Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 1.9dci 2002 - Bardzo oporne/długie odpalanie silnika

ScenicWJD 09 Feb 2018 15:37 2892 5
  • #1
    ScenicWJD
    Level 2  
    Witam wszystkich,
    bardzo proszę o pomoc, bo męczę się już z tym tematem od kilku miesięcy, korzystając z 4 warsztatów i w dalszym ciągu problem nie został rozwiązany.
    Tak jak w temacie, auto Renault Scenic 2002 r. 1.9 DCI.
    Moją zmorą są gigantyczne problemy z uruchomieniem silnika (od jakiś 6 msc), ale po kolei chciałbym nakreślić przebieg "napraw".
    Męczyłem się z tym odpalaniem długi czas, aż w końcu po nocnych postojach ( 8h>) auta za Chiny nie udało się odpalić z kluczyka - po naładowaniu akumulatora owszem, jak również z plaka auto odpaliło. Wówczas dopiero zdecydowałem się na wizytę u mechaników.

    1 Mechanik - podpięcie kompa i błąd synchronizacji położenia wałka korbowego z rozrządem. Podstawione nowe czujniki i nic. Już mój rozrząd był kilometrowo do wymiany więc zdecydowałem się na wymianę kompletu z nadzieją, że to będzie to. Dalej nic. Sprawdzał przewody paliwowe, nie były zapowietrzone. Paliwo dostawał. Mechanik mówi sprawdzimy wtryski. Podobno się lały, do regeneracji i dalej nic. Wówczas mówił, że się poddaje i wydaje mu się, że to będzie sterownik silnika, być może wystarczy przelutować styki, ale on się tego nie podejmie bo nie ma takich sprzętów i polecił mechanika w mieście, który podoła temu. OK, pojechałem.

    2 Mechanik - mówiąc mu, że podesłał mnie ten i ten w celu sprawdzenia sterownika komputera był zdziwiony. Próbował moje autko palić i mówi, że na 100% to będzie rozrusznik. Podobno mojego nie dało się już regenerować i dostałem "nowy" po regeneracji.



    Po odbiorze auta mała rewolucja, auto co prawdę odpala, nawet po 48h stania, ale od strzała odpala tylko gdy jest zimny, nawet przy -10 stopniach. Wystarczy, że przejadę kilometr, zgaszę go i odpala po ok 3 - 5 sekundach ( tutututututututu brum).

    3 mechanik - tu była szybka akcja i się poddał, wymienił jakiś 5 przewodów od czujników i dalej bez efektu.

    Co to może być? Rozrząd, czujniki, wtryski, rozrusznik zronione. Świece, aku, układ paliwowy też ok. Rzekomo OK, bo już trochę się zawiodłem na tych diagnozach i naprawach.
    Może to być ten sterownik silnika?

    Dodam, że autko ma też zwiększone zużycie paliwa - miasto 9.6 litra/100km.

    Dzięki z góry za porady.
    Pozdrawiam
  • #2
    diodabg
    Level 30  
    Cisnienie w cylindrach do sprawdzenia.
  • #3
    miniu1
    Level 23  
    Najpierw sprawdziłbym luzy na zaworach - może trzeba je wyregulować...
  • #4
    ScenicWJD
    Level 2  
    Dzięki za sugestie.
    Jutro mechanikowi zasugeruje to o czym piszecie - może okaże się to strzał w dziesiątkę.
  • #5
    genek1000
    Level 35  
    ScenicWJD wrote:
    Męczyłem się z tym odpalaniem długi czas, aż w końcu po nocnych postojach ( 8h>) auta za Chiny nie udało się odpalić z kluczyka - po naładowaniu akumulatora owszem, jak również z plaka auto odpaliło.
    ScenicWJD wrote:
    Próbował moje autko palić i mówi, że na 100% to będzie rozrusznik. Podobno mojego nie dało się już regenerować i dostałem "nowy" po regeneracji.

    Po odbiorze auta mała rewolucja, auto co prawdę odpala, nawet po 48h stania, ale od strzała odpala tylko gdy jest zimny, nawet przy -10 stopniach. Wystarczy, że przejadę kilometr, zgaszę go i odpala po ok 3 - 5 sekundach ( tutututututututu brum).

    Jakie jest napięcie na akumulatorze w momencie rozruchu gdy silnik nie chce zapalić ?
    Najlepiej sprawdzić w odczycie parametrów ECU silnika .
  • #6
    wujekswist
    Level 1  
    Witam serdecznie.
    Pojawił się u mnie podobny problem, długie kręcenie na zimnym i większe spalanie.
    Jutro oddaje samochód do mechanika, ale czuję, że to będzie podobna bolączka.

    Udało Ci się zdiagnozować i naprawić te dolegliwości?