Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra 1.7 ctdi 2003 rok - Witam posiadam astre 1.7 ctdi 2003 rok. Auto nie

Asterka12 09 Feb 2018 11:49 3867 26
Texa Poland
  • #1
    Asterka12
    Level 6  
    Podczas jazdy zapalila sie kontrolka samochodu z kluczem i auto zgaslo i nie da sie odpalic. Wymienili mi kolektor ssacy i usterka zniknela z tym ze dalej nie pali. Powiedzieli mi ze pompa nie daje paliwa, poma zostala sprawdzona i jest sprawna tylko dalej nie da sie auta odpalic. Ktos mial podobny problem?
  • Texa Poland
  • #2
    Astra G01
    Level 7  
    Kiedy moja astra (1.7DTI) kręciła ale nie chciała odpalić musiałem wymienić sterownik pompy. Koszt to jakieś (300-500zł)
  • Texa Poland
  • #3
    Asterka12
    Level 6  
    To jest pompa bez sterownika. Powiadziano mi ze pompa wysokiego cisnienia cooma reil.
  • #4
    sly_1978
    Level 20  
    Asterka12 wrote:
    Podczas jazdy zapalila sie kontrolka samochodu z kluczem i auto zgaslo i nie da sie odpalic. Wymienili mi kolektor ssacy i usterka zniknela z tym ze dalej nie pali. Powiedzieli mi ze pompa nie daje paliwa, poma zostala sprawdzona i jest sprawna tylko dalej nie da sie auta odpalic. Ktos mial podobny problem?


    Samochód jest na warsztacie? Bo nie bardzo rozumiem, że Ty jako właściciel masz szukać usterki. Jeśli to silnik z systemem zasilania CR, a z tego co napisałeś wnioskuję, że tak to proponuję sprawdzić wtryskiwacze, jeśli pompa OK.
  • #5
    Asterka12
    Level 6  
    Tak na warsztacie. Juz ponad dwa tygodnie szukaja i nic im nie wychodzi. Jak mowilem im o wtryskiwaczach to powiedzieli ze tam paliwo nie dochodzi.
  • #6
    mateov3000
    Level 21  
    Przyczyn może być ogrom i jak zwykle powinni zacząć od sprawdzenia błędów bo równie dobrze może to być zablokowany immo lub elektrozawór lub zapowietrzona pompa.
    Inny przypadek akurat Fiata scudo w pracy przy którym pół roku walczyli to pęknięta końcówka wałka napędzającego pompę i auto także stanęło podczas jazdy. Pomiar ciśnienia na pompie wykazywał zaniżone ciśnienie i z pomocą plaka auto paliło.
  • #7
    sly_1978
    Level 20  
    mateov3000 wrote:
    Przyczyn może być ogrom i jak zwykle powinni zacząć od sprawdzenia błędów bo równie dobrze może to być zablokowany immo lub elektrozawór


    Immo owszem może być przyczyną, ale tam nie ma pompki wstępnej więc i przekaźnika nie będzie.
  • #8
    mateov3000
    Level 21  
    Nie ma pompki wstępnej ale zapewne jest elektrozawór na pompie który zamyka paliwo. Więc ja bym zaczął od sprawdzenia elektrozaworu i immo i odpowietrzenia pompy. Zobaczysz próbnikiem samochodowym czy podczas kręcenia podawany jest + na elektrozawór i czy w .ogóle się otwiera bo równie dobrze mógł się tylko zawiesić więc jego wyczyszczenie także nie zaszkodzi.
  • #9
    Asterka12
    Level 6  
    Po podlaczeniu pod komputer nie pokazuje zadnych błędów.
  • #10
    mateov3000
    Level 21  
    więc może być właśnie tak że elektrozawór jest sprawny ale zawieszony przez co nie generuje błędów ale przynajmniej powinien być błąd braku ciśnienia na pompie i wtryskach zależnie gdzie odbywa się pomiar ciśnienia.
    Co do immo to też warto sprawdzić jego błędy ponieważ zależnie od auta przeważnie jest to osobny moduł i nie generuje błędów w sterowniku silnika ( błędy silnika ) tylko jako moduł immobilizera i przydał by się program i kabel z wyższej półki by mieć możliwość skanowania modułów z osobna a nie zbiorczo jak przy tańszych kablach. Delphi ds150 dał by radę.
    Opel astra 1.7 ctdi 2003 rok - Witam posiadam astre 1.7 ctdi 2003 rok. Auto nie

    Szkoda że nie mieszkamy blisko siebie bo bym nieodpłatnie Ci podpiął twoje autko i może był bym w stanie Ci pomóc
  • #11
    Asterka12
    Level 6  
    Po przekreceniu kluczyka zapala sie lapka pomarancziwa. Taki kwadracik w srodku z jakby gwiazdka.
  • #12
    mateov3000
    Level 21  
    Opel astra 1.7 ctdi 2003 rok - Witam posiadam astre 1.7 ctdi 2003 rok. Auto nie
    Skoro się pali kontrolka wygląda jak problem z chłodzeniem lub brakiem płynu w chłodnicy to tym bardziej powinien być zapisany jakiś błąd w komputerze o ile akurat układ chłodzenia jest podpięty do komputera bo możliwe że dany czujnik tylko zapala bezpośrednio kontrolkę na desce. Kontrolka też może sugerować przegrzanie silnika więc np uszkodzony czujnik temperatury silnika nie myląć z czujnikiem do wskaźnika temperatury płynu chłodzącego ale także powinien pojawić się jego błąd w sterowniku.
    Najlepiej zacząć od sprawdzenia ilości płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.
    Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
    Czym oni Ci go diagnozują że nawet takiego błędu im nie wyłapuje? Jedyne wytłumaczenie, że oni Ci tylko robią diagnozę samego modułu silnika nic poza tym a błąd może być zapisany np w module klimatyzacji wentylacji. Dlatego warto było by przeskanować wszystkie moduły z osobna ( pełna diagnostyka komputerowa ) a czas jej wykonania to dosłownie 3 minuty i masz przeskanowane wszystkie moduły.
    Jedyne moje wytłumaczenie albo ich niechęć do diagnostyki i szkoda im czasu albo najtańszy kabel diagnostyczny który odczytuje tylko błędy silnika bez reszty modułów.
  • #13
    sly_1978
    Level 20  
    mateov3000 wrote:
    Nie ma pompki wstępnej ale zapewne jest elektrozawór na pompie który zamyka paliwo. Więc ja bym zaczął od sprawdzenia elektrozaworu i immo i odpowietrzenia pompy. Zobaczysz próbnikiem samochodowym czy podczas kręcenia podawany jest + na elektrozawór i czy w .ogóle się otwiera bo równie dobrze mógł się tylko zawiesić więc jego wyczyszczenie także nie zaszkodzi.


    O jakim elektrozaworze piszesz? Pisząc takie bajki nie pomagasz na pewno. Błędów może i nie ma, ale podgląd parametrów by się przydał.
  • #14
    mateov3000
    Level 21  
    Piszę o elektrozaworze TCV i SCV SPV na pewno któryś z nich występuje w tej pompie. I skoro uważasz że piszę bajki to mogę się nie udzielać w tym temacie proste. Dodatkowo bajki to bym pisał gdybym napisał że ja to podejrzewam silniczek wycieraczek i to jego wina.A ze ja nie jestem Jan Kobuszewski to bajek nie piszę.
  • #15
    sly_1978
    Level 20  
    mateov3000 wrote:
    Piszę o elektrozaworze TCV i SCV SPV na pewno któryś z nich występuje w tej pompie. I skoro uważasz że piszę bajki to mogę się nie udzielać w tym temacie proste.


    Bez przesady.
  • #16
    mateov3000
    Level 21  
    A żeby dokładnie to wszystko sprawdzić najlepiej gdyby warsztat podstawił nową pompę bo to wszystko co tu napisane leży w ich interesie skoro się podjęli naprawy. Kiedyś tu zajrzę i zobaczę czy rozwiązałeś problem. Oczywiście daj znać czy udało się naprawić i co było przyczyną. Pozdro i cierpliwości ;)
  • #17
    marfur30
    Level 25  
    Pomyślał ktoś na tym warsztacie żeby sprawdzić czy nie przeskoczył rozrząd ?
  • #18
    Asterka12
    Level 6  
    Raczej nie bo nikt otym nie wspominal. U mnie w oplu jest pompa lopatkowa skupili sie na tym ze do pompy paliwo dochodzi a z pomy juz nie.
  • #19
    sly_1978
    Level 20  
    Asterka12 wrote:
    Raczej nie bo nikt otym nie wspominal. U mnie w oplu jest pompa lopatkowa skupili sie na tym ze do pompy paliwo dochodzi a z pomy juz nie.


    Niech sprawdzą ciśnienie paliwa przy rozruchu testerem, bo tak to będziemy debatować wieki.
  • #20
    Asterka12
    Level 6  
    Dziekuje bardzo za pofpowiedzi. Wlasnie zrobili samochod. Wymienili czujnik kolektora ssacego i auto pali.
  • #21
    Anonymous
    Anonymous  
  • #22
    sly_1978
    Level 20  
    Transit 2 wrote:
    Napisał mateov3000:
    Quote:
    Delphi ds150 dał by radę.
    Proponuję schować ten program do szuflady zanim zdiagnozujesz Opla.

    Quote:
    Po przekreceniu kluczyka zapala sie lapka pomarancziwa. Taki kwadracik w srodku z jakby gwiazdka.
    Po uruchomieniu silnika kontrolka ta gaśnie i jest to od klimatyzacji.

    Quote:
    Wymienili czujnik kolektora ssacego i auto pali.
    Pewnie chodzi o przepływomierz, bo to wyjaśniałoby taką usterkę.


    Jestem żywo zainteresowany wpływem przepływomierza na brak paliwa na wtryskiwaczach tudzież na brak możliwości uruchomienia silnika.
  • #23
    Anonymous
    Anonymous  
  • #24
    sly_1978
    Level 20  
    Transit 2 wrote:
    Quote:
    Jestem żywo zainteresowany wpływem przepływomierza na brak paliwa na wtryskiwaczach tudzież na brak możliwości uruchomienia silnika.
    Masz takowy Opel lub taki co ja mam na stanie Zafira 2.0 DTI. Jak tak, to odepnij od przepływomierza i spróbuj odpalić na zimnym jeszcze silniku. Z kolei na rozgrzanym silniku powinien bez problemu odpalić.


    Hmmm. Jak tylko dorwę takiego to przetestuję.
  • #25
    Anonymous
    Anonymous  
  • #26
    marfur30
    Level 25  
    W dieslu się jeszcze nie spotkałem żeby z powodu przepływki rzucił palenie , ale w benzynie owszem.
    W tym przypadku to chyba rzeczywiście przepływomierz , albo na tym warsztacie robią jedną wielką ścieme.
  • #27
    Anonymous
    Anonymous