Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diagnoza usterki silnika 4kW, buczy i wolno kręci.

09 Lut 2018 13:27 4077 28
  • Poziom 12  
    Kupiłem silnik 4kW, silnik podpiąłem i ma takie objawy jak na poniższym filmie.
    Buczy, bardzo wolno się kręci i wywala zabezpieczenie po paru sekundach C20.
    Czy silnik jest uszkodzony, co to za objawy ??
    Diagnoza usterki silnika 4kW, buczy i wolno kręci.
  • Poziom 33  
    Wychodzi na przebicie między zwojowe . Zdejmij dekiel i zobacz na uzwojenia czy nie są spalone .

    Moderowany przez retrofood:

    Gdyby lekarze tak diagnozowali... już byś nie żył.



    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam nadzieje że dobrze podłączyłeś ??
  • Poziom 39  
    SKM 1964 napisał:
    Możesz też pomierzyć rezystancje uzwojeń omomierzem . :|


    To nie wystarczy, trzeba posiadać induktor i zmierzyć stan izolacji uzwojenia.
    A jeszcze lepiej miernik indukcyjności, i zobaczyć czy uzwojenia są identyczne.
    Jedno uzwojenie może mieć zamienione początek z końcem.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Czy sprawdzał Pan wogóle czy dociera prąd z wszystkich faz kabla zasilającego tego silnika.

    Oczywiście, że nie ma jednej fazy na zasilaniu. Klikam "Pomógł" [retrofood]
  • Poziom 12  
    Sprawa wygląda tak miernik mi się zepsuł tydzień temu, prąd dociera do wszystkich faz ale nie wiem jakie jest międzyfazowe napięcie, będę mógł to sprawdzić dopiero po 16:00.
    Ale jeśli międzyfazowe będzie 400V to silnik uszkodzony ? Wtedy będę miał zamiar go zwrócić, miał być sprawny.
  • Poziom 39  
    farel123 napisał:
    Ale jeśli międzyfazowe będzie 400V to silnik uszkodzony ?


    400V to normalne napięcie międzyfazowe.
    Silnik przy takim napięciu powinien pracować.
  • Poziom 34  
    Czym kolega sprawdza ze dochodzi napięcie do silnika na 3 fazach jak nie ma miernika?
  • Poziom 10  
    Sprawdź również przy połączeniu w gwiazdę czy efekt będzie podobny, i czy wał się obraca bez przeszkód bez napięcia bo jeżeli ciężko nawet łożyska mogą go hamować. Więc warto też na nie zwrócić uwagę. Może on również potrzebować kondensatora rozruchowego.

    Moderowany przez retrofood:

    Czy Pan Bóg Cię opuścił? Kondensator rozruchowy? Ludzie, jaką jeszcze głupotę napiszecie w tym temacie?

  • Poziom 39  
    vcc napisał:
    Czym kolega sprawdza ze dochodzi napięcie do silnika na 3 fazach jak nie ma miernika?


    Pewnie zobaczył neonówką czy faza dochodzi.
  • Poziom 22  
    sasek14 napisał:
    Może on również potrzebować kondensatora rozruchowego.
    A daj spokój. Taki silnik nie potrzebuje kondensatora.
    farel123 napisał:
    Buczy, bardzo wolno się kręci
    Spróbuj w czasie jak się wolno kręci dodatkowo go rozpędzić na przykład ręką czy butem. Opisany objaw wskazuje na brak fazy albo uszkodzenie.
  • Poziom 31  
    Cytat:
    Może on również potrzebować kondensatora rozruchowego.

    Trójfazowy silnik potrzebuje kondensatora? Od kiedy? Nie rób zamieszania i nie wprowadzaj kolegi w błąd.
    Przepnij go w trójkąt i sprawdź czy startuje a już na pewno sprawdź czy ten chiński wyłącznik podaje 3 fazy.

    Moderowany przez retrofood:

    A w co jest skojarzony?

  • Poziom 34  
    Jak załączany tylko przez ten skośnooki presostat to pewnie tylko 2 fazy, widać ze silnik startuje raz w jedna raz w druga stronę.
  • Poziom 33  
    Stawiam na brak połączenia jednej z faz między uzwojeniem silnika a zaciskiem w kostce .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na miejscu kolegi zrzuciłbym dekiel , to nie dużo roboty . Niech zrobi foto uzwojenia . ?

    Po jaką cholerę? [retrofood]
  • Poziom 41  
    Podaj model silnika bo z fotki nie widać , czemu podłączone w trójkąt?
  • Poziom 31  
    Widać na zdjęciu : Skg 132M-6A: 4kW, 950 obr/min, stawiam piwo że to ten badziewiarski wyłącznik nie podaje albo ma słaby styk ( niepełne napięcie), co nie wyklucza że autor już go uszkodził swoimi próbami :-).
  • Poziom 41  
    jalop napisał:
    gniazdo-termik-silnik


    Po co termik jak nie ma stycznika?
  • Moderator Elektrotechnika
    karolark napisał:
    Podaj model silnika bo z fotki nie widać , czemu podłączone w trójkąt?

    Bardzo dobrze widać 3~400V Δ
    karolark napisał:
    Po co termik jak nie ma stycznika?

    Tylko po co skoro jest wyłącznik i to z termikiem.
  • Poziom 1  
  • Poziom 23  
    Może nie dociera jedna faza i w układzie trójkąt są zasilane wszystkie cewki napięciem między dwiema fazami.
  • Moderator
    Na pewno nie ma fazy, elektryk takie usterki powinien rozgryzać po dźwięku w 3 sekundy. Pozostaje tylko sprawdzić dlaczego i gdzie jest przerwa.
    Usterka nowego silnika jest ostatnim miejscem do diagnozowania. Najpierw należy zająć się zasilaniem i łącznikami, oczywiście po sprawdzeniu czy nie zadziałało jakieś zabezpieczenie.
  • Poziom 41  
    Krzysztof Reszka napisał:
    "]karolark napisał:
    Po co termik jak nie ma stycznika?

    Tylko po co skoro jest wyłącznik i to z termikiem.


    Tylko że to troch ę inaczej się nazywa - termik a np: wyłącznik silnikowy to chyba nie to samo?ł
  • Poziom 12  
    Hehe nie wiedziałem, że będzie takie zainteresowanie, przyczyna prosta nie było fazy, sprawdzałem tylko prąd żarówką, budynek w którym jest silnik jej nie miał, ktoś podłączył na zewnątrz dwa przewody w jedną faze... Także temat założony niepotrzebnie przez czyjś błąd i zepsuty mienrik.
    retrofood
    Cytat:
    Na pewno nie ma fazy, elektryk takie usterki powinien rozgryzać po dźwięku w 3 sekundy. Pozostaje tylko sprawdzić dlaczego i gdzie jest przerwa.
    Usterka nowego silnika jest ostatnim miejscem do diagnozowania. Najpierw należy zająć się zasilaniem i łącznikami, oczywiście po sprawdzeniu czy nie zadziałało jakieś zabezpieczenie.

    tak więc to był konkurs na elektryka ;D

    Jakie zabezpieczenie do tego użyć C16 wystarczy bo C20 w wcześniejszym budynku?
    Jak mogę ten silnik jeszcze zabezpieczyć , będzie napędzał sprężarkę, zastosować wyłącznik silnikowy 4kw ??

    Silnik pracuje tak, stuka luźna śruba, ale coś tam cichutko w środku szeleści (osłona wentylatora przeczyszczona) , ale chyba nie ma sensu rozbierać.
    P.S. Presostat jest Made in Italy ;p
  • Poziom 24  
    karolark napisał:
    Krzysztof Reszka napisał:
    "]karolark napisał:
    Po co termik jak nie ma stycznika?

    Tylko po co skoro jest wyłącznik i to z termikiem.


    Tylko że to troch ę inaczej się nazywa - termik a np: wyłącznik silnikowy to chyba nie to samo?ł


    Potocznie mówi się "termik do silnika", a fachowo jest to wyłącznik silnikowy.
  • Poziom 34  
    C16 czy C20 to zabezpiecza instalacje do silników są wspomniane wyłączniki silnikowe.
  • Moderator Elektrotechnika
    karolark napisał:
    ylko że to troch ę inaczej się nazywa - termik a np: wyłącznik silnikowy to chyba nie to samo?

    Presostat jako wyłącznik z zabezpieczeniem termicznym kolego, czyli jako termik.