Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c 360 - olej we wspomaganiu grzeje się

peter855 10 Lut 2018 18:19 1572 19
  • #1 10 Lut 2018 18:19
    peter855
    Poziom 9  

    Witam.Miałem w c 360 wspomaganie z pompą pz2-10 o objętości 7,6cm zamontowaną w rozrząd tak jak w ostrówku. Niestety pompa potrzebowała obrotów do prawidłowej pracy wspomagania , dopiero przy 1400 obr/min na silniku można było normalnie sterować ciągnikiem. założyłem pompę nsz 10 o objętości 10cm3 na obrót i podłączyłem ją za pomocą paska przez koło pasowe równe średnicy koła na wale. w efekcie uzyskałem takie obroty jak na wale. wszystko świetnie chodzi, dopoki nie trzeba gdzieś przejechać na maksymalnych obrotach. podczas takich dłuższych niż 1o min przejazdach pompa tak się rozgrzewa że nie można jej dotknąć. jak temu zaradzić? chłodnica oleju? czy zawór priorytetowy? mam zawór przelewowy, ale on działa dopiero jak wzrośmie ciśnienie, czy jak skręce do oporu. W układzie jest około 2 litrów wraz z siłownikiem. myślę że zwiększenie zbiornika tu wiele nie da. orbitrol orsta 100cm, Olej Boxol.Ursus c 360 - olej we wspomaganiu grzeje się

    0 19
  • #4 10 Lut 2018 19:02
    peter855
    Poziom 9  

    w instalacji jest tylko orbitrol 100cm3. Jak zmniejsze obroty o połowe to na wolnych obrotach nie da się kręcić swobodnie kierownicą. już to przerabiałem z poprzednią pompą. a jak jest w tych wspomaganiach które sprzedają z pompą nsz 10 montowaną na wał i orbitrolem 100? ja przecież mam to samo iobroty na pompie takie same. grzeje się tylko przy wysokich obrotach. przewód zasilający orbitrol mam 3/8'' . sztuka chyba polega na tym żeby podawać cały czas od 10 do 15 litrów oleju do orbitrola bez względu na obroty na silniku. Co robić? a ma może ktoś takie wspomaganie z taką pompą na wale?

    0
  • #5 10 Lut 2018 19:36
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    No to dziwne. Masz nowy niegrzebany orbitrol? I nową pompe czy też jednak nie.
    Wygląda na to ze olej przez orbitrol za luźno przepływa.

    Wiesz jakie przepływy masz teraz? Ogromne.

    0
  • #6 10 Lut 2018 19:42
    sewo.k
    Poziom 25  

    Zbiornik jest faktycznie z lekka mały dla przykładu w mtz-cie ma 9 l a w zetorze przynajmniej 4. Obroty dla tej pompy są w normie. Ciekawe czy coś nie powoduje nadmiernego wzrostu ciśnienia. Orbitrol orsta np. w forszaju ma zewnętrzny zawór przelewowy.
    Druga sprawa poza grzaniem oleju co masz na myśli mówiąc nie można normalnie sterować? I jakiej średnicy masz siłownik wspomagania.

    0
  • #7 10 Lut 2018 20:29
    peter855
    Poziom 9  

    to wspomaganie chodziło już 4 lata na pompie zamontowanej w rozrzad. zmieniłem pompę bo poprzednia pz2 k10 dawała za mało oleju na niskich obrotach. biorąc pod uwagę powyższe nie szukam winy w orbitrolu. mam zainstalowany zawór przelewowy regulowany, ale on puszcza dopiero jak się skręci kołami do końca. wtedy zawór puszcza a kierownica staje. jak skręce zawór do końca to kierownica po skręceniu kół nie ma oporu . pompa nsz 10 przy maksymalnych obrotach daje 25litrów na minute. poprzednia pompa miała objętość 7.6cm ale obroty na niej były zredukowane względem obrotów silnika o około 40%, dlatego maksymalna jej wydajność przy 2500 obrotach wynosiła około 7,6*2,5*60%=11,4l/min. natomiast przy 1000 obrotach wydajność spadała do 4,5 l .oczywiście to są obliczenia przybliżone, ale poparte doświadczeniami. Na pytanie jakie mam przepływy , odpowiem że wiem bo jest to max 25l, tylko co zrobić żeby przy niskich obrotach silnika dało się kręcić i przy wysokich nie gotować oleju. nie stać mnie na zawór priorytetowy żeby nadmiar skierować na przelew, a obecny zawór nie wypuszcza nadmiaru przy wysokich obrotach gdy nie kręcę kierownicą. czy może mam szukać winy po stronie orbitka>?

    0
  • #8 10 Lut 2018 20:41
    sewo.k
    Poziom 25  

    Na tej pompie chodzą wspomagania w ursusach, w ruskim i ciort wie w czym jeszcze zawsze z orbitrolem 100 i siłownikiem o średnicy wewnętrznej cylindra 50 mm. Napęd na pasek trochę mnie dziwi tak jest to rozwiązane we władku i tam potrafi ślizgać.
    Osobiście spróbował bym objętość zbiornika zwiększyć bo wiele oleju w nim nie ma a to jest najprościej zrobić choć by na próbę prowizorycznie. Co do szybkości skrętu na wolnych licz się z tym że szału nie będzie tak samo jak w ruskim. Dla tego ja u siebie zmieniłem z 10-ki na 14-kę i jest o wiele lepiej a i tak trzeba trochę gazu dodać żeby kierownicą obrócić szybko. Wydajność spada na wolnych wraz z rozgrzaniem się olejy który robi się na prawdę gorący. To pewnie już zmęczony orbitrol i przecieki wewnątrz. Dobrze było by zmierzyć jakie jest ciśnienie pracy bez obciążenia pomiędzy pompą a orbitrolem. Jeśli wysokie to grzania nie unikniesz tym bardziej ze grzeje się tak u mnie a wszystko oryginał.

    0
  • #9 10 Lut 2018 21:00
    peter855
    Poziom 9  

    orbitrol nie jest przegrzany . pierwszy raz mi się zagrzał dzisiaj. wcześniej nawet nie miał szans. po prostu zastanawie mnie to jak to się dzieje w tych z agricoli wspomaganiach, przecież to ta sama zasada działania i te same wydajności. założyłem na pasek, bo pod chłodnicą mam pompę nsz 32 do tura. jak zdejmę tura to ją rozłączam sprzęgłem.

    Dodano po 38 [sekundy]:

    a na wolnych obrotach bez problemu kręcę kierownicą.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    jaki masz napęd pompy>?

    Dodano po 1 [minuty]:

    na zdjęciu wszystko widać

    0
  • #10 10 Lut 2018 21:07
    sewo.k
    Poziom 25  

    Ja mam mtz-ta tam jest napęd z wałka rozrządu przez przekładnie zwiększającą obroty pompy. U mnie się mocno olej grzeje we wspomaganiu do tego stopnia że farba na pompie wyblakła dosłownie. Najbardziej w lecie odczuwalne, w zimie jest spokój. Ja na wolnych kręcę kierownicą ale jeśli chciał bym to zrobić bardzo energicznie trzeba dodać gazy do 800.
    Mnie zastanawia czy orbitrol nie został zrobiony pod pompę mniejszej wydajności. Z większą pompą opór jest duży i olej się grzeje. To by sprawdził ale trzeba by manometr wpiąć.

    0
  • #11 10 Lut 2018 21:23
    peter855
    Poziom 9  

    tak masz rację , przy 800 obrotach już można machać bardzo szybko. orbitrol jest z wózka widłowego rak albo gpw. a manometr to wpiąć między pompę a orbitrol? pomyślałem żeby założyć taką chłodnicę
    http://allegro.pl/chlodnica-oleju-wspomagania-bmw-5-e39-520-523-528-i5163294743.html

    Dodano po 1 [minuty]:

    najlepszy tu by był dla mnie i dla ciebie zawór priorytetowy, i skierować nadmiar do zbiornika, wtedy zawsze powyżej 1000 obrotów pompa by dawała 10l.

    0
  • #12 10 Lut 2018 21:56
    sewo.k
    Poziom 25  

    Taka chłodnica to chyba szału nie zrobi. Równie dobrze mógł by z miedzianej rury uwinąć esy floresy i wstawić przed chłodnicę. W większej średnicy olej popłynie wolniej więc i czasu na oddanie ciepła będzie więcej. Albo płytowy wymiennik ciepła założyć niewielki trochę ponad stówkę kosztuje i nieźle robotę robi.
    Ja tam u siebie ruszał tego nie będę bo chodzi i nie narzekam a że olej w lecie gorący... no cóż inaczej nie będzie. Gorzej z olejem w silniku od czasu kiedy turbo założyłem w lecie przy głęboszu np. silnik jak kocioł gorący dosłownie.
    https://www.olx.pl/oferta/mtz-chlodnica-oleju-cala-hydraulika-CID757-IDdzbNL.html#803d356d4e
    Ruska silnikowego. Szeroka na 50 cm mniej więcej. Ciekawe czy do 60-ki by weszła.

    0
  • #13 11 Lut 2018 23:49
    peter855
    Poziom 9  

    Witam ponownie !
    Dopatrzyłam się że mam orbitrol orsta taki jak tu https://sprzedajemy.pl/orbitrol-hydrauliczny-orsta-zary-2-e30984-nr17650752 tylko że chłonność 100 cm. w oznaczeniu jest typ B 100/16, czy to oznacza że jest to orbitek bez zaworów? czy jeśli założe taki ospc np danfossa to olej pomimo przepływy 25 litrów nie będzie się grzał czy trzeba orbitek OSPC ze złączem sygnałowym LS i zawór priorytetowy?

    0
  • #14 12 Lut 2018 08:42
    sewo.k
    Poziom 25  

    No w bułgarze jest orbitrol 80-ka zasilana i idzie na niego 15 litrów płynu wydzielone dzielnikiem strumienia w który jest wbudowany zawór bezpieczeństwa tylko dla orbitrola. Tak samo jest w ciągniku forszaju gdzie osobna pompa zasila orbitrol 160/16 i na zasilaniu jest osobno zawór bezpieczeństwa.
    Jeśli olej się grzeje mocno nie dobijając siłownikiem do krańcowych położeń to i sam zawór bezpieczeństwa nic nie da. Wiadomo kiedy on działa. Ty masz napęd na pasek przypuszczam że jeśli zaworu bezpieczeństwa by nie było a napęd przez wał lub zębatki już dawno by coś rozerwało. A tak tylko pompa stanie.
    Możesz założyć regulowany dzielnik strumienia i zawór ale to już robi na pewno ze 3-4 stówki. W tej cenie kupisz orbitrol z kompletem zaworów.

    0
  • #15 12 Lut 2018 09:38
    peter855
    Poziom 9  

    https://static.agrofoto.pl/monthly_10_2011/post-39888-0-76877700-1319829340.jpg
    może być taki dzielnik? bedzie on dawał cały czas jednakowy przepływ niezależnie od ciśnienia?

    Dodano po 39 [minuty]:

    myślisz że orbitrol ospc z kompletem zaworów na przykład z agricoli bez LS załatwi sprawę i przepuści te 25 litrów? Ty taki masz i u Ciebie też gotuje. A dzielnik? Jak działa? daje dotad olej na orbitrol aż powstanie na nim ciśnienie? czy daje te 15 litrów nieależnie od tego czy kręci się kołami czy nie.>?

    0
  • #16 12 Lut 2018 10:42
    sewo.k
    Poziom 25  

    Ja mam jakiś angielski 100-kę nawet nie wiem jakiego producenta.
    Dzielnik nie dzieli według ciśnienia a według przepływu. Bez względu na ciśnienie dzieli wpływający olej na dwie strugi w proporcji ustawionej na dzielniku. Ten ze zdjęcia nie wiem co to jest ciężko powiedzieć co to jest i jakie posiada funkcje.
    No orbitrol z kompletem zaworów to na pewno dobre rozwiązane tyle że z grzaniem oleju ciężko mi się określić. U mnie też się grzeje mocno co prawda w lecie a wszystko w oryginale i nie zakłóca to jako tako pracy układu, po samym oleju nie zauważysz żeby był przegrzany, uszczelnienia służą bezproblemowo.

    0
  • #17 12 Lut 2018 13:47
    peter855
    Poziom 9  

    Dziennik dobra sprawa tylko mnie bardziej interesuje jego zasada działania. Bo dla mnie ważne jest żeby zawsze mieć te 10 litrów na orbitrol, nawet gdy w danym momencie wydajność pompy jest 10 litrów lub mniej bo przy 1000 obrotach. Bo jeśli on cały czas będzie dawał na przelew Część wydatki to równie dobrze można założyć mniejszą pompę i będzie to samo.

    0
  • #18 12 Lut 2018 14:03
    sewo.k
    Poziom 25  

    Niestety nie wiem czy dzieli procentowo to co wpływa czy zawsze daje np. 10litrów na jedno wyjście póki na zasilaniu pompa podaję ponad tą wartość. Patrząc ogólnie na dzielnik wygląda na to że procentowo. Na pewno regulatory przepływu do silników hydraulicznych dają wartość w litrach bez względu na to co w niego wpływa a nie w procentach.

    0
  • #19 12 Lut 2018 15:35
    peter855
    Poziom 9  

    Regulatory przepływu podają stały przepływ pod warunkiem że obciążenie na odbiorniki jest stale. A orbitrol ma zmienne obciążenie. Na asfalcie będzie inne, na gruncie inne, a na śniegu jescze inne. A gdy nie kręci się kierownicą i obciążenia nie ma to co wtedy? Wszystko by walilo na orbitka. Już ogarnąłem orbitka z wózka Linde z wyjściem sterujący ls. Do tego dorzucę zawor priorytetowy i powinien być stały przepływ. Mam tak w la bo i tam nigdy oleju nie brakuje i nic się nie grzeje, a pompa jedna do wszystkiego.

    0