Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105.460 - awaria EBS

szy18 08 Lut 2018 20:21 921 22
  • #1 08 Lut 2018 20:21
    szy18
    Poziom 13  

    witam,
    koledzy mam taki problem ze swoim dafikiem, koncowka serii euro 5, auto z lutego 2014r. dzis zaświecil sie na zółto ostrzeżenie układu EBS ciagnika.
    autocom pokazal taki oto bład.

    DAF XF 105.460 - awaria EBS

    zmierzyłem prawy tylny czujnik i ma 1,1 oma. niby ok, wypialem wtyczke od czujnika z modulatora i jest jeden pin osmolony. miało miejsce jakies zwarcie.
    zamienilem miejscami wtyczki od czujników i bez zmian.

    jakies porady ?? uszkodzony modulator ? kaseta ?

    0 22
  • #2 08 Lut 2018 21:13
    Chavez
    Poziom 14  

    Jak zmieniłeś czujniki miejscami i pokazuję Ci prędkość tego samego koła to uszkodzony jest modulator. Dość częsta usterka w Dafie :)

    0
  • #4 09 Lut 2018 08:41
    pitool
    Poziom 30  

    szy18 napisał:
    uszkodzony modulator

    Tak jak napiałeś. Skoro zamieniłeś miejscami czujnik w modulatorze i też nie widzi prędkości koła to na 100% modulator.
    Chavez napisał:
    sprawdź instalację modulator/kaseta

    Komunikacja ECU>Modulator ,leci po canie więc nie miałbyś wtedy żadnych informacji z modulatora.

    0
  • #5 09 Lut 2018 08:44
    Chavez
    Poziom 14  

    Po co? Jeśli testerem widzisz prędkość np. tylko lewego koła. Zamieniasz podłączenie czujników do modulatora, jak jest tak samo (tylko prędkość lewego koła) to masz uszkodzoną elektronikę w modulatorze. Jeśli po zmianie podłączenia widzisz prędkość tylko prawego koła, to masz uszkodzony czujnik albo jego przewód.

    0
  • #6 09 Lut 2018 08:47
    pitool
    Poziom 30  

    Chavez napisał:
    Po co?

    Mógłbyś rozwinąć?

    0
  • #7 09 Lut 2018 08:48
    Chavez
    Poziom 14  

    szy18 napisał:
    jak sprawdzic kasete ?


    Na to pytanie chciałem napisać, ale byłeś szybszy

    0
  • #8 09 Lut 2018 08:50
    szy18
    Poziom 13  

    czy widzi predkości to nie sprawdzałem. nie robilem jazdy testowej. odpialem tylko sprawny lewy czujnik i od razu pojawil sie bład. podpialem spowrotem i bład sie dał skasowac. takze lewa strona jest ok.

    0
  • #9 09 Lut 2018 08:52
    Chavez
    Poziom 14  

    Testerem będziesz widział na postoju chyba 3 km/h to jest ok. Jak będzie znak "-" wtedy coś nie działa (czujnik lub modulator).

    0
  • #10 09 Lut 2018 08:54
    pitool
    Poziom 30  

    szy18 napisał:
    czy widzi predkości to nie sprawdzałem. nie robilem jazdy testowej. odpialem tylko sprawny lewy czujnik i od razu pojawil sie bład. podpialem spowrotem i bład sie dał skasowac. takze lewa strona jest ok.

    No i teraz wystarczy odpiąć prawą stronę z modulatora i zapiąć ją w miejsce lewego czujnika,wtedy będziesz widział czy błąd dotyczący prawego czujnika przeniósł się na lewy.Jeżeli tak,to winny jest czujnik bądz jego przedłużka,jeżeli nie bedziesz miał błędu na lewym czujniku,winny będzie modulator.Przy odpiętym koniu to dosłownie minuta roboty.
    Chavez napisał:
    Testerem będziesz widział na postoju chyba 3 km/h

    U mnie w testerze zawsze mam na postoju 0km/h

    0
  • #12 09 Lut 2018 09:10
    Chavez
    Poziom 14  

    To modulator uszkodzony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    pitool napisał:
    Chavez napisał:
    Testerem będziesz widział na postoju chyba 3 km/h

    U mnie w testerze zawsze mam na postoju 0km/h


    Już nie pamiętam, chodzi mi żeby nie pokazywało "minusa".

    0
  • #13 09 Lut 2018 09:14
    szy18
    Poziom 13  

    jeszcze jedno pytanie. czy modulator trzeba jakos programowac? mam zamiar kupic regenerowany z gwarancja w sprawdzonej firmie. twierdza ze nic nie trzeba programowac. wanicki twierdzi ze trzeba ? kto kogo chce oszukac ??

    0
  • #16 09 Lut 2018 19:33
    citromaniak
    Poziom 21  

    Jezeli czujnik ma 1,1 oma a nie 1,1koma no to napewno bedzie chodził.Czesm spotykałem tez takie sytuacje ze czujnik miał dobra opornosc a generował za słaby sygnał w mvoltach pomimo ze był dobity do koronki abs.Sprawdz kable od modulatora do złacza w kabinie,jesli sa ok to wywalaj modulator no i oczywiscie czujnik musi byc sprawny w 100 proc.

    0
  • #17 09 Lut 2018 20:44
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Autor tematu na wstępie podaje że wartość czujnika ma 1.1 oma. Jest to wartość nie prawidłowa powinna się ona mieścić między 1 klo a 2 kilo omy. Po za tym błąd ten który pokazuje na zamieszczonym zdjęciu mówi o uszkodzeniu czujnika prawego koła modulatora tylnego. Może niech kolega zacznie naprawę od wymiany czujnika i kabla a nie modulatora oraz sprawdzi obroty prawego koła w jeździe.

    0
  • #18 09 Lut 2018 21:21
    pitool
    Poziom 30  

    stanisławpiotr napisał:
    Panowie nie wiem ale myśle że czas na sprostowanie. Autor tematu na wstępie podaje że wartość czujnika ma 1.1 oma. Jest to wartość nie prawidłowa powinna się ona mieścić między 1 klo a 2 kilo omy. Po za tym błąd ten który pokazuje na zamieszczonym zdjęciu mówi o uszkodzeniu czujnika prawego koła modulatora tylnego. Może niech kolega zacznie naprawę od wymiany czujnika a nie modulatora.

    Kolego ale zamieniając na modulatorze przewody od czujnika lewego z prawym błąd pozostaje bez zmian,czyli ciągle czepai się prawego czujnika mimo że podpięty jest lewy.
    citromaniak napisał:
    Sprawdz kable od modulatora do złacza w kabinie

    Ale co mu da że sprawdzi CAN?jak komunikacje z modulatorem ma.

    0
  • #19 09 Lut 2018 21:38
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Czasem jest tak że jeśli błąd jest błędem bezpieczeństwa (spowodowanym np:powtarzającym się błędnym odczytem obrotów) to można go skasować tylko po jeździe testowej. Szkoda że zainteresowany nie pokazał numeru błędu było by łatwiej.

    0
  • #20 11 Lut 2018 01:10
    citromaniak
    Poziom 21  

    Kolego can potrafi dzialac na 1 przewodzie i dalej bedzie komunikacja z modulatorsm wtedy sa cuda na odczytach bledow
    .Autocom to chinski szajs to raz
    .A sprawdzenie czujnika to 15min z podniesionym tylem badz w czasie jazdy.Ja wcale nie mowie ze modulator nie jest do wymiany bo raczej Tak.Tylko ze najpierw trzeba odpowiednim urzadzeniem jak oscyloskop sprawdzic przebieg sygnalu obydwu czujnikow Abs oraz okablowanie.Ale jesli ktos tego nie ma ro troche walka w ciemno

    0
  • #21 11 Lut 2018 18:35
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Przepraszam że z kolegę "citromaniak " się nie zgodzę. Niestety to nie szyna "k l-line" lecz can uszkodzenie jednej nitki powoduje brak połączenia. W pojazdach niektóre urządzenia są łączone podwójnym canem jeden z nich to szybki can. W tym wypadku uszkodzenie jednego cana nie skutkuje brakiem połączenia lecz ograniczeniami i sypiącymi się błędami w podzespołach. Poniżej przykład struktury can. Pomimo tego że sygnału na szynie can "H" "L" są lustrzanym odbiciem to informacja na can jest sygnałem który jest napięciem różnicowym, które oznacza różnicę poziomów napięcia między CAN H i CAN-L. Zachęcam do bliższego zgłębiania tematu w necie.

    1
  • #22 13 Lut 2018 10:51
    szy18
    Poziom 13  

    modulator wymieniony. i jest OK.
    dołozyłem takze kabel masujący od mostu napędowego do ramy (ponoć w serwisie tak robią)
    liczę ze żadne ładunki juz się nie bedą zbierać na czujnikach.
    temat do zamknięcia.

    0
  • #23 18 Lut 2018 20:08
    zgred76
    Poziom 9  

    Miałeś dobrego doradcę powinieneś zmienić jeszcze przedłużacze z czujnikami.

    0