Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda/CR-V III/2008 - Brak hamulca w CR-V III gen. 2.2 cdti, 2008r

majuDJ 10 Lut 2018 16:43 312 4
  • #1 10 Lut 2018 16:43
    majuDJ
    Poziom 9  

    Moja mama użytkuje Hondę CR-V III gen. 2.2 cdti 140KM Executive z przebiegiem 225 tys km, rok produkcji 2008. Dwa razy spotkała ją niemiła niespodzianka po naciśnięciu hamulca, auto nie hamowało, dopiero drugie naciśniecie uruchomiło hamulce. Klocki całe, tarcze też ok. Na desce nie wyświetla się żadne komunikat. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem?

    0 4
  • #2 10 Lut 2018 17:46
    adamGazda
    Poziom 15  

    1). Możliwe, że układ jest nieco zapowietrzony gdzieś pod maską silnika. Wzrost temperatury od silnika powoduje powiększenie się objętości tego powietrza które zarazem wypycha płyn do zbiorniczka płynu hamulcowego i pojedyncze wyciśnięcie pedału hamulca nie wystarcza żeby ścisnąć ten bąbel z powietrzem a tu trzeba jeszcze by dalej cisnąć żeby uzyskać ciśnienie hamowania. Podobnie jeśli zapowietrzony jest któryś cylinderek i wskutek nagrzania się od ciepła wytwarzanego na tarczy hamulcowej następuje analogiczny efekt jak wyżej.
    2). Druga teoria to zużyte tłoczki w pompie hamulcowej które zamiast całą zawartość płynu w pompce wykorzystać do wytworzenia ciśnienia przepuszczają go brzegami z powrotem do zbiorniczka płynu.
    3). Trzecia teoria to uszkodzenie ABS. Płyn jest wtłaczany do wnętrza ABSu i znów brakuje ruchu na pompce aby wystarczająca ilość płynu zacisnęła klocki hamulcowe.
    4). Czwarta teoria to kiepska jakość płynu hamulcowego. Stary płyn hamulcowy może zawierać zbyt dużą ilość wody którą kondensuje po latach z powietrza. Woda ma mniejszą temperaturę wrzenia niż płyn hamulcowy a hamulce intensywnie używane potrafią być bardzo gorące.
    5). Płyn wycieka na zewnątrz. Jeśli to świeża usterka to niedługo w ogóle nie będzie jak zahamować. Trzeba sprawdzić poziom płynu i pod spodem wszystko co może pocieknąć: rurki hamulcowe z powodu korozji, elastyczne wężyki gumowe, cylinderki hamulcowe.
    6). Nieodpowiednie obuwie np. szpilki, nie pozwalają na przyciśnięcie hamulca do końca.
    Czasami wskutek podobnych nieszczelności zbyt długie przytrzymywanie hamulca na dohamowaniu powoduje że płyn zdąży uciec i ciśnienie hamowania się zmniejsza i zmuszeni jesteśmy do szybkiego ponownego przyciśnięcia hamulca żeby zassać nową porcję płynu ze zbiorniczka. Nieraz pomaga szybszy niż normalnie ruch pedału aby zahamować ale to porady na krótką metę. Hamulce mają być sprawne na każde zawołanie i trzeba teraz namierzyć usterkę i zrobić porządnie bo ceną może być czyjeś życie.

    0
  • #3 13 Maj 2018 09:21
    majuDJ
    Poziom 9  

    W samochodzie moich rodziców występuje problem wibracji pedału hamulca przy hamowaniu, kontrolka ABS się nie załącza. Słychać też charakterystyczne walenie/stukanie z tylnej osi. Czy to wina popy ABS/hamulca? Miał ktoś taki problem.


    Wcześniej miałem problem opisywany w temacie http://www.crvklub.fora.pl/iii-gen-2007-2011,...mulca-w-cr-v-iii-gen-2-2-cdti-2008r,5527.html

    Niestety mechanik tylko sprawdził czy układ nie jest zapowietrzony i dolał troszkę płynu, nie wymienił całego płynu hamulcowego.

    0
  • #4 13 Maj 2018 11:28
    adamGazda
    Poziom 15  

    Jeśli kontrolka ABS jest sprawna (widać ją zaraz po przełączeniu kluczyka stacyjki w pozycję zapłon) i sprawny jest sam ABS to wibracje przy hamowaniu mogą być odczuwalne przy gwałtownym hamowaniu lub na śliskich nawierzchniach ale to z powodu działania systemu ABS.
    Wibracje mogą być też odczuwalne jeśli tarcza hamulcowa jest skrzywiona lub pęknięta, albo nierówno skorodowana (czasem trudno na pierwszy rzut oka dostrzec coś niepokojącego na tarczy). Można ręcznie zakręcić kołem przy podniesionym samochodzie. Druga osoba w tym czasie niech delikatnie przyciśnie pedał hamulca. Jeśli koło będzie mocno przyhamowywać w którymś miejscu - to coś jest nie tak z tarczą. Jeśli kołem nie da się zakręcić w ogóle to trzeba wyrzucić dźwignię zmiany biegów na luz, zwolnić hamulec ręczny a czasem nawet unieść koło z drugiej strony osi (lub podnieść na podnośniku cały samochód bo kręcenie kołem mogą też utrudniać mechanizmy napędu 4x4. Inne przyczyny to krzywa felga lub uszkodzona opona ale wtedy wibracje dało by się odczuć także w normalnej jeździe a nie tylko przy hamowaniu.

    0
  • #5 16 Maj 2018 21:04
    majuDJ
    Poziom 9  

    Krzywa tarcza tylna - problem rozwiązany.

    0