Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VBA - Szukaj wartości w kolumnie .

Szadowski 08 Lut 2018 19:58 357 4
  • #1 08 Lut 2018 19:58
    Szadowski
    Poziom 2  

Proszę o pomoc jestem zielony jeśli chodzi o VBA . Potrzebuję makra które przeszuka kolumnę B w zakresie do komórki pustej, jeśli w kolumnie znajdzie wartość 2 to do kolumny A w tym samym wierszu doda , do wartości która jest już w komórce symbol np : ' . Z góry dziękuję za pomoc.

0 4
  • #2 08 Lut 2018 20:55
    JacekCz
    Poziom 36  

od zadań szkolnych Elektroda wymaga wkładu własnego. Co juz zrobiłeś (oprócz zarejestrowania się)

0
  • #3 08 Lut 2018 21:15
    Szadowski
    Poziom 2  

Procedurę vlookup która będzie szukać danej wartości w kolumnie A i kopiować cały zakres wiersza do oddzielnego pliku raport . Problem w tym że formuła vlookup szuka tylko pierwszej wartości więc chcę to ominąć przez dodanie do każdego pliku formuły która będzie zmieniać wartość kolumny A poszczególnie do zmiany .

Kod: vbscript
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0
  • #4 09 Lut 2018 09:10
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

Chyba źle do tego podchodzisz. Nawet gdybyś chciał wstawić, jak piszesz, jakiś symbol, musisz znać adres komórki - w tym Nr wiersza.
    Ale skoro znasz numer wiersza, możesz zacząć szukać od wiersz+1 w następnym vLookUp. I mamy masło maślane.

Nagraj sobie takie makro: Zaznacz kolumnę A, naciśnij Ctrl+F i kilka razy naciśnij przycisk "Znajdź następny". Następnie posprzątaj i podstaw sobie swoje argumenty. Oczywiście nie chcemy aktywować, tylko znać Nr wiersza. Dlatego ".Row".
    Nagrałem sobie szukanie jedynki w kolumnie A:

Kod: vbscript

I mamy takie "vLookUpNext" na jednej kolumnie. Teraz tylko wykorzystać to w Twojej pętli For x...
    VBA - Szukaj wartości w kolumnie .

0
  • #5 09 Lut 2018 12:42
    lanzul
    Poziom 25  

Szadowski napisał: