Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf V 1.9 tdi 105km z 2005r. - Niska moc auta, uszkodzomy EGR, za niskie podci¶

macoss 05 Lut 2018 21:03 747 5
  • #1 05 Lut 2018 21:03
    macoss
    Poziom 9  

    1. Spadek mocy, check engine i po paru przejechanych km całkowity spadek mocy - mechanik zdiagnozował, uszkodzon± turbina. Zregenerowali i moc wróciła na miesi±c.
    2. Po miesi±cu znowu check engine i spadek mocy, wróciłem do mechaników od turbiny, trzymali auto tydzień, sprawdzili turbo, wyeliminowali zawór N75, przeczyszczyli EGR - nic to nie dało, wysłali mnie do elektromechanika. Dodatkowo, czasami podczas jazdy lub postoju na odpalonym silniku czuć spaliny wewn±trz auta
    3. Elektromechanik wymienił wi±zkę kabli i moc wróciła... na dwa tygodnie. Wróciłem do elektromechanika, który stwierdził, że tym razem to awaria EGR i jest do wymiany, logi pokazuj± awarie systemu recylkulacji spalin. Sprawdził szczelno¶ć wężyków, za¶lepił wężyk od podci¶nienia i polecił wymienić EGR. Niestety auto nadal nie ma mocy, na niskich biegach przyspiesza w miarę normalnie turbo się zał±cza, wyżej niestety brak mocy.
    4. Rozkręciłem dzisiaj EGR i oczywi¶cie nigdy nie był czyszczony, jest zasyfiały i zablokowany w pozycji zamknięty więc chyba nie ma wpływu na moc silnika. Podejrzewam, że pompa vacuum jest uszkodzona i daje za małe podci¶nienie, króciec jest lekko luĽny, może jest jaki¶ sposób żeby go uszczelnić nie demontuj±c pompy?
    Poniżej króciec pompy:
    https://youtu.be/XKe1lbKKJ_M

    Golf V 1.9 tdi 105km z 2005r. - Niska moc auta, uszkodzomy EGR, za niskie podci¶

    0 5
  • #2 06 Lut 2018 11:35
    henryk777
    Poziom 9  

    SprawdĽ na pocz±tku podci¶nienie pompy tandemowej oraz na wszystkich wyj¶ciach przewodów podci¶nieniowych ma być 0,7 bara.

    0
  • #3 06 Lut 2018 13:54
    zwirek1
    Poziom 29  

    Witam
    Ja bliżej przyjrzał bym się ustawieniom turbiny czy s± poprawne, bo od tego momentu masz problem z dynamik± .
    Na pocz±tek trzeba zrobić porz±dn± diagnostykę, czyli logi dynamiczne .
    Pzdr

    0
  • #4 21 Lut 2018 08:46
    macoss
    Poziom 9  

    Auto oddałem do kolejnego mechanika, okazało się, że z pomp± vacuum było wszystko ok, EGR do wymiany - nie dało się go zregenerować, mechanik zdiagnozował problem z czujnikiem wałka rozrz±du, który powodował przechodzenie silnika w tryb serwisowy.

    0
  • #5 06 Mar 2018 10:57
    macoss
    Poziom 9  

    macoss napisał:
    Auto oddałem do kolejnego mechanika, okazało się, że z pomp± vacuum było wszystko ok, EGR do wymiany - nie dało się go zregenerować, mechanik zdiagnozował problem z czujnikiem wałka rozrz±du, który powodował przechodzenie silnika w tryb serwisowy.


    Niestety najprawdopodobniej wymiana czujnika wałka rozrz±du nie rozwi±zała problemu. Odebrałem auto w czwartek, mechanik sprawdzić podci¶nienia i turbine, wymienił czujnik wałka, egr, ¶wiece, wymienił olej i komplet filtrów. Przejechałem nim 400km, wczoraj rano auto odpaliło i po chwili zgasło, kolejne próby odpalenia się nie powiodły. Auto odpaliło awaryjnie z plakiem ale po chwili zgasło, pomy¶lałem, że co¶ z paliwem nie tak (tankowałem w sobotę i wyjechałem pół baku) rozkręciłem pompę paliwa pod tyln± kanap±, całkowicie jej nie wyj±łem tylko poruszałem. Auto odpaliło, zrobiłem wczoraj 20km i wszystko było ok. Dzi¶ odpaliło ale po przekroczeniu 120km/h znowu brak mocy, brak check engine na desce. Można jako¶ poł±czyć te dwie usterki czy to przypadek?

    Dodam jeszcze, że spadek mocy występuje tylko na zimnym silniku. Na rozgrzanym po ponownym uruchomieniu problem nie występuje.

    0
  • #6 23 Mar 2018 08:16
    macoss
    Poziom 9  

    Podsumowuj±c:

    1. Pompa paliwa zdemontowana i wyczyszczona, nie miała wpływu na brak mocy, po prostu zbieg okoliczno¶ci. Można to zrobić samodzielnie, nic trudnego.

    2. Turbina oddana na gwarancji po regeneracji, zdemontowana, wyczyszczona i od nowa wyregulowana. Dodatkowo znaleziona nieszczelno¶ć w rurce wychodz±cej z turbiny do egr. Rurka wymieniona ale nadal nie rozwi±zało to problemu.

    3. Wymieniony zestaw zaworów steruj±cych podci¶nieniem co ostatecznie rozwi±zało problem z odł±czaniem turbiny.

    0