Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 2 tdi - Odpala za drugim razem

arrrturek 09 Lut 2018 23:18 1443 18
  • #1 09 Lut 2018 23:18
    arrrturek
    Poziom 11  

    Witam posiadam Skodę Octavię 2 z silnikiem 2.0 tdi kod BKD 2005r. Auto po dłuższym postoju nie odpala za pierwszym razem tylko za drugim i to na strzała. Niezależnie od tego czy kręcę go sekundę czy 10 sekund to za pierwszym razem nie zapali nawet się nie odezwie a za drugim pali na dotyk. Problem występuje sporadycznie. Co myślicie ? Kostka stacyjki? Po podłączeniu kompa nie ma żadnych błędów.

    0 18
  • #2 10 Lut 2018 05:25
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    arrrturek napisał:
    Kostka stacyjki?
    Skoro zapłon się włącza i rozrusznik kręci to napewno nie kostka. Trzeba szukać czego brakuje, ale jak mówisz że to sporadycznie to będzie ciężko.

    0
  • #3 11 Lut 2018 13:37
    arrrturek
    Poziom 11  

    Problem się nasila już dzień w dzień tak odpala. Skończyły mi się już pomysły, nie wiem co może być przyczyna

    0
  • #4 12 Lut 2018 09:06
    karol4444
    Poziom 10  

    Czy zmieniałeś akumulator przez te lata ?
    Lub inaczej czy kiedykolwiek był aku rozładowany do takiego poziomu, że nie dał rady odpalić ?

    0
  • #5 12 Lut 2018 11:23
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    karol4444 napisał:
    Czy zmieniałeś akumulator przez te lata ?
    Lub inaczej czy kiedykolwiek był aku rozładowany do takiego poziomu, że nie dał rady odpalić ?

    A co to ma do rzeczy skoro rozrusznik kręci?
    Musisz sprawdzić co nie dostaje napięcia za pierwszym razem np. czy są wysterowane wtryski oraz czy jest iskra.
    Sprawdź czy wystarczy włączyć dwa razy zapłon czy trzeba zakręcić po pierwszym?

    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Kolega sobie już samodzielnie doczyta w sieci, czemu tam iskry nie ma i nigdy nie było.

    0
  • #6 12 Lut 2018 13:48
    karol4444
    Poziom 10  

    Ma znaczenie bo przy skarjnym rozładowaniu i przeciążeniu aku może spowodować uszkodzenie komputera sterującego silnikiem, źle ustawiać nastawnik itp. = temat spotykany w grupie vw.

    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie - 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Jak wyżej, również proszę sobie doczytać - czym ten silnik różni się od innych.

    0
  • #7 12 Lut 2018 14:14
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Dlatego musi sprawdzić to co napisałem wcześniej.

    0
  • #8 12 Lut 2018 14:59
    misiekpb
    Poziom 19  

    A tam nie ma pompy w zbiorniku? Może za pierwszym razem prądu nie dostaje.

    0
  • #9 13 Lut 2018 02:49
    arrrturek
    Poziom 11  

    Pompa jest sprawdzałem. Jutro zobacze czy dochodzi do niej prąd za pierwszym razem

    0
  • #10 13 Lut 2018 10:57
    fructon
    Poziom 33  

    Miałem taki objaw pomogła wymiana czujnika wałka rozrządu ,stary nie generował żadnych błędów a jednak wymiana pomogła ,ale czy w twoim przypadku to dobry trop to nie wiem.

    0
  • #11 13 Lut 2018 11:39
    arrrturek
    Poziom 11  

    Dziś zauważyłem, że jak kilka razy włączę zapłon to odpali. Auto niedawno kupiłem i pierwszy tydzień palił odrazu, dopiero po tygodniu zaczęły się problemy a akumulator jest Ok bo kręci jak szalony a mi się nigdy nie rozładował do zera.

    0
  • #12 13 Lut 2018 12:48
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    arrrturek napisał:
    Dziś zauważyłem, że jak kilka razy włączę zapłon to odpali. Auto niedawno kupiłem i pierwszy tydzień palił odrazu, dopiero po tygodniu zaczęły się problemy a akumulator jest Ok bo kręci jak szalony a mi się nigdy nie rozładował do zera.

    To teraz trzeba zlokalizować gdzie brakuje zasilania.

    0
  • #13 14 Lut 2018 11:01
    arrrturek
    Poziom 11  

    Koledzy pojawiły się dwa błędy w sterowniku silnika dziś byłem na kompie. Pierwszy z nich to : 17978 Elektroniczny moduł sterujacy praca silnika zablokowany - nieciągły. Drugi błąd : 16618 Regulacja Ciśnienia doładowania; osiągnięty koniec zakresu regulacji.

    0
  • #14 14 Lut 2018 11:51
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    No i już wiadomo czemu nie odpala.

    0
  • #15 14 Lut 2018 13:16
    arrrturek
    Poziom 11  

    Czyli co z tym mam teraz zrobić kolego? Z czym się wiąże ten błąd ?

    0
  • Pomocny post
    #16 14 Lut 2018 13:33
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Sterownik zablokowany w chwili gdy immobilizer nie zadziała prawidłowo czyli np. nie rozpozna kluczyka, lub jest gdzieś uszkodzenie (pętla immo, kluczyk, ecu) są różne opcje. Wydaje mi się że sam tego nie ogarniesz. Komputer to podstawa przy tej usterce.

    0
  • #17 14 Lut 2018 14:34
    robokop
    Moderator Samochody

    Bzdura, dajcie spokój temu immobilizerowi. Gdzieś paliwo opada albo z powodu nieszczelności, albo z powodu zużycia pompki. Po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka pompa w zbiorniku dobija wystarczającą ilość paliwa i tyle.

    0
  • #18 14 Lut 2018 15:10
    arrrturek
    Poziom 11  

    Właśnie jak sprawdzał mi błędy tonę immo nie było żadnego błędu tylko w silniku był. Wymienie tą pompkę , nieszczelności nigdzie nie ma wszystko suchutkie. A pompkę słychać za każdym przekręceniem kluczyka.

    0
  • #19 21 Lut 2018 13:07
    arrrturek
    Poziom 11  

    Problem rozwiązany panowie. Wymieniłem pompę w zbiorniku ale to nie rozwiązało problemu auto nadal odpalało za którymś tam razem aż do momentu gdy przeglądałem jakieś tam forum i była mowa o przekaźniku 458 w komorze silnika i postanowiłem zajrzeć do niego. Wyczyściłem w nim styki a auto przestało wogóle odpalać, wymieniłem na nowy i problem znikł. Odpala za każdym razem od „dotknięcia”. Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam

    0