Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf V 1.9 tdi 105km z 2005r. - Niska moc auta, uszkodzomy EGR, za niskie podciś

macoss 05 Lut 2018 21:03 1422 5
  • #1 05 Lut 2018 21:03
    macoss
    Poziom 9  

    1. Spadek mocy, check engine i po paru przejechanych km całkowity spadek mocy - mechanik zdiagnozował, uszkodzoną turbina. Zregenerowali i moc wróciła na miesiąc.
    2. Po miesiącu znowu check engine i spadek mocy, wróciłem do mechaników od turbiny, trzymali auto tydzień, sprawdzili turbo, wyeliminowali zawór N75, przeczyszczyli EGR - nic to nie dało, wysłali mnie do elektromechanika. Dodatkowo, czasami podczas jazdy lub postoju na odpalonym silniku czuć spaliny wewnątrz auta
    3. Elektromechanik wymienił wiązkę kabli i moc wróciła... na dwa tygodnie. Wróciłem do elektromechanika, który stwierdził, że tym razem to awaria EGR i jest do wymiany, logi pokazują awarie systemu recylkulacji spalin. Sprawdził szczelność wężyków, zaślepił wężyk od podciśnienia i polecił wymienić EGR. Niestety auto nadal nie ma mocy, na niskich biegach przyspiesza w miarę normalnie turbo się załącza, wyżej niestety brak mocy.
    4. Rozkręciłem dzisiaj EGR i oczywiście nigdy nie był czyszczony, jest zasyfiały i zablokowany w pozycji zamknięty więc chyba nie ma wpływu na moc silnika. Podejrzewam, że pompa vacuum jest uszkodzona i daje za małe podciśnienie, króciec jest lekko luźny, może jest jakiś sposób żeby go uszczelnić nie demontując pompy?
    Poniżej króciec pompy:
    https://youtu.be/XKe1lbKKJ_M

    Golf V 1.9 tdi 105km z 2005r. - Niska moc auta, uszkodzomy EGR, za niskie podciś

    0 5
  • #2 06 Lut 2018 11:35
    henryk777
    Poziom 9  

    Sprawdź na początku podciśnienie pompy tandemowej oraz na wszystkich wyjściach przewodów podciśnieniowych ma być 0,7 bara.

    0
  • #3 06 Lut 2018 13:54
    zwirek1
    Poziom 29  

    Witam
    Ja bliżej przyjrzał bym się ustawieniom turbiny czy są poprawne, bo od tego momentu masz problem z dynamiką .
    Na początek trzeba zrobić porządną diagnostykę, czyli logi dynamiczne .
    Pzdr

    0
  • #4 21 Lut 2018 08:46
    macoss
    Poziom 9  

    Auto oddałem do kolejnego mechanika, okazało się, że z pompą vacuum było wszystko ok, EGR do wymiany - nie dało się go zregenerować, mechanik zdiagnozował problem z czujnikiem wałka rozrządu, który powodował przechodzenie silnika w tryb serwisowy.

    0
  • #5 06 Mar 2018 10:57
    macoss
    Poziom 9  

    macoss napisał:
    Auto oddałem do kolejnego mechanika, okazało się, że z pompą vacuum było wszystko ok, EGR do wymiany - nie dało się go zregenerować, mechanik zdiagnozował problem z czujnikiem wałka rozrządu, który powodował przechodzenie silnika w tryb serwisowy.


    Niestety najprawdopodobniej wymiana czujnika wałka rozrządu nie rozwiązała problemu. Odebrałem auto w czwartek, mechanik sprawdzić podciśnienia i turbine, wymienił czujnik wałka, egr, świece, wymienił olej i komplet filtrów. Przejechałem nim 400km, wczoraj rano auto odpaliło i po chwili zgasło, kolejne próby odpalenia się nie powiodły. Auto odpaliło awaryjnie z plakiem ale po chwili zgasło, pomyślałem, że coś z paliwem nie tak (tankowałem w sobotę i wyjechałem pół baku) rozkręciłem pompę paliwa pod tylną kanapą, całkowicie jej nie wyjąłem tylko poruszałem. Auto odpaliło, zrobiłem wczoraj 20km i wszystko było ok. Dziś odpaliło ale po przekroczeniu 120km/h znowu brak mocy, brak check engine na desce. Można jakoś połączyć te dwie usterki czy to przypadek?

    Dodam jeszcze, że spadek mocy występuje tylko na zimnym silniku. Na rozgrzanym po ponownym uruchomieniu problem nie występuje.

    0
  • #6 23 Mar 2018 08:16
    macoss
    Poziom 9  

    Podsumowując:

    1. Pompa paliwa zdemontowana i wyczyszczona, nie miała wpływu na brak mocy, po prostu zbieg okoliczności. Można to zrobić samodzielnie, nic trudnego.

    2. Turbina oddana na gwarancji po regeneracji, zdemontowana, wyczyszczona i od nowa wyregulowana. Dodatkowo znaleziona nieszczelność w rurce wychodzącej z turbiny do egr. Rurka wymieniona ale nadal nie rozwiązało to problemu.

    3. Wymieniony zestaw zaworów sterujących podciśnieniem co ostatecznie rozwiązało problem z odłączaniem turbiny.

    0