Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Vito 639 2008 rok za wysokie napięcie czujnika doładowania błąd 0105

05 Lut 2018 18:59 792 4
  • Poziom 3  
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z czujnikiem doładowania vito 639 2,2 CDI 2008 rok . Po podłączeniu do interfejsu mercedesa wyskakuje notorycznie błąd 0105 z adnotacją czujnik ciśnienia ładowania za wysokie napięcie . Auto traci moc podczas krótkiego postoju np. na światłach . Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie silnika jest wszystko w porządku do momentu następnego postoju na biegu jałowym .Auto było naprawiane w Serwisie Mercedesa . Było ok 3 miesiące ale ten sam problem ponownie wrócił . Czujnik ciśnienia doładowania wymieniony i podmieniany z innego vito , egr nowy , przepływomierz nowy , sprawdzone 3 kabelki od czujnika po odłączeniu wiązki od komputera . Napięcie ładowania podczas pracy silnika 14,7 volt. Sprawdzone napięcie na kablach od czujnika doładowania wynosi 7,5 volt a na czujniku jest 5 volt. Możliwe że to jest przyczyną .
    Bardzo proszę o radę jak rozwiązać ten problem . Nie mogę niestety wrócić z reklamacją do serwisu ponieważ naprawa była wykonana w Niemczech .
  • Poziom 12  
    Czujnik doładowania to nie ma nic wspólnego z ładowaniem. No chyba że coś źle zrozumiałem. A czy turbina była robiona (regenerowana)?
  • Poziom 3  
    Nie z turbina nic nie było robione . głównie chodzi o napięcie jakie dochodzi do czujnika doładowania 7,5 volt wydaje mi się że jest zbyt duże . po odłączeniu czujnika auto całkiem traci moc .
    Dodano po 6 [minuty]:
    Sprawdzałem wszystko co mogłem . staram się podać wszystkie informacje , które mogą naprowadzić na przyczynę . Są też takie momenty podczas jazdy, że nie ma mocy i po delikatnym szarpnięciu odzyskuje siłę . problem pojawia się jak spadną obroty na 800 . Przy nie przerwanej jezdzie na autostradzie wszystko jest ok .
    Dodano po 7 [minuty]:
    Po wykasowaniu błędów auto się zbiera jak burza . Trwa to czasem kilka minut , czasami dłużej . Rurę dolotową również sprawdzałem pod kontem szczelności , pęknięć . wszystko jest ok .
    Dodano po 9 [minuty]:
    Rozmawiałem z jednym mechanikiem ,który 10 lat pracował w Serwisie Mercedesa . mówił żeby sprawdzić napiecie ładowania wynosi 14,7 volt . Co do komputera mówił ,że raczej nie jest mozliwe ,żeby było coś nie tak . Wszystkie czynności , które wykonałem poradził ten Pan z mercedesa .
    Proszę odpisać co jeszcze mógłbym sprawdzić . Może podać jakieś odczyty z diagnostyki . Mam taką możliwość .Czytałem trochę o tym problemie , chyba diagnoza może być trudna . I chyba ten problem jeszcze nie został rozwiązany , bo nigdzie nie znalazłem ratujących informacji . Myślałem też , że może komputer zle reguluje napięcie do czujnika doładowania . Może ktoś jeszcze podepnie sie pod ten temat. Mam nadzieję , że ktoś już rozwiązał podobny problem i odczyta ten post .
    Czekam na każdą sugestię . Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam mam ten sam problem z vitem
    na wolnych obrotach tryb awaryjny.Jezeli odpalę silnik trzymając nogę na gazie wszystko jest ok brak błędów.Pojazd jedzie i przyśpiesza,a po postoju na biegu jałowy wyskakuje błąd czujnika doładowania.Czujnik doładowania nowy,przepływomierz zrobiona adaptacja turbo po regeneracji.
  • Poziom 3  
    W moim przypadku okazało się , że to czujnik doładowania na dole koło miski olejowej . Jest identyczny jak ten na górze . Wcześniej pisałem o Webasto i.t.p. Ale to były błedne diagnozy .