Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mtz 50 świece żarowe - Świece żarowe a palenie mtz 50

ruuski 08 Lut 2018 16:27 2226 48
  • #1 08 Lut 2018 16:27
    ruuski
    Poziom 8  

    Jak podpiąć prawidłowo świece żarowe w mtz 50? ma ktoś schemat?? Strasznie ciężo pali. Zainstalowałem świece płomieniową ale to niewiele pomogło. Najlepiej się spisała grzałka płyny chłodniczego ale to nie to... coś pomaga ale i tak muszę krecić z 10-15 razy zanim zaskoczy... Miałem wcześniej podpięte ale przyszedł elektryk coś namieszał i nie działają chyba... nie wiem popalił chyba narzędzia zostawił i się wiecej nie pokazał...

    0 29
  • #3 08 Lut 2018 19:22
    zworys
    Poziom 31  

    Kolego jeśli świeca płomieniowa jest sprawna i dostaje paliwo to rozruch powinien być łatwy . Jak kolega wyżej zaznaczył jest jeszcze inny problem - kompresja, wtryskiwacze? Świece były załączane ręcznie czy jest automat?

    0
  • #5 08 Lut 2018 22:28
    mateusz33
    Poziom 13  

    spraw sobie palnik gazowy na kartusze, odpalasz, dostawiasz do kolektora ssacego i raz dwa odpala

    0
  • #6 09 Lut 2018 09:29
    ruuski
    Poziom 8  

    mam palnik i też tak palilem

    Dodano po 1 [minuty]:

    wtryskiwacze nowe... ustawione. Pompa paliwowa sprawna po regeneracji

    Dodano po 47 [sekundy]:

    a jaka powinna być prawidłowa kompresja?? sprawdzałem ja z rok temu postaram się odszukać wyniki

    Dodano po 16 [minuty]:

    Ciężko pali jak chcę go zapalić pierwszy raz... później jak złapie i zgaszę. Chcę zapalić drugi raz pali od strzała..... i tak jest codziennie rozrusznik mam orginalny wolnoobrotowy....

    0
  • #7 09 Lut 2018 11:10
    sewo.k
    Poziom 25  

    A... zanim zapalisz po dłuższym postoju układ paliwowy nie jest zapowietrzony. Przepompuj go tak czy inaczej porządnie i sprawdź jak zapala.
    W czasie kręcenia rozrusznikiem zwróć uwagę czy z komina leci dym. Powinien praktycznie od razu. Jeśli nie ma dymu, nie ma i paliwa.

    1
  • #8 09 Lut 2018 11:35
    ruuski
    Poziom 8  

    powiem ci tak leci dym biały jak śnieg... ale jak podgrzeje troszkę płomieniową to zmienia sie na taki szary i wtedy zaczyna łapać ale i tak muszę swoję jeszcze kręcić

    0
  • #9 09 Lut 2018 11:38
    sewo.k
    Poziom 25  

    A czyli paliwo jest. Spróbuj odpalając dać mniejszy gaz niż max. Kiedyś miałem 40-kę i w zimie na max gazie nie odpaliła by w ogóle. Teraz mam mtz-ta i silnik zaczyna łapać dopiero gdy gaz w czasie kręcenia popuszczę prawie do wolnych.

    A po założeniu pompy był ustawiony kąt wtrysku paliwa?

    0
  • #10 09 Lut 2018 11:52
    zworys
    Poziom 31  

    Świeca płomieniowa powinna startować i działać razem z rozrusznikiem. Paliwo do niej dochodzi? Taki jest sens jej pracy - na bieżąco w czasie rozruchu podgrzewa powietrze w kolektorze dolotowym.

    1
  • #11 09 Lut 2018 12:16
    sewo.k
    Poziom 25  

    Płomieniową rozgrzewasz wcześniej a dopiero gdy osiągnie odpowiednią temperature startujesz rozrusznikiem i to czy popularna iskra z transita czy ruska montowane najczęściej w ciągnikach. Różnią się tylko sposobem otwarcia paliwa.

    0
  • #12 09 Lut 2018 13:15
    zworys
    Poziom 31  

    Za bardzo uogólniłem - starter powinien mieś dwie pozycje - pierwsza to podgrzewanie świec ( z jakąś sygnalizacją gotowości świec ) i druga właściwy rozruch.

    0
  • #13 09 Lut 2018 13:25
    ruuski
    Poziom 8  

    ja mam płomieniowa na przycisk grzeje przed startem slychac jak sie zapala poczekam jezszcze z 3-5 sekund i dopiero krecę. Nie wiem jak ustawiał kąt wtrysku nie było mnie przy tym ale robił to gość co pompy całe życie robi... chociaż z tego co wiem tam jest taka śrubka ze sworzniem coś jak w c330 i tego nawet nie dotykał wiem od ojca. Mówił że on na to nie patrzy nigdy i ma swoje sposoby ale jest coś nie tak ...Te świece do mtz 50 sa drogie zastanawiam sie czy by nie przerobic na np od stara 28 a elektryk juz mi 2 spalil cena jednej coś ponad 50 zł....

    0
  • #14 09 Lut 2018 15:54
    sewo.k
    Poziom 25  

    zworys napisał:
    Za bardzo uogólniłem - starter powinien mieś dwie pozycje - pierwsza to podgrzewanie świec ( z jakąś sygnalizacją gotowości świec ) i druga właściwy rozruch.

    To stara maszyna i jedyną sygnalizacją jest żarnik w kabinie który w przypadku płomieniówki działa i tak tylko na ruskiej.
    Kąt wtrysku paliwa ustawia się po każdym demontażu pompy wtryskowej.
    Ogólnie szukał bym przyczyny nie w świecach tym bardziej jeśli silnik rozgrzany przez grzałkę płynu dalej kiepsko pali.

    0
  • #15 09 Lut 2018 16:43
    ruuski
    Poziom 8  

    no ale jak już zapali ten 1 raz to później nie mam większego problemu w ciągu dnia... i sam nie wiem co z tym robić. Spróbować z tym kołem zamachowym kąt wtrysku ustawić....

    0
  • #17 09 Lut 2018 16:49
    ruuski
    Poziom 8  

    masz rację maszyna jest stara ale się nim bajecznie pracuję :) pojemność 4,7 litra to ma naprawdę fajną moc.

    Dodano po 1 [minuty]:

    hmmm tak pewnie zrobię w 1 kolejności tylko się cieplej zrobi. Chociaż te świece też mi nie dają spokoju bo on ma komorę wirową i pośredni wtrysk świece muszą działać na tip top :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    głowica była robiona kilka miesięcy temu bo nie miał mocy i z komin czerwony po kilku minutach. Teraz jest wszystko ok tylko to odpalanie...

    0
  • #18 09 Lut 2018 16:52
    zworys
    Poziom 31  

    Nie sugeruję że winne świece ale jak są w pełni sprawne to znacznie pomagają. Bardziej wygląda to na słabą kompresję czy problem z wtryskiem paliwa. Skoro wtryski były zrobione, pompa także to do sprawdzenia ustawienie kąta wtrysku.

    0
  • #19 09 Lut 2018 16:52
    kkknc
    Poziom 42  

    ruuski napisał:
    powiem ci tak leci dym biały jak śnieg... ale jak podgrzeje troszkę płomieniową to zmienia sie na taki szary i wtedy zaczyna łapać ale i tak muszę swoję jeszcze kręcić

    I to jest to. Paliwo jest tylko się nie spala. Więc masz słabą kompresję, zużyte lub niewyregulowane prawidłowo wtryskiwacze, zły kont wtrysku, za wolne obroty rozrusznika. Lub wszystkie z tych przyczyn po trochu to się nakłada.
    ruuski napisał:
    no ale jak już zapali ten 1 raz to później nie mam większego problemu w ciągu dnia... i sam nie wiem co z tym robić. Spróbować z tym kołem zamachowym kąt wtrysku ustawić....

    Bo już masz rozgrzany silnik. Więc szybciej kręci rozrusznik a cylindry ciepłe. To i łatwiej zapala.
    Poza tym tam masz spalanie dwustopniowe jak mi się zdaje, więc muszą być dobre świece. Bez tego ani rusz. Łączysz szeregowo. Plomieniówkę to miał MTZ 82.

    1
  • #20 09 Lut 2018 17:01
    sewo.k
    Poziom 25  

    Właśnie. Biały dym przy kręceniu z rury to odparowane paliwo. Za niska temperatura powietrza po sprężeniu i nie zapala się tylko odparowuje. Ale tu już samo podgrzanie głowicy przez rozgrzany płyn powinno pomóc. A coś nie bardzo...

    0
  • #21 09 Lut 2018 17:31
    ruuski
    Poziom 8  

    ja mam żarowe jak pisałem. Świece płomieniową dołożyłem sam żeby coś pomóc ale nie wiele pomogło

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze jedna informacja jeśli zatkam ręką dopływ powietrza po zdjęciu filta powietrza i puszczę przy kręceniu to jakby miał ochotę załapać ale nie może...

    0
  • #22 09 Lut 2018 18:18
    kkknc
    Poziom 42  
  • #23 09 Lut 2018 18:20
    zworys
    Poziom 31  

    Jeszcze raz sprawdź wtryski czy mają właściwe ciśnienie otwarcia i kąt rozpylania, ustawienie kąta wtrysku na pompie wtryskowej, jeśli to będzie OK, to pozostaje kompresja. Jak kolega zaznaczył jest za małe ciśnienie sprężania i nie dochodzi do zapłonu paliwa.

    ruuski napisał:
    Świece płomieniową dołożyłem sam żeby coś pomóc ale nie wiele pomogło
    - a powinno. To nie jest lekarstwo na wszystko ale z poprawnie działającą świecą w miarę sprawny silnik wyraźnie łatwiej zaskakuje. Sprawdź działanie świecy poza kolektorem - może nie dostaje dostatecznej dawki paliwa? Do świec masz jakiś automat czy "na oko"?

    0
  • #24 09 Lut 2018 21:17
    ruuski
    Poziom 8  

    płomieniowa działa na 100 % a żarowe działały jak ja podłaczyłem później grzebał elektryk i nie wiem w jakim są stanie teraz

    0
  • #25 09 Lut 2018 21:31
    zworys
    Poziom 31  

    Podłącz do jednej z nich żarówkę do oświetlania wskaźników i będziesz wiedział czy masz zasilanie świec żarowych.

    0
  • #26 09 Lut 2018 21:44
    kkknc
    Poziom 42  

    Podłącz miernik lub żarówkę po kolei do każdej. Tam świece są szeregowo podłączone.

    1
  • #27 09 Lut 2018 22:01
    zworys
    Poziom 31  

    Z zamieszczonego zdjęcia głowicy nie wynika szeregowe połaczenie

    0
  • #28 09 Lut 2018 22:05
    kkknc
    Poziom 42  
  • #29 09 Lut 2018 22:26
    zworys
    Poziom 31  

    Lewa owszem może mieć przekładkę izolacyjną ale na pozostałych to tak nie wygląda.

    0
  • #30 10 Lut 2018 06:20
    pskal32
    Poziom 12  

    Witam. Wygląda na zbyt małą prędkość wału. W JUMZ pomagało podpięcie prostownika na pół godziny i rozruch pod prostownikiem. Spadek napięcia na akumulatorach przy zimnym silniku i też nie palił. Kopa musi mieć. Nie wiem czy w MTZ 50 ale w 80 jest klapka od powietrza w kolektorze i ona też musi działać. Wymiana rozrusznika na taki z reduktorem zlikwidowała problemy z paleniem w MTZ 80. Znalazłem taki post i tam jest zdjęcie i opis: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/65896-nowa-elektryka-mtz-82/?page=5..
    Pozdrawiam.

    0