Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polo 6n2 1.0 mpi - stukajace popychacze zaworów

zimnydz 07 Lut 2018 12:13 261 16
  • #1 07 Lut 2018 12:13
    zimnydz
    Poziom 4  

    Witam. Pisze z zapytaniem czy stosowal ktos do silnika dodatek do oleju który regeneruje popychacze i zawory wycisza stuki itp. Specyfik firmy Motul. Kupiłem ale stoję przed tym silnikiem i nie wiem czy nie przyśpieszę jego śmierci. Specyfik dostępny na allegro. Proszę o radę. Nie chce jeszcze wymieniać silnika.

    0 16
  • #2 07 Lut 2018 12:29
    PITERRR
    Poziom 39  

    Witam. Nie słyszałem o czymś takim co by regenerowało popychacze może Koledze chodzi o uczelnianie silnika ale to się nazywa Moto-Doktor ale to daje poprawę na 1000km i silnik do wymiany. Moja propozycja wymiana popychaczy i przestaną stukać jeśli są od nowości i zmiana oleju na syntetyk.

    0
  • #3 07 Lut 2018 12:40
    zimnydz
    Poziom 4  

    To nie jest moto doktor. Przynajmniej nie jest napisane. Pisze tylko ze poprawia lepkość oleju czysci zatarte przytarte stukajace popychacze. Nic tam nie pisze ze do zajechanych silników. To jakaś nowość firmy Motul specjalnie do popychaczy zaworów. Moj silnik nie bierze oleju tylko stuka cos w głowicy mech mówi ze to popychacze poza tym komputer wykazal jakies bledy na 4 cylindrach. Stwierdził ze lepiej zmienić silnik jak naprawiać glowice bo to przedrozy silnik.

    0
  • #5 07 Lut 2018 13:27
    zimnydz
    Poziom 4  

    Blad mieszanki paliwowej i cos o spalaniu stukowym ale nie pamiętam dokladnie. Rozrząd ma juz przejechane z 70 tys odkąd go mam tak chodzi. Tyle ze to raz słychać raz nie. Sugerowalem ze może na pasku przeskoczył ale mech mówi ze wtedy by wcale nie chodził. Czasami nie mogę go odpalić długo kreci ale to sporadycznie.

    0
  • #7 07 Lut 2018 18:07
    zimnydz
    Poziom 4  

    W tym co ja kupiłem jest prawie identyczny opis. No może nie slowo w slowo ale sens ten sam tyle ze firmy Motul. Nawet puszka taka sama.

    0
  • Pomocny post
    #8 11 Lut 2018 01:53
    mateklos
    Poziom 10  

    Spalanie stukowe ,to znaczy błąd EVP on pojawia sie jak jeżdzisz dlugo na slabym paliwie lub zapcha a się ten filtr EVP to taki filtr węglowy z powrotem do baku.
    W moim Mpi bcb1.6 16v to nawalalo wlałem 98 bo takie rekomendowane niby i przeszło.
    Druga rzecz mechas poprwali czyjnik walka rozrzadu i rozrząd bo tam u mnie byl na 2 wałch i 1litr oleju bo cos mowil ze chyba mi o tam podsysa ale w tych mpi to prawie norma. Teraz zrobilem od czasu wym filtra oleju 2kkm itylko litr😄.

    Mozna wlać ale na długo to nie pomoże.

    Mechanicze wybity popychacz tylko wymiany regeneracja to tez prawie na jedno wyjdziesz.
    U mnie wyszlo 2x150 srebrnikow i tylko lac olej/benke i wio.
    Kolega pakowal te specyfiki i co jaki czas mechanika trzeba było. Wymienic popki pierścienie bo w LPG miał.

    0
  • #9 12 Lut 2018 18:57
    zimnydz
    Poziom 4  

    Widzę ze kolega sie zna tylko nie bardzo rozumiem podsysania oleju o co chodzi?? Spróbuje poprawić czujnik walka rozrzšdu i wlać 98. Tylko 1.0 mpi jest wyposażony w to samo co 1.6?? Chodzi mi o ten filtr powrotu benzyny. Druga sprawa mam tez błšd immobilajzera. Resztę błędów spisze i opisze to może kolega dokladnie zinterpretuje bo mam wrażenie ze mechanik na odczepnego cos palnie a potem spać nie mogę 😁

    0
  • #10 12 Lut 2018 19:27
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Panowie, nie rozumem czegoś.... Może jestem w błędzie ale ten silnik ma zawory hydrauliczne które stukają prze niewłaściwym lub rozrzedzonym oleju. Wystarczy zalać silnik olejem zalecanym przez producenta i spokój.

    0
  • #11 12 Lut 2018 19:31
    zimnydz
    Poziom 4  

    No ok czyli jaki?? Ja juz wlałem 15w40 i jest niebo ciszej i a i silnik lepiej pracuje. Mam jeszcze jakis specyfik polepszajacy lepkość oleju ale jeszcze jest w butelce. Nie jest to moto doktor zaznaczam.

    0
  • #12 12 Lut 2018 19:47
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mineralny olej do VW?....
    Ja do 2 samochodów czyli clio i fabia używam Elf Evolution 900 NF 5W40 i wymieniam co 30 tys. km - odpowiednikiem jest Total Quartz 9000 5W40 .
    Patrz na opakowaniu czy ma atest VW

    0
  • #13 12 Lut 2018 21:35
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Mozna wlac czarny mos2 z liquymoly.

    0
  • #14 13 Lut 2018 09:24
    helmud7543
    Poziom 42  

    Ten dodatek pomoże na zapchane popychacze. Jak zatarte to niewiele lub wcale. Jak pomogło 15W40 (co w dłuższym okresie nie wpłynie dobrze na popychacze) to zacznij od sprawdzenia ciśnienia oleju. Kolega tak miał w Polo - silnik zużyty, klawiatura się tłukła i tak jeździł kilka miesięcy aż zapaliła się kontrolka oleju - okazało się że klawiatura miała słabe smarowanie. Silnik używany za 300 zł z groszami - jeździ do tej pory.

    0
  • #15 14 Lut 2018 01:35
    mateklos
    Poziom 10  

    Jeśli chcesz to 5W30 powinno być ok. Firma prawie nieistotna poza rynkiem zakupu unikaj tanich np.Giniue od general motors.

    0
  • #16 14 Lut 2018 02:05
    zimnydz
    Poziom 4  

    Mając zalany 15w40 mogę zjechać do 5w30. Nie znam sie na olejach 5w30 jest gęściejszy od 15w40. ?? Czy jakie lepsze cechy posiada i czy po 15w40 mogę wlać 5w30??

    0
  • #17 14 Lut 2018 07:57
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W naszych warunkach klimatycznych najbardziej odpowiednia lepkość oleju na cały rok to 5W40 , można stosować 5W30 ale w upały trzeba uważać żeby nie przegrzać silnika.
    I ważne: Sprawdzić na opakowaniu czy ma atest producenta auta, w tym wypadku VW!
    Oczywiście unikać firm "krzak", niby taniej ale skutki mogą być niezbyt przyjemne a kosztowne.polo 6n2 1.0 mpi - stukajace popychacze zaworówlepkość o..ju.jpg Download (72.33 kB)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo