Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja elektryczna w bloku - dostęp osób nieupoważnionych

michalc13 06 Lut 2018 00:04 654 8
  • #1 06 Lut 2018 00:04
    michalc13
    Poziom 9  

Witam.

Niestety jestem laikiem w temacie instalacji elektrycznych, mam więc kilka pytań. Mieszkam w wieżowcu z roku 1982, "układ szczeciński". Niedawno, kilka pięter wyżej wprowadził się koleś, który do prac remontowych zatrudnił jakiegoś geniusza z dziedziny kabli i prądów. Nie wiem na czym ten ich remont polega, ale po raz kolejny wyłączyli mi bez ostrzeżenia prąd - tym razem o 21 z minutami. Wyłączyli wykręcając oprawkę z bezpiecznikiem topikowym, który znajduje się w szafie w piwnicy. Złapałem typa na gorącym uczynku z bezpiecznikiem w łapie. Oprawka i bezpiecznik są słusznych rozmiarów, więc chyba wbrew temu co twierdzi "inwestor" ze swoim fachowcem, na tym zabezpieczeniu wisi nie tylko ich lokal, a raczej na pewno jeszcze przynajmniej mój. I teraz moje pytania:

Czy prosić elektryka ze spółdzielni żeby sprawdził czy wkręcony bezpiecznik jest odpowiedni (nie wiem czy geniusz elektryczny nie podmienił na jakiś wg niego "właściwy")?

Jakie przeróbki instalacji elektrycznej w mieszkaniu uzasadniają wykręcanie bezpiecznika w piwnicy w sytuacji, gdy w mieszkaniach są liczniki energii elektrycznej, z bezpiecznikami, a także zabezpieczenie przed licznikiem z bezpiecznikiem o wartości jaką przewiduje umowa z operatorem?

Co w przypadku, gdy uszkodzą mi przez te ich zabawy jakiś sprzęt/ stracę dane podczas pracy na kompie?

P.S. Napisałem mejla do spółdzielni, z prośbą o zamknięcie tej szafy na kłódkę, ale nie "energetyczną".

0 8
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #2 06 Lut 2018 00:23
    snakess
    Poziom 12  

Pewnie ten bezpiecznik to główne zabezpieczenie , po co oni to ruszają to nie mam pojęcia -chociaż może wyrzuciło wszystko po kolei .