Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGL - Czy istnieje tryb awaryjny w WABCO CBU?

Frenzel 07 Lut 2018 22:42 648 7
  • #1 07 Lut 2018 22:42
    Frenzel
    Poziom 13  

    Witam!

    Zdiagnozowano usterkę głównego zaworu hamulcowego w TGL. (Za wolno
    puszczał powietrze, błąd po skasowaniu i po wciśnięciu pedału hamulca powracał, więc zawór 100% walnięty, reszta wykluczona)
    Został kupiony zawór po regeneracji, zawór został zamontowany i na jeździe próbnej wyskoczyły błędy od braku komunikacji. Napięcia na wtyczkach sprawdzone, po za tym, zawór nie chce łączyć się na stole. Poprzedni zawór na stole bezproblemowo się łączył. Wskazuje, że elektronika w zaworze siadła. Jednak..

    Sprzedawca mówi, że zawór u niego chodził. I wytyka błąd, że nie zrobiliśmy kalibracji czujnika ciśnienia. Dlatego zawór wszedł w tryb awaryjny.

    Teraz moje pytanie:
    Czy istnieje tryb awaryjny w którym nie można w ogóle połączyć się z zaworem? Ani na stole, ani w pojeździe?

    Z mojego doświadczenia nigdy się z takim czymś nie spotkałem, a sprzedawca moim zdaniem kręci. Między czasie był kupiony w IC nowy zawór, jednak numery się nie krosowały i nie można było zaprogramować Jaltestem oraz Mancatsem.
    Zawór był założony i mino niezgodnej wersji(bład), komunikacja była.
    Sprzedawca także wspomina, że do podłączenia zaworu na stole potrzeby jest ZBR, czy to prawda? Oraz innych ciekawostek o których szkoda wspominać.

    Jeśli można podawać na forum, dane tej firmy to z chęcią podam, żeby kolejni ludzie nie mieli z nim problemu. Bo jedna negatywna opinię już znalazłem.

    Tak po za tym nr oryginału zaworu to: 81258087031, czy jest ktoś wskazać, podać mi numery które, będą zgodne z tym zaworem ?

    0 7
  • #2 07 Lut 2018 22:57
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Moim zdaniem sprzedawca - regenerant opowiada bzdury. W aucie chyba masz ZBR więc dlaczego nie można się z nim połączyć w aucie?? Skoro wszedł w tryb awaryjny i nie można się z nim połączyć to jak wyprowadzić go z tego trybu awaryjnego bez połączenia??
    To po pierwsze.
    A po drugie zakupionego nowego zaworu nie zaprogramujesz ani Jaltestem ani MANCat'sem. Zrobi to jedynie autoryzowany serwis MAN. I to też nie każdy, ale to już jest temat na osobną historię.
    Nr zaworu jaki potrzebujesz to 480 020 02 80.

    0
  • #3 07 Lut 2018 23:16
    kakibara
    Poziom 28  

    Cześć, kupując akurat w tym przypadku inny nr zaworu jak zauważyłeś w tgl-ku nie będzie pracował też nie raz to miałem jak przyszedł inny nr - ale połączenie było - diagnoza do przeprowadzenia.
    I teraz prosto jak najbardziej można:
    W twoim zamontowanym była komunikacja, zakładając inny zawór uszkodzony np. Powiedzmy brak wartości okładzin możesz się komunikować i widzieć błędy i podejmujesz decyzję co dalej.
    Montujac ten regenerowany miałeś komunikację - i teraz dlaczego zawór nie zgłaszał prośby - błędu regulacji kalibracji zaworu?
    Dobra przejechales się działa i nagle błąd i brak komunikacji - masz problem w instalacji i zakładając nowy spalił się.
    Lub był zle naprawiony i się uszkodził - dwa skąd masz wiedzieć co się stało jeżeli nie mozesz sie połączyć? I skąd on wie że trzeba skalibrowac - nigdy tego nie robiliśmy a nie będę przesadzal może z 5 było wymienionych u nas.
    Jutro po południu zapytam się kolegi o ten proceder.
    I jak uda mi się sprawdzę Ci ten nr.
    Nie znam takiego trybu awaryjnego - a kto go odblokuje?
    Po co na stole się komunikować masz mancatsa on widzi wszystko.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ale duplikat hahahah sorki nie widziałem, że już piszesz.
    Nie no myślę, że każdy serwis z polaczeniem z centralą musi zaprogramować mu komputer - chyba że ma słaby poziom karty dostępu.

    0
  • #4 07 Lut 2018 23:18
    Frenzel
    Poziom 13  

    Dlaczego nie zaprogramuje ManCatsem? Z tego co pamiętam , ze szkolenia to była możliwość wymiany sterownika wraz z przegraniem danych, jednak nie robię tego na co dzień.
    Mam możliwość przezbrojenia pojazdu, za pomocą ściągnięcia pliku przezbrojenia z serwer'u Mana.
    ManCat's wskazuje mi numery części z końcówką 038,044,055,061 które mogą zastąpić 81258087 031. Nowy zawór miał końcówkę 087.
    To jest numer MAN wiec, nigdzie nie mogę znaleźć zaworu, prócz pewnie przez serwis.

    Co ciekawe Jaltestem sterowniki o numerze kończącym się powyżej 061, mogę odczytywać wsad i programować, jednak z tym i poniżej wyskakuje mi błąd.

    Moim skromnym zdaniem, też uważam, że zawór został źle zregenerowany i znów siadła elektronika. Ale chce mieć potwierdzenie od was, żeby jutro kierownik nie kazał mi szukać nie wiadomo czego..

    Na stole podłączam dodatkowo, ponieważ chce po nie udanym podłączeniu w aucie, wyeliminować cała instalację. Więc komunikacja bezpośrednio Sterownik - tester, musi iść, jeśli elektronika jest oczywiście sprawa.

    0
  • #5 07 Lut 2018 23:27
    kakibara
    Poziom 28  

    Masz połączenie z monachium to wymieniasz dane nie ma problemu , możesz też z dysku twardego - zgrać wszystko cały pojazd a pozniej parowac tylko ebs. Zaznaczyc na niebiesko ebs i dalej jak idzie pasek ze wskazowkami zamien komputer wlacz wylacz zaplon itp

    0
  • #6 07 Lut 2018 23:46
    Frenzel
    Poziom 13  

    Zgadza się, jednak zobacz na zdjęcia. Mam rozumieć, że wersja zaworu jednak była nie zgodna?

    MAN TGL - Czy istnieje tryb awaryjny w WABCO CBU?

    Dodano po 2 [minuty]:

    A tutaj zdjęcie jeśli chciałem zamówić plik przezbrojenia.

    MAN TGL - Czy istnieje tryb awaryjny w WABCO CBU?

    Z tego co wiem zawór chyba był kupiony po numerze 480 020 02. W IC powiedzieli, że będzie pasować.
    Oryginalny zawór był bez zewnętrznych modulatorów, miał już w sobie.

    Nowsze wersje mają zewnętrzne modulatory na przednie hamulce.
    Więc może to tutaj jest różniąc, co za tym idzie różnica w numerze rzeczowym MAN, i problem z programowaniem?

    0
  • #7 08 Lut 2018 00:00
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Skoro MAN Cat's wskazuje ci zamienne numery rzeczowe o końcówkach 038,044,055,061 a ty założyłeś 087 to to jest właśnie problem z powodu którego nie mogłeś doprogramować go MAN Cat'sem. Zawory o numerach, które wskazuje ci MAN Cat's są dostępne w ASO MAN, ale ich cena jest nazwijmy to mało zachęcająca do zakupu. Natomiast pewne jest to, że mając zawór o odpowiednim numerze rzeczowym (wskazanym przez MAN Cat's) zrobisz programowanie bez problemu z poziomu MAN Cat'sa.
    Zastępczym zaworem, który jest dostępny np w IC jest zawór o nr Wabco 480 020 02 80. Niestety również z zaprogramowaniem tego zaworu są problemy. Ale da się.

    0
  • #8 08 Lut 2018 00:12
    Frenzel
    Poziom 13  

    Tak jak wyżej napisałem, podobno miał pasować, później dopiero po podłączaniu wyszło że numery MAN się nie zgadzają. IC chyba nie jest w stanie sprawdzić tych numerów?
    O jakiś konkretnych problemach wspominasz? Bo wynika z tego wszystkiego, że MANcat's sobie nie poradzi, jaltest też nie daje dary.

    0