Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mtz 50 świece żarowe - Świece żarowe a palenie mtz 50

ruuski 08 Feb 2018 16:27 7404 48
  • #1
    ruuski
    Level 8  
    Jak podpiąć prawidłowo świece żarowe w mtz 50? ma ktoś schemat?? Strasznie ciężo pali. Zainstalowałem świece płomieniową ale to niewiele pomogło. Najlepiej się spisała grzałka płyny chłodniczego ale to nie to... coś pomaga ale i tak muszę krecić z 10-15 razy zanim zaskoczy... Miałem wcześniej podpięte ale przyszedł elektryk coś namieszał i nie działają chyba... nie wiem popalił chyba narzędzia zostawił i się wiecej nie pokazał...
  • #5
    mateusz33
    Level 13  
    spraw sobie palnik gazowy na kartusze, odpalasz, dostawiasz do kolektora ssacego i raz dwa odpala
  • #6
    ruuski
    Level 8  
    mam palnik i też tak palilem

    Dodano po 1 [minuty]:

    wtryskiwacze nowe... ustawione. Pompa paliwowa sprawna po regeneracji

    Dodano po 47 [sekundy]:

    a jaka powinna być prawidłowa kompresja?? sprawdzałem ja z rok temu postaram się odszukać wyniki

    Dodano po 16 [minuty]:

    Ciężko pali jak chcę go zapalić pierwszy raz... później jak złapie i zgaszę. Chcę zapalić drugi raz pali od strzała..... i tak jest codziennie rozrusznik mam orginalny wolnoobrotowy....
  • #7
    sewo.k
    Level 25  
    A... zanim zapalisz po dłuższym postoju układ paliwowy nie jest zapowietrzony. Przepompuj go tak czy inaczej porządnie i sprawdź jak zapala.
    W czasie kręcenia rozrusznikiem zwróć uwagę czy z komina leci dym. Powinien praktycznie od razu. Jeśli nie ma dymu, nie ma i paliwa.
  • #8
    ruuski
    Level 8  
    powiem ci tak leci dym biały jak śnieg... ale jak podgrzeje troszkę płomieniową to zmienia sie na taki szary i wtedy zaczyna łapać ale i tak muszę swoję jeszcze kręcić
  • #9
    sewo.k
    Level 25  
    A czyli paliwo jest. Spróbuj odpalając dać mniejszy gaz niż max. Kiedyś miałem 40-kę i w zimie na max gazie nie odpaliła by w ogóle. Teraz mam mtz-ta i silnik zaczyna łapać dopiero gdy gaz w czasie kręcenia popuszczę prawie do wolnych.

    A po założeniu pompy był ustawiony kąt wtrysku paliwa?
  • #13
    ruuski
    Level 8  
    ja mam płomieniowa na przycisk grzeje przed startem slychac jak sie zapala poczekam jezszcze z 3-5 sekund i dopiero krecę. Nie wiem jak ustawiał kąt wtrysku nie było mnie przy tym ale robił to gość co pompy całe życie robi... chociaż z tego co wiem tam jest taka śrubka ze sworzniem coś jak w c330 i tego nawet nie dotykał wiem od ojca. Mówił że on na to nie patrzy nigdy i ma swoje sposoby ale jest coś nie tak ...Te świece do mtz 50 sa drogie zastanawiam sie czy by nie przerobic na np od stara 28 a elektryk juz mi 2 spalil cena jednej coś ponad 50 zł....
  • #14
    sewo.k
    Level 25  
    zworys wrote:
    Za bardzo uogólniłem - starter powinien mieś dwie pozycje - pierwsza to podgrzewanie świec ( z jakąś sygnalizacją gotowości świec ) i druga właściwy rozruch.

    To stara maszyna i jedyną sygnalizacją jest żarnik w kabinie który w przypadku płomieniówki działa i tak tylko na ruskiej.
    Kąt wtrysku paliwa ustawia się po każdym demontażu pompy wtryskowej.
    Ogólnie szukał bym przyczyny nie w świecach tym bardziej jeśli silnik rozgrzany przez grzałkę płynu dalej kiepsko pali.
  • #15
    ruuski
    Level 8  
    no ale jak już zapali ten 1 raz to później nie mam większego problemu w ciągu dnia... i sam nie wiem co z tym robić. Spróbować z tym kołem zamachowym kąt wtrysku ustawić....
  • #17
    ruuski
    Level 8  
    masz rację maszyna jest stara ale się nim bajecznie pracuję :) pojemność 4,7 litra to ma naprawdę fajną moc.

    Dodano po 1 [minuty]:

    hmmm tak pewnie zrobię w 1 kolejności tylko się cieplej zrobi. Chociaż te świece też mi nie dają spokoju bo on ma komorę wirową i pośredni wtrysk świece muszą działać na tip top :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    głowica była robiona kilka miesięcy temu bo nie miał mocy i z komin czerwony po kilku minutach. Teraz jest wszystko ok tylko to odpalanie...
  • #19
    kkknc
    Level 43  
    ruuski wrote:
    powiem ci tak leci dym biały jak śnieg... ale jak podgrzeje troszkę płomieniową to zmienia sie na taki szary i wtedy zaczyna łapać ale i tak muszę swoję jeszcze kręcić

    I to jest to. Paliwo jest tylko się nie spala. Więc masz słabą kompresję, zużyte lub niewyregulowane prawidłowo wtryskiwacze, zły kont wtrysku, za wolne obroty rozrusznika. Lub wszystkie z tych przyczyn po trochu to się nakłada.
    ruuski wrote:
    no ale jak już zapali ten 1 raz to później nie mam większego problemu w ciągu dnia... i sam nie wiem co z tym robić. Spróbować z tym kołem zamachowym kąt wtrysku ustawić....

    Bo już masz rozgrzany silnik. Więc szybciej kręci rozrusznik a cylindry ciepłe. To i łatwiej zapala.
    Poza tym tam masz spalanie dwustopniowe jak mi się zdaje, więc muszą być dobre świece. Bez tego ani rusz. Łączysz szeregowo. Plomieniówkę to miał MTZ 82.
  • #21
    ruuski
    Level 8  
    ja mam żarowe jak pisałem. Świece płomieniową dołożyłem sam żeby coś pomóc ale nie wiele pomogło

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze jedna informacja jeśli zatkam ręką dopływ powietrza po zdjęciu filta powietrza i puszczę przy kręceniu to jakby miał ochotę załapać ale nie może...
  • #23
    zworys
    Level 39  
    Jeszcze raz sprawdź wtryski czy mają właściwe ciśnienie otwarcia i kąt rozpylania, ustawienie kąta wtrysku na pompie wtryskowej, jeśli to będzie OK, to pozostaje kompresja. Jak kolega zaznaczył jest za małe ciśnienie sprężania i nie dochodzi do zapłonu paliwa.
    ruuski wrote:
    Świece płomieniową dołożyłem sam żeby coś pomóc ale nie wiele pomogło
    - a powinno. To nie jest lekarstwo na wszystko ale z poprawnie działającą świecą w miarę sprawny silnik wyraźnie łatwiej zaskakuje. Sprawdź działanie świecy poza kolektorem - może nie dostaje dostatecznej dawki paliwa? Do świec masz jakiś automat czy "na oko"?
  • #24
    ruuski
    Level 8  
    płomieniowa działa na 100 % a żarowe działały jak ja podłaczyłem później grzebał elektryk i nie wiem w jakim są stanie teraz
  • #30
    pskal32
    Level 13  
    Witam. Wygląda na zbyt małą prędkość wału. W JUMZ pomagało podpięcie prostownika na pół godziny i rozruch pod prostownikiem. Spadek napięcia na akumulatorach przy zimnym silniku i też nie palił. Kopa musi mieć. Nie wiem czy w MTZ 50 ale w 80 jest klapka od powietrza w kolektorze i ona też musi działać. Wymiana rozrusznika na taki z reduktorem zlikwidowała problemy z paleniem w MTZ 80. Znalazłem taki post i tam jest zdjęcie i opis: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/65896-nowa-elektryka-mtz-82/?page=5.
    Pozdrawiam.