których masz na myśli, wsadzają jeden opornik i efekt jeszcze lepszy. A jak zwykły człowiek w/g twojej nomenklatury odczuje zmianę mocy o 100%, skoro 15% to mega. giga • tera • peta • eksa • zetta • jotta?
  • Moderator Samochody
    Podejrzewam, że masz zwyczajnie styrany silnik z przebiegiem>0,5mln i taką samą pompą. Przesuwając granicę odliczania dawki, spowodowałeś że silnik dostaje więcej paliwa - żaden to tuning. Prawdziwy polega na dołożeniu wraz z dawką, powietrza - bo w czymś ono spalać się musi. Za tym idzie jeszcze zmiana kąta wtrysku itd. Mało realne jest, żeby nagle przybyło 15KM, albo wcześniej auto ledwo jechało, z powodu złego ustawienia, albo dokładność tej hamowni jest dyskusyjna.
  • Poziom 32  
    Miał źle ustawiony nastawnik 5,5mg. Auto muliło i źle zapalało. Teraz przeciągnięte w drugą stronę, więc różnica jest odczuwalna. Nie drążyłem tematu, ale były takie pompy, w których można było przesunąć nastawnik o prawie milimetr. W większości jednak trzeba było dobrze celować, po wymianie uszczelki albo czyszczeniu z opiłków.
  • Admin grupy Samochody
    carmechanical napisał:
    pokazała mi 15km więcej
    Ale kolega pisze o kilometrach :)