Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Altus 300 - wiem, że to już było, ale...

heavy184 07 Lut 2018 16:14 2829 6
  • #1 07 Lut 2018 16:14
    heavy184
    Poziom 2  

    Witam.
    Mój pierwszy projekcik - znowu Altusy, ale jak dla mnie (nie jestem audiofilem, a słucham metalu) to Altusy są wprost idealne. Ale do rzeczy -
    Budy są w trakcie prac.
    Zamieszczam parę fot z postępu na dzień dzisiejszy:

    Altus 300 - wiem, że to już było, ale...Altus 300 - wiem, że to już było, ale...Altus 300 - wiem, że to już było, ale...Altus 300 - wiem, że to już było, ale...Altus 300 - wiem, że to już było, ale...Altus 300 - wiem, że to już było, ale...Altus 300 - wiem, że to już było, ale...Altus 300 - wiem, że to już było, ale...Altus 300 - wiem, że to już było, ale...Altus 300 - wiem, że to już było, ale...





    Wymiary wewnętrzne:
    85x35x30 czyli ok. 90l, po odjęciu wytłumienia i komory na GDM pozostaje ok. 70 l
    Bass Reflex 2x 76x155 na kolumnę
    Plyta MDF 25
    Jak na razie są w surowym fornirze, który będzie prawdopodobnie woskowany, fronty i tyły lakierowane.
    Co do głośników - mam GDM 18/80 i GDWK 10/80/26, co do GDN - myślę o zakupie 30/120/3 KOBALT i tu mi się zaczyna problem i prośba odnośnie zwrotnicy pod te przetworniki. Co prawda - można byłoby założyć oryginalną zwrotnicę z 300, ale to na pewno nie będzie już to samo (inne przetworniki); poza tym nie ma się co okłamywać - zwrotnice z 300 nie są cudem techniki. Wprawdzie z kolegą, który "troszkę" się na tym zna, po godzinnych przeszukiwaniach forum, wykminił taką zwrotnice, ale czy ona zagra w tym zestawie... Wolałbym zaczerpnąć w tej kwestii informacji od Was:

    Altus 300 - wiem, że to już było, ale...

    Oto ten projekcik zwrotnicy.
    Pozdro

    Update
    Prace się powoli posuwają do przodu paczki już prawie skończone. Front Antracyt metalik ,fornir dąb czarno -srebrny. Wszystko polakierowane jeszcze tylko polerka lakieru i montaż głośników .
    Plany się troszku zmieniły -udało mi się okazyjnie załatwić 2 GDN 30/80/4 wiec zamiast kobaltów pójdą te głośniczki.Co do zwrotnicy to widzę ze nikt nie chce nic pomoc wiec pójdzie na razie zwrotnica z 300 a potem zobaczymy --może ktoś cos doradzi
    Parę nowych fotek

    Altus 300 - wiem, że to już było, ale...
    Altus 300 - wiem, że to już było, ale...
    Altus 300 - wiem, że to już było, ale...
    Altus 300 - wiem, że to już było, ale...
    Altus 300 - wiem, że to już było, ale...
    Altus 300 - wiem, że to już było, ale...


    Pozdro All


    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #2 28 Mar 2018 15:36
    danonz
    Poziom 15  

    Paczki bardzo ładne, ale zastanawia mnie dlaczego ludzie przy podróbkach Altusów zmieniają pozycje głośników w jednej kolumnie na przeciwną. Przecież oryginalnie w altusach głośniki zawsze "idą" w lewo, po prawej bas refleks. Tutaj jedna kolumna inna od drugiej, i według mnie dziwnie to wygląda.

  • #3 28 Mar 2018 17:39
    goldi74
    Poziom 43  

    W ten sposób kolumny są symetryczne względem słuchacza. Ta "jednakowość" Altusów, Altonów i podobnych jest z punktu odsłuchowego ich wadą. Obecnie produkowane Altusy są już symetryczne czyli jest lewa i prawa kolumna (umownie).

  • #5 27 Gru 2018 20:35
    lechita
    Poziom 13  

    Ja nie widzę żadnej wady w ,,asymetrii kolumn". Asymetrię może robić słuchacz różnie siadając.
    Zresztą Tonsil robił dobre kolumny i dobre przetworniki. A teraz robi jeszcze lepsze. To firma z długoletnią tradycją, a ci, którym Tonsil przeszkadza, to albo konkurencja, albo krytukujący dla zasady.
    Ja Altusy bardzo lubię i zawsze pozostanę przy Tonsilu, nie krytykując innych producentów. Zamiast krytykować, nie kupuję.

  • #6 14 Sty 2019 21:37
    lechita
    Poziom 13  

    Jak widać kolega od kolumn zamilkł na temat kolumn i zwrotnic. Nie dziwię się, że trudno cokolwiek doradzić, ponieważ obliczanie kolumn jest sprawą trudną i zawsze indywidulaną jeśli chodzi o ,,słyszany dźwięk''.

  • #7 22 Lut 2019 21:47
    heavy184
    Poziom 2  

    Hej
    Sorki panowie ze tak długo czekaliście ale miałem straszny młyn,..... Praca ,remont domu i ....nowy projekt który mnie całkowicie pochłonął.
    Kolumienki "jak dla mnie " graja wyśmienicie .wiem ze Metal nie jest dla wielu wyznacznikiem dobrej muzy ale ja na nowych kolumnach poczułem ze stare kawałki metaliki czy slayer dostały nowego życia. Przesyłam parę fotek co do zwrotnicy to podeśle później są już zamontowane i nie mam czasu rozbierać kolumn a nie zrobiłem przy ich wykonywaniu
    Altus 300 - wiem, że to już było, ale... Altus 300 - wiem, że to już było, ale... Altus 300 - wiem, że to już było, ale... Altus 300 - wiem, że to już było, ale...

    Pozdro