Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault - Obroty biegu jałowego 1.9 dci

MLP 08 Lut 2018 20:51 492 4
  • #1 08 Lut 2018 20:51
    MLP
    Poziom 13  

    Witam
    Mam pytanie może ktoś zna na nie odpowiedź:

    W moim Scenicu III z 2010r 1.9 DCI jak silnik "schodzi z obrotów" to obroty spadają jakby niżej po czym się stabilizują.
    Podłączyłem CLIP, żadnych błędów
    jest taki parametr
    "obroty silnika" - tu oczywiście wartość zmierzona rzeczywista
    "żądane obroty biegu jałowego" - tu wartości się zmieniają od 900 do najmniej 800.
    Podczas jazdy jest żądana 870 czasem 900, jak silnik pracuje na luzie i jest zagrzany to jest 800, obroty rzeczywiste raczej są stabilne i trzymają się tych wartości

    Co powoduje, że ta wartość żądana biegu jałowego nie jest stała, czemu się to zmienia,
    Jak to ustawienie (żądana) jest na 800 to podczas spadania obrotów rzeczywistych potrafią mieć wartość 760 po czym się stabilizują w okolicy 800. to 760 powoduje lekkie odczuwalne drgania w samochodzie nie jest to jakieś bardzo dokuczliwe.

    Dziękuję za odpowiedź

    0 4
  • #2 09 Lut 2018 01:11
    guma04
    Poziom 1  

    kolego zaczołbym od czyszczenia egra i przepustnicy

    0
  • #3 09 Lut 2018 13:39
    MLP
    Poziom 13  

    Tak oczywiście, że trzwba do tego zajżeć, mi chodzi o samą ideę. Na jakiej podstawie sterownik ustala tą żądaną prędkość biegu jałowego. Czemu ona nie jest stała?

    0
  • #4 09 Lut 2018 13:58
    Ciurejka
    Poziom 13  

    Odczyt z czujników: Temperatura cieczy, obciążenie silnika, prędkość pojazdu, napięcie ładowania (pobór prądu), ciśnienie cr .....

    0
  • #5 10 Lut 2018 11:07
    MLP
    Poziom 13  

    Wyczyściłem przepustnice, rozebrałem ją całą ( w środku było trochę oleju), benzyną ekstrakcyjną wszystko pięknie wymyłem, poskręcałem ale objaw ten sam, jak się zagrzeje do obroty 800 i jest to odczuwalne jako buczenie karoserii czuć to w każdym bądź razie. Jak jest zimny obroty są wyższe 900 i nie ma tego efektu.


    Jeszce wyczyszczę EGR tylko nie wiem czy uda mi się go wyciągnąć bo jest za silnikiem na wysokości podszybia.


    postaram się zrobić zrzuty ekranu z CLIP może ktoś z was będzie miał jakiś pomysł.[/quote]

    Dodano po 20 [minuty]:

    MLP napisał:
    Wyczyściłem przepustnice, rozebrałem ją całą ( w środku było trochę oleju), benzyną ekstrakcyjną wszystko pięknie wymyłem, poskręcałem ale objaw ten sam, jak się zagrzeje do obroty 800 i jest to odczuwalne jako buczenie karoserii czuć to w każdym bądź razie. Jak jest zimny obroty są wyższe 850 i nie ma tego efektu.


    Jeszce wyczyszczę EGR tylko nie wiem czy uda mi się go wyciągnąć bo jest za silnikiem na wysokości podszybia.


    OK postaram się zrobić zrzuty ekranu z CLIP może ktoś z was będzie miał jakiś pomysł.
    [/quote]

    Dodano po 14 [godziny] 11 [minuty]:

    Zrobiłem zrzuty ekranu z CLIP można je zobaczyć

    TU

    te pliki od ok1-ok7 są przy niższej temperaturze (rozgrzewanie) a te od b1-b7 po zagrzaniu silnika.
    Ale podłączyłem CLIP do mojego starego scenica II też 1.9 dci i tam te parametry są takie same, po zagrzaniu tez prędkość ustawia się na 800 obrotów.
    I chyba wszystko jest OK, tylko w nowym scenicu III karoseria przenosi bardziej tą częstotliwość drgań i dlatego takie wrażenie, tak mi się wydaje

    Może ktoś z was zna te samochody i może coś więcej powiedzieć o tym.

    0