Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przerobienie robotic arm z baterii na zasilacz

07 Lut 2018 16:15 840 17
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam problem i nie wiem co jest jego przyczyna. Probuje zmienic robota z baterii na zasilacz. Robot uzywa 4x D baterie (1,5V kazda). Daje to 6V (dodatkowo tylko uzywajac 2 baterii (3V) jestem w stanie wprowadzic w ruch robota).
    Amperomierzem sprawdzilem ze urzadzenie przy 4 beteriach nowiutkich pobiera 5.3A i okolo 6,8V. Wiec zakupilem zasilacz 5V 5A (6v 5a nie moglem znalezc). Podlaczylem pod prad i NIE DZIALA!!
    Po podlaczeniu pradu robot nie odpowiada na sygnaly z pilota (pilot na tasmie- przewodowy). Ale to nie wszystko... po wcisnieciu 2 guzikow na raz na pilocie na przyklad w lewo i w gore robot odpowiada na sygnal i ramie przesuwa sie zgodnie z wytycznymi (2 silniki na raz).
    Zalaczam zdjecia ukladu i calego robota. Prosze o pomoc - jest to czesc bardzo waznego noob projektu.
  • Poziom 9  
    Dzieki jdubowski za odpowiedz ale jestem noobem i trzeba mi tlumaczyc jak w podstawowce.
    Jesli powinno byc 2x 3V to jak mam to podlaczyc jezeli tylko jest 2 pinowe wyjscie na prad? I chyba jezeli byloby 2x 3V to mialbym 4 piny na prad. Do tego od baterii w takim przypadku tez powinny wychodzic po 2 kable + i -

    dodatkowo wczesniej nie wspomnialem ze na ukladzie jest wyjscie GND czyli uziemienie ktore tez idzie od baterii. Moze cos w tym szkopol tkwi?
    Please help me
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzieki Chris. Teraz juz rozumiem o co chodzi. Macie racje - baterie niezaleznie decyduja czy silniki kreca sie w lewo czy prawo.
    Jako trol wymyslilem sobie cos takiego zeby zrobic to w moich domowych warunkach i skillu (tzn. polaczyc kabelki):
    Podlacze zasilacz 4.2V i 500mA do stykow baterii (plus do plusa - minus do minusa) + przeciagne kable jakby byly to baterie laczac pozytywny z negatywnym (fake baterie). Wtedy zostana mi kable tak jak na orginalnym urzadzeniu (plus i minus do sterownika i uziemienie do sterownika) a zamiast baterii bedzie zasilacz.
    Co prawda 4.2V to troche duzo ale podejrzewam ze te silniczki jak i sterownik wytrzymaja.
    W zalaczniku przesylam rysunek jak to polacze oraz orginalny rysunek wyjscia kabli z baterii (rysunek z instrukcji montazu).
    Ktos potwierdzi mi ze taki wynalazek moze zadzialac?? :) Z gory thx

    P.S. Na moich bazgrolach ta czesc do ktorej podlaczam zasilacz i z ktorej wychdza sprezyny na + i - (ta blaszka) nie jest polaczona (na rysunku wychodzi jakby byla to jedna czesc a w rzeczywistosci sa 2).
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    3one napisał:
    Jesli powinno byc 2x 3V to jak mam to podlaczyc jezeli tylko jest 2 pinowe wyjscie na prad? I chyba jezeli byloby 2x 3V to mialbym 4 piny na prad.


    Miabyś 3 przewody.


    3one napisał:
    dodatkowo wczesniej nie wspomnialem ze na ukladzie jest wyjscie GND czyli uziemienie ktore tez idzie od baterii.


    Czyli do koszyka naterii idą 3 przewody nie 2? Jeśli tak ni na 100% masz zasilalnie symetryczne 2x3V.

    Christophorus napisał:

    Tutaj masz schemat zasilania tego ramienia 2x3V ze wspólną masą. Silniczki zasilane z jednego zestawu baterii kręcą się w prawo, a z drugiego w lewo. takie rozwiązanie uprościło sterowanie zmianą kierunku obrotów silniczków serwomechanizmów.


    To wszystko wyjaśnia.

    3one napisał:
    Podlacze zasilacz 4.2V i 500mA do stykow baterii (plus do plusa - minus do minusa) + przeciagne kable jakby byly to baterie laczac pozytywny z negatywnym (fake baterie). Wtedy zostana mi kable tak jak na orginalnym urzadzeniu (plus i minus do sterownika i uziemienie do sterownika) a zamiast baterii bedzie zasilacz.
    Co prawda 4.2V to troche duzo ale podejrzewam ze te silniczki jak i sterownik wytrzymaja.
    W zalaczniku przesylam rysunek jak to polacze oraz orginalny rysunek wyjscia kabli z baterii (rysunek z instrukcji montazu).
    Ktos potwierdzi mi ze taki wynalazek moze zadzialac?? :) Z gory thx


    Nic poza zwarciem i spaleniem zasilacza nie uzyskasz ta drogą.

    Zasadnicze pytanie - w twoim projekcie sterowanie z oryginalnymi przyciskami ma zostać czy docelowo "wylatuje"?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Cytat:
    Zasadnicze pytanie - w twoim projekcie sterowanie z oryginalnymi przyciskami ma zostać czy docelowo "wylatuje"?

    Sterowanie powinno zostac bez zmian.


    Cytat:
    3one napisał:
    Podlacze zasilacz 4.2V i 500mA do stykow baterii (plus do plusa - minus do minusa) + przeciagne kable jakby byly to baterie laczac pozytywny z negatywnym (fake baterie). Wtedy zostana mi kable tak jak na orginalnym urzadzeniu (plus i minus do sterownika i uziemienie do sterownika) a zamiast baterii bedzie zasilacz.
    Co prawda 4.2V to troche duzo ale podejrzewam ze te silniczki jak i sterownik wytrzymaja.
    W zalaczniku przesylam rysunek jak to polacze oraz orginalny rysunek wyjscia kabli z baterii (rysunek z instrukcji montazu).
    Ktos potwierdzi mi ze taki wynalazek moze zadzialac?? :) Z gory thx


    Nic poza zwarciem i spaleniem zasilacza nie uzyskasz ta drogą.


    FCK....

    Majac nowe informacje od Was wynalazlem cos takiego:
    https://www.velleman.eu/products/view/?country=es&lang=pl&id=353668
    Modul symetryczny z regulowanym napieciem wyjsciowym od 1,5V (tu bede musial na potencjometrze ustawic w okolicach 3V).

    I teraz mam pare pytan :=)
    1. Cos takiego mozna wykorzystac?

    WEJSCIE/INPUT
    2. Sa 4 otwory na wejsciu i w specyfikacji pisze ze obsluguje max 2x24V wejscie. Oznacza to ze musze podlaczyc 2 zasilacze na przyklad po 12V?
    3. Jesli trzeba uzyc 2 zasilaczy (2 zylowy kazdy) to jak podpinam kable pod 4 dziurki :=) - tak jak w zalaczniku?
    4. Jesli mozna uzyc jednego zasilacza 12v (2 zylowy) to co zrobic z pozostalymi 2 otworami GND?

    WYJSCIE/OUTPUT
    5. Na wyjsciu sa 3 otwory czyli wedlug mnie dodatni ujemny i gnd. Podlaczam te 3 kable z wyjscia odpowiednio do plytki sterujacej robota. Zgadza sie?
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    3one napisał:

    Majac nowe informacje od Was wynalazlem cos takiego:
    https://www.velleman.eu/products/view/?country=es&lang=pl&id=353668
    Modul symetryczny z regulowanym napieciem wyjsciowym od 1,5V (tu bede musial na potencjometrze ustawic w okolicach 3V).


    Po kiego to grzyba? Już we wcześniejszym poście (#4) dostałeś schemat, a ten kit też wymaga transformatora symetrycznego.
    Wydajność prądowa wynosi 1A, więc grubo za mało do twych potrzeb.
    Poza tym po co ci stabilizacja?

    Wyjścia masz trzy:
    1. przebudowa sterowania, z zastosowaniem przełączników dwubiegunowych astabilnych, wtedy starczy ci zasilacz który posiadasz, trzeba zastosować przełączniki w rodzaju:
    Przerobienie robotic arm z baterii na zasilacz
    2. dodanie przekaźników lub mostków H miedzy przyciskami sterującymi a silnikami, użycie zasilacza który posiadasz
    3. dokupienie drugiego zasilacza i połączenie tak by otrzymać 2x5V.
    Trzecie rozwiązanie jest najprostsze.
  • Poziom 9  
    THX jeszcze raz... Przepraszam ze juz dochodze do limitow Waszej wytrzymalosci :( Na forum brakuje dzialu "niedorozwinieci elektronicy"
    Wybieram bramke nr. 3 i chcialbym dokupic dodatkowy zasilacz.

    Na zalaczniku przesylam zdjecie z instrukcji. W tym przypadku Black i Red (podlaczane pod piny BK i R) sa kablami od baterii oraz orange (podlaczany pod 1 z dwoch pinow na GND) tez jest od baterii. Pozostale 2 na instrukcji to Black i Orange ale sa to kable od jednego z silniczkow (podlaczane do pinow OBK).

    Czyli wprzypadku 2 zasilaczy (4 kable) jak mam polaczyc?

    OPCJA 1:
    Zasilacz 1: + do pinu R i - do GND prawego
    Zasilacz 2: + do pinu BK i - do GND lewego

    OPCJA 2:
    Zasilacz 1: + do pinu R i - do + z zasilacza 2
    Zasilacz 2: - do pinu BK i + do - z zasilacza 1
    2 piny GND zostaja wolne w takim przypadku.


    Przerobienie robotic arm z baterii na zasilacz

    Panowie, jak to rozkminie stawiam piwo :)
    THX
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Przerobienie robotic arm z baterii na zasilacz

    Plytka jest na odwrot - ale to bez znaczenia - chyba juz wiem o co chodzi. Poprostu masa to nasze kable + i - z zasilacza. Dla potwierdzenia zrobilem obrazek - mam nadz ze teraz dobrze.

    Dodano po 6 [godziny] 44 [minuty]:

    Christophorus napisał:
    Od lewej masz silnik M5, środkowe górne złącze to masa baterii, prawe złącze (białe) to + i - baterii zasilającej. Na dole płytki złącze do pulpitu sterującego. Na środku płytki złącza silników M1-M4 i diody LED.

    Kolory przewodów BK (black) - czarny, O (orange) - pomarańczowy, R (red) - czerwony.

    Poprawiłem rysunek.

    Przerobienie robotic arm z baterii na zasilacz


    No i gra muzyka :) Wszystko jasne :) Teraz tylko te bat1 i bat2 zamienie na zasilacz 1 i zasilacz 2 i bedzie dzialac.
    Jedno pytanie - jdubowski napisal ze moge uzyc 2x 5V - chodzilo o 2x 3V czy 5v tez moze byc?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    LOL z modulem mowy. Wypas :))))))
    Tez widze ze zaprogramowales zasieg ruchu zeby nie wychodzic poza zasieg ruchow (u mnie jak za daleko przesune brzydki dzwiek wydaje).
    Szacunek.... przydaloby mi sie umiec conajmniej 1/4 z tego co Wy wyprawiacie z elektronika :) Przydaloby mi sie to do moich escape room
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    A thx za wyjasnienie tych sprzegielek. Balem wlasnie sie ze moze to prowokowac niszczenie ramienia przez graczy :( - Teraz spie troche spokojniej... ale widzac jak zachowuja sie niektorzy gracze nadal sie boje :=)

    Wracajac do tematu zamowilem 2 zasilacze 3v i 2.1A (nie znalazlem z wiekszym amperazem z szybka wysylka). Mam nadz ze wystarcza.
  • Poziom 2  
    Witam. Mam problem z takim robotem ksr10 a mianowicie że sterowaniem. Po zlozeniu i podłączeniu wg instrukcji robot porusza się ale tylko działają wszystkie klawisze dolne i prawy na kontrolerze (czyli ramię składa się w dół a chwytak zamyka, robot obraca się w prawo). Górne klawisze w tym momencie nie reagują. Aby podnieść ramie/zamknąć chwytak/zrobić obrót w lewo muszę obrócić wtyczki na płytce M1, 2,3,4. Nie wiem co się stało a teraz nagle górne klawisze reagują i lewy obrotu a dolne nie reagują. Czyli zrobiło się odbicie lustrzane(teraz ramię się podnosi, chwytak zamyka i jest obrót w lewo). Żeby je teraz opuścić znowu muszę obrócić wszystkie wtyczki M1, 2,3,4.Co zrobiłem źle albo co zrobić żeby klawisze na kontrolerze normalnie reagowały. Prosze o pomoc