Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Scania R 500 2000r - Problem z odpaleniem

Jurek 4700 06 Feb 2018 04:51 1032 9
Bosch
  • #1
    Jurek 4700
    Level 7  
    Witam Panowie.
    Problem dotyczy tak jak w temacie nie odpala a właściwie bardzo ciężko kręci rozrusznik i tak naprawdę fartem puki co odpali potem jak zgaszę po około 5min pracy odpali prawie normalnie troszkę jak by trzymało znowu następna próba i znów ciężko przekręca rozrusznik i teraz tak wyjęty rozrusznik oddany do naprawy wymieniony automat na nowy Bosch jakąś cewka nowa tulejki w tym czasie jak był wyjęty rozrusznik zmierzyłem akumulatory jeden miał 12,30 drugi 12,43 po około godzinie zmizylem dwa na raz 24,80v. ale przed wyjęciem rozrusznika podczas opalania prąd spadł do 16.50v. Po zamontowaniu rozrusznika zrobionego odpalił ok przejechałem 250km pauza 1h i odpalila spoko przejechałem 50km zgasilem i już był problem z odpaleniem. W ASO powiedzieli ze może być problem z tagzwanym prondem rozruchowym w którymś z akumulatów. I czego tu się czepiać w czym może być problem[/u]
  • Bosch
  • #2
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Jurek 4700 wrote:
    podczas opalania prąd spadł do 16.50v.


    Napięcie, nie prąd.

    Jurek 4700 wrote:
    W ASO powiedzieli ze może być problem z tagzwanym prondem rozruchowym w którymś z akumulatów.


    Zrób pomiar oddzielnie na każdym akumulatorze w trakcie rozruchu, jeśli napięcie istotnie się różni to winny znaleziony, choć w zasadzie jeśli pracują połaczone szeregowo to wymieniane powinny być jednocześnie.
    BTW - akumulatory ile mają lat?
  • Bosch
  • #3
    saron22
    Trucks specialist
    Raz to akumulatory a dwa to przewody od akumulatorow do rozrusznika oraz masowy do silnika.
  • #4
    jdubowski
    Tube devices specialist
    saron22 wrote:
    Raz to akumulatory a dwa to przewody od akumulatorow do rozrusznika oraz masowy do silnika.


    Owszem, zwłaszcza jeśli z jakichś powodów nie są oryginalne a zostały założone przewody o mniejszym przekroju niz przewidział producent.
    A jak już mówimy o przewodach to zaciski owych przewodów wymagają jeszcze większej uwagi.

    Jurek 4700 wrote:
    spadł do 16.50v


    Mierzone bezpośrednio na czopach biegunowych akumulatorów?
  • #5
    Jurek 4700
    Level 7  
    Przewody oryginalne, mierzone było na czopach akumulatów podczas rozruchu.
  • #6
    saron22
    Trucks specialist
    Jurek 4700 wrote:
    Przewody oryginalne


    To, że oryginalne to nie znaczy że dobre. Przyjrzy się tym przewodom - szczególnie masowym. Przyjrzy się przewodom oraz stykom. Jeśli jakiś element będzie budził jakiekolwiek wątpliwości to wymień go na nowy. Końcówki przewodów (zarówno plusowych jak i minusowych) też warto wymienić na nowe. Niestety, ale aby zrobić to prawidłowo to potrzebna jest do tego specjalna zaciskarka.
  • #7
    Jurek 4700
    Level 7  
    Puki co jestem w trasie byle jak ale jeszcze odpala, jak zjade na bazę to będę znowu szukał przyczyny chyba że już nie odpali w drodze to pewnie skończy się na odpaleniu z kabli i zjazd do najbliższego warsztatu.
    Jak by się nie skończyło to napisze jaka była przyczyną awarii. Dzięki za podpowiedzi
  • #8
    Mottto
    Level 9  
    Na moje akumulatory, jednak dziwne trochę, że na ciepłym gorzej odpala. Ale z akumulatorami miałem różne przeboje więc nic mnie nie zdziwi. Najprościej jak masz auto z którego możesz podmienić :) chociaż na próbę.
  • #9
    Jurek 4700
    Level 7  
    Witam.
    Problem rozwiązany jeden akumulator się skończył napięcie 10,30v podczas rozruchu spadło praktycznie do 0v, bateria założona nowa auto odpala bez problemu.
    Dziękuję za rady panowie.
    Przy okazji wszystkie przewody wysokiego napięcia i mocowania zostały sprawdzone i oczyszczone z nalotów
  • #10
    Jurek 4700
    Level 7  
    Problem rozwiązany