Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi - Wymiana pompy CR CP w garażu

jelonek24 11 Feb 2018 10:34 9678 21
  • #1
    jelonek24
    Level 12  
    Cześć, mam xsarę picasso z silnikiem 2.0 hdi RHY na osprzęcie Bosch. Wymieniłem regulator cisnienia w pompie bo albo mi nie zapalał albo nie gasł od razu tylko 3-5 sekund po przekręceniu kluczyka. Pojeździłem 200km i znów nie gasł od razu. Przeczyściłem regulator w myjce ultradźwiękowej i znowu po 200-300km normalnej jazdy pojawai się problem opóźnionego gaśnięcia.

    Obstawiam, że w pompie wysokiego ciśnienia są jakieś zanieczyszczenia które zabrudzają mi regulator. (Filtr paliwa wymieniony- był straszny syf) . Chcę wyjąć pompę, wyczyścić i wymienić uszczelki.

    Teraz moje pytanie: czy dam rade sam w garażu wykręcić te pompę mimo że jest ona na rozrządzie? Czy będzie trzeba ustawiać rozrząd? Ktoś to pewnie już robił w picasso. Na co powinienem uważać?
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Pytasz czy dasz radę to zrobić w garażu...Cóż wielu to tam właśnie robi a co potrafisz to nikt tutaj nie wie...
  • #3
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    jelonek24 wrote:
    Chcę wyjąć pompę, wyczyścić i wymienić uszczelki.

    To jest bez sensu.
    A ciekawe spostrzeżenia piszesz bo moim zdaniem to niemożliwe bo regulator nie jest od tego.
  • #4
    sly_1978
    Level 20  
    jelonek24 wrote:
    Cześć, mam xsarę picasso z silnikiem 2.0 hdi RHY na osprzęcie Bosch. Wymieniłem regulator cisnienia w pompie bo albo mi nie zapalał albo nie gasł od razu tylko 3-5 sekund po przekręceniu kluczyka. Pojeździłem 200km i znów nie gasł od razu. Przeczyściłem regulator w myjce ultradźwiękowej i znowu po 200-300km normalnej jazdy pojawai się problem opóźnionego gaśnięcia.

    Obstawiam, że w pompie wysokiego ciśnienia są jakieś zanieczyszczenia które zabrudzają mi regulator. (Filtr paliwa wymieniony- był straszny syf) . Chcę wyjąć pompę, wyczyścić i wymienić uszczelki.

    Teraz moje pytanie: czy dam rade sam w garażu wykręcić te pompę mimo że jest ona na rozrządzie? Czy będzie trzeba ustawiać rozrząd? Ktoś to pewnie już robił w picasso. Na co powinienem uważać?


    Podmień na inny regulator. Mój nowy Bosch pożył zaledwie 3 dni i również był problem podobny do Twojego z gaszeniem. Po wymianie na kolejny nowy, problem ustał.
  • #5
    diodabg
    Level 30  
    jelonek24 wrote:
    Obstawiam, że w pompie wysokiego ciśnienia są jakieś zanieczyszczenia które zabrudzają mi regulator.

    Zle obstawiasz syf nie bierze sie z pompy a z baku wiec zbiornik paliwa i caly uklad do umycia i wyplukania.
    Puzniej jak wszystko zalejesz czysta ropa to zalej jakis dodatek do czyszczenia wtryskow zeby nie zdechly.
  • #6
    jelonek24
    Level 12  
    Syf w filtrze pojawił się po wymianie pompki paliwa w baku. W ciągu ostatnich 3 tyś km 3 razy wymieniałem pompkę w baku. Najpierw padła nagle. Wymieniłem na tanią z allegro i ta pochodziła bardzo krótko. Auto nie chciało zapalić a Delphi pokazywało błąd regulatora ciśnienia. Okazało się że pompka z baku nie podaje paliwa z odpowiednim ciśnieniem. Dałem pompke magnetti marelli i nowy filtr paaliwa i zaskoczył. Po 3 miesiącach zaczęło się opóźnione gaśnięcie po przekręceniu kluczyka. Na delphi błąd mechaniczny regulatora cisnienia w pompie. Dałem nowy regulator i podziałało troche po czym znow nie zapalał. Wymieniłem pompke paliwa i filtr paliwa. Podziałało kilka set kilometrów i teraz znowu gaśnie z opóźnieniem i wywala kontrolke silnika i błąd regulatora. Czyszcze go, daje nowe uszczelki i działa znów na jakiś czas. Wg mnie był syf w filtrze paliwa i przeszedł do pompy i po wymianach filtrów i pompki paliwa syf w pompie cr dalej został.

    A pytanie o wymiane pompy cr w zaciszu domowym dotyczy stopnia skomplikowania tej wymiany- czy trzeba ustawiać rozrząd czy nie trzeba i da się wymienić pompę bez rozrządu?
  • #8
    sly_1978
    Level 20  
    jelonek24 wrote:
    Syf w filtrze pojawił się po wymianie pompki paliwa w baku. W ciągu ostatnich 3 tyś km 3 razy wymieniałem pompkę w baku. Najpierw padła nagle. Wymieniłem na tanią z allegro i ta pochodziła bardzo krótko. Auto nie chciało zapalić a Delphi pokazywało błąd regulatora ciśnienia. Okazało się że pompka z baku nie podaje paliwa z odpowiednim ciśnieniem. Dałem pompke magnetti marelli i nowy filtr paaliwa i zaskoczył. Po 3 miesiącach zaczęło się opóźnione gaśnięcie po przekręceniu kluczyka. Na delphi błąd mechaniczny regulatora cisnienia w pompie. Dałem nowy regulator i podziałało troche po czym znow nie zapalał. Wymieniłem pompke paliwa i filtr paliwa. Podziałało kilka set kilometrów i teraz znowu gaśnie z opóźnieniem i wywala kontrolke silnika i błąd regulatora. Czyszcze go, daje nowe uszczelki i działa znów na jakiś czas. Wg mnie był syf w filtrze paliwa i przeszedł do pompy i po wymianach filtrów i pompki paliwa syf w pompie cr dalej został.

    A pytanie o wymiane pompy cr w zaciszu domowym dotyczy stopnia skomplikowania tej wymiany- czy trzeba ustawiać rozrząd czy nie trzeba i da się wymienić pompę bez rozrządu?


    Wymiana pompy nie obędzie się bez demontażu rozrządu. Potem płukanie całego układu paliwowego. Bez tego cała robota psu na budę.
  • #9
    wegier1
    Level 11  
    Mam podobny problem, auto nagle zgaśnie i nie mogę go uruchomić. Nie miałem takich objawów jak praca silnika po wyłączeniu zapłonu.Przeczytałem na forach, że dobry skutek daje dodawanie do paliwa oleju Mixol lub podobny półsyntetyk 2T w ilości 100 gr na zbiornik 60 l. powoduje to poprawę smarowania wszystkich elementów układu wtryskowego, również regulatora ciśnienia paliwa w pompie WC i samej pompy.Przy kiepskim paliwie diesel to jest wskazane. W moim 2.2 hdi trochę pomogło lepiej pracuje Wracając do twoich objawów- sam możesz wyczyścić cały układ paliwa- zacznij od filtrów( obudowa do zdjęcia, benzyną lub czymś podobnym wymyj, wydmuchaj sprężonym powietrzem), przewody od i do zbiornika wydmuchałem sprężonym powietrzem i przelałem czystą ropą( odwrotnie do kierunku tłoczenia i powrotu -założyłem bańkę na przewód po rozłączeniu od zbiornika i łączki w komorze silnika). Na końcu pompa w zbiorniku do wyjęcia , umycia i cały zbiornik we wnętrzu. Dużo czystych szmatek,ręczników papierowych i dokładne umycie szczególnie dno. Sam zobaczysz jaki będziesz miał syf na szmatkach po wytarciu. U siebie zrobiłem jeszcze mycie szyny cammon i przewodów do wtrysków - odkręciłem od wtrysków i sprężonym powietrzem wydmuchałem. spróbuj również wymyć pompę WC- wlej czystą ropę i wydmuchuj sprężonym powietrzem ( odwrotnie jak pompa podaje paliwo)
  • #10
    jelonek24
    Level 12  
    Sprawa wygląda aktualnie tak: odpali normalnie i jedzie normalnie. Jak zgaszę to zgaśnie z opóźnieniem (z opóźnieniem gaśnie też wyświetlacz). Zapalam ponownie i zapala się lampka silnika i auto jest w trybie awaryjnym -błąd regulatora ciśnienia. Po skasowaniu błędu przez obd auto normalnie zapala do czasu zgaszenia - co drugie, trzecie zgaszenie jest błąd i tryb awaryjny.

    Wyciągnąłem regulator, zapaliłem silnik żeby paliwo z pompy się wylało razem z ewentualnymi brudami. Na regulaltorze wymieniłem uszczelki. Do baku dolałem dodatek do czyszczenia wtrysków. Na razie jeździ dobrze ale nie ufam mu więc testuje.
  • #11
    diodabg
    Level 30  
    jelonek24 wrote:
    Jak zgaszę to zgaśnie z opóźnieniem
    To jest objaw wlasnie brudnego sitka.
    jelonek24 wrote:
    Do baku dolałem dodatek do czyszczenia wtrysków. Na razie jeździ dobrze ale nie ufam mu więc testuje.
    To dobrze teraz zima ale jak zrobi sie cieplo wyczysc zbiornik i przeplukaj uklad to zaoszczedzi ci wydatkow na przyszlosc.
  • #12
    jelonek24
    Level 12  
    Ręce mi już opadają. Po wyczyszczeniu pompy - przepłukaniu paliwem i założeniu nowych uszczelek regulatora ciśnienia pojeździłem bez stresu 2 dni i dziś znów powtórka z rozrywki - zgasł z opóźnieniem a przy ponownym odpaleniu check engine, błąd regulatora i tryb awaryjny - od razu skasowane kablem OBD i zapalił normalnie. Ewidentnie problem pojawia się przy gaszeniu rozgrzanego silnika. Jedzie normalnie, odczyt komputera z wtrysków - wszystkie wskazania podobne.
    O co tu chodzi? Czy może wina jest czujnika ciśnienia na pompie wc? Które czujniki sprawdzić?
  • Helpful post
    #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wyczyściłeś w końcu zbiornik, bo robisz wszystko tylko nie naprawiasz PRZYCZYNY powstawania usterki.
  • #14
    jelonek24
    Level 12  
    będę czyścił pod koniec tygodnia - jakieś wskazówki jak to zrobić? zdjąć od dołu i czym płukać?
    Dodam, że błąd który otrzymuję to P1138 - "uszkodzenie mechaniczne regulatora ciśnienia paliwa" - choć w niektórych źródłach podawany jako "uszkodzenie czujnika ciśnienia na szynie common rail - czujnik wskazuje wysoką wartość mimo wyłączenia silnika. "
  • Helpful post
    #15
    wegier1
    Level 11  
    Jak wyczyścisz cały układ paliwowy to sam zobaczysz zmainę. Ja dodatkowao od około roku leję do paliwa olej do dwusuwów ( semi 2T) w ilości 200 ml na pełny zbiornik 70-75 litrów lub podzielność tego . Daje to poprawę smarności polskiego, kiepskiego, odsiarczonego paliwa. Szcególnie regulator WC w pompie tego potrzebuje. Zawiesza ci się lub blokuje w połozeniu zamkniętym i dlatego masz problem z gaszeniem silnika ( nie odcina paliwa do pompy WC). Jak się zamyka to podnosi ciśnienie w szynie CR i odwrotnie- otwarty przepuszcza paliwo do powrotu. W swoim RWC pozbyłem się sitka na czubku iglicy ( kombinerkami wyrwałem sitko). Regulator działa, obroty przestały pływać ( było pomiędzy 750- 900, a teraz około 800- 850) i spadła różnica ciśnień paliwa przy wolnych obrotach ( zadane - zmierzone) Wcześniej pisałem że 10o grm n zbiornik- pomyłka 200 gram to wg mnie optimum. Pompa WC jak daje ciśnienie prawdłowe to po co ją wyjmować i naprawiać. Spróbuj ją wyczyscić bez demontarzu- ropa pod ciśnieniem, wymontuj ZRWC i dmuchnij paliwem w przewody powrotne i zasilające Pompy.
  • #16
    jelonek24
    Level 12  
    Na razie jest za zimno na czyszczenie baku, ale sprawdze regulator pod względem tego sitka na końcu, bo mam jeszcze stary gdzieś.
  • #17
    diodabg
    Level 30  
    Nie wyciagaj tego sitka bo odrazu mozesz zamawiac pompe i wtryski.
  • Helpful post
    #18
    wegier1
    Level 11  
    Ja w swoim usunąłem, narazie działa. Faktycznie mogłem go wydmuchać z brudu- przecież tam po to jest , ale od momentu wywalenia tego sitka jest ok. Ssilnik nie wariuje na wolnych obrotach , trzyma równe obroty i nie gaśnie. Pisałem co zrobiłem ale każdy ma wybór co zrobić. Nie do końca zgazam się z konecznością zamawiania pompy WC- ten regulator już pracuje poza wysokim ciśnieniem- poza zwiększaniem ciśnienia i jak pompa wali opilkami to nie ma to znaczenia ( sitko) natomiast na wtryski ma lub może mieć wpływ. W załączniku masz rysunki i przeanalizuj to. Zdobyłem na internecie wiele takich zdjęć to je wkleiłem.
    Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi - Wymiana pompy CR CP w garażuCitroen Xsara Picasso 2.0 hdi - Wymiana pompy CR CP w garażu
  • #19
    jelonek24
    Level 12  
    jestem z powrotem :) zrobiliśmy tak, że kupiliśmy używany regulator o oznaczeniu Bosch 0281002241 stosowany w Chryslerze PT Cruiser oraz Mercedes i Smart w silnikach od 0.8L do 2.7L CDI
    Główna zaleta tego regulatora to fabryczny brak sitka ( nr 7 na schemacie kolegi wyżej).
    Oczywiście jest tam inna wtyczka więc trzeba kupić regulator z wtyczką. Nas kosztował 80zł. Od wymiany zrobione ponad 500km i żadnych problemów.
    Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi - Wymiana pompy CR CP w garażu
  • #20
    pepe150
    Level 36  
    Ale naprawa...
    Równie dobrze na starym regulatorze mogłeś zerwać sitko i byś miał bez rozwalania elektryki (zmiana wtyczki) i bez dodatkowych kosztów szukania używanego regulatora ciśnienia.
  • #21
    diodabg
    Level 30  
    pepe150 wrote:
    Ale naprawa.
    Dokladnie jak piszesz naprawa po byku :-) Wywal wasc jeszcze filtr paliwa jezeli juz wywaliles zawor z sitkiem i wroc tu za kilka tygodni z porada jak najtaniej wymienic pompe i wszystkie wtryski :-)
  • #22
    jelonek24
    Level 12  
    Naprawa polega na wymianie wadliwej części. Nie chciałem ryzykować z ucinaniem sitka i ewentualnymi opiłkami z tego powodu w układzie. Mam w pełni sprawną część. Bak i przewody paliwa wyczyszczone, założona nowa pompa paliwa i nowy filtr paliwa. Auto jeździ bez żadnych anomalii - na komputerze odczyty poprawne, a dane z wtrysków równe. Nie potrzebne są złośliwości :)