Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel 1.3 cdti wymiana ECU - Brak komunikacji ze sterownikiem

crsevolution 11 Feb 2018 12:02 6120 16
  • #1
    crsevolution
    Level 16  
    Mam problem z autem Opel Corsa D 1.3 cdti.
    Uszkodzeniu ulegl sterownik silnika - poczatkowo byl problem ze sterowaniem wtryskami, nastepnie siadla komunikacja ze sterownikiem - nie laczy sie z opcomem oraz na wyswietlaczu deski pojawia sie litera "F", tak wiec na pewno komunikacja, zasilania na sterowniku sprawdzone i sa ok - 12V na pinie 50 oraz 23 sa ok, ale nie ma masy sterowanej przez ECU po przekreceniu kluczyka (pin 80), co jest przyczyna braku 12V na pinach 4,5 i 6 - zapewne nie jest to kwestia tylko komunikacji, ale moze procesor padł..

    Zakupilem podobny od tego samego silnika - oczywiscie wiem, ze numery powinny sie zgadzac, sterownik powinien byc wylogowany itd - jednak kupilem go z ciekawosci bardziej, celem porownania z uszkodzonym i proby znalezienia problemu..

    Jako ze jestem ciekawski sprobowalem podlaczyc nowy sterownik do auta, spodziewalem się braku mozliwosci odpalenia auta z powodu roznic w pinie/immobilizerze, jednak wciaz ze sterownikiem nie ma komunikacji, opcom się nie łączy, lekka "F" wciąż obecna na wyświetlaczu - czy to normalne? Czy może zakupiony sterownik również jest uszkodzony?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Jackall
    Level 27  
    Może w corsie tak jak w astrze i vectrze występuje CIM, sprawdź to sobie. Jest to moduł kierownicy, w nim schodzi się CAN z wielu układów i często siada.
  • #3
    crsevolution
    Level 16  
    Problem jest taki, ze jesli ECU jest odlaczony to moge sie polaczyc z kazdym modulem w samochodzie.

    Po podlaczeniu ECU nie moge sie polaczyc z zadnym z modulow (wliczajac w to ECU).

    Pytanie - jest to Corsa D, modul pochodzi z Agili B z tym samym silnikiem - czy to moze miec znaczenie?
    Oczywiscie jeszcze raz powtorze, ze nie spodziewalem sie, ze auto odpali :) ale w Corsue D i Agili B jest CAN, więc liczylem, ze moze adresy (w CANie NodeID) są takie same dla jednostek sterujacych w autach Opla.. Wtedy powinno mi sie udać połączyć z ECU z poziomu zlacza OBD i odczyrac kpdy bledow immo itd..

    Jesli natomiast faktycznie sa inne NodeID dla roznych modeli Opla - w ktorej pamieci sie to znajduje? Jak porownywalem sobie hardwareowa strone obu komputerow wyszlo mo, ze procesory, driverysa takie same w obu - czy istnieje wobec tego mozliwosc wgrania softu z oryginalnego ECU przez np. BDM żeby komunikacja zadzialala?
  • #5
    żałosna udręka
    Level 33  
    Magneti Marelli. Daj do sprawdzenia sterownik, czy komunikuje się na stole?
  • #6
    crsevolution
    Level 16  
    Dałem oryginalny (uszkodzony) do sprawdzenia, spece zaznajomieni z tym typem sterownika probowali sie połączyć 3 godziny i był problem.. Dalsze proby wiazalyby sie ze sporymi kosztami, wiec zanim zaczne wydawać grubsze pieniadze pomyslalem, ze sam sprobuje posprawdzac kilka rzeczy - stad pomysl z podmiana układów ze zdrowego sterownika przeznaczonego to tego samego silnika, ale bliźniaczego modelu auta..

    Jesli chodzi o nowy (uzywany) sterownik to jeszcze nigdzie nie dawalem do sprawdzenia, bo liczyłem ze się uda połączyć z poziomu zlacza OBD.. Ale jak widac kiepski temat..
    No i do tego sterownik ten kupilem z przeznaczeniem na podmiany elementow, stad moje pytanie na poczatku tematu, bo jeśli powinienem sie połączyć z tym kupionym sterownikiem a nie daje rady to znaczy, ze jest z nim cos nie tak i podmiana elementow nie ma sensu..

    Co do starego, oryginalnego sterownika to podczas przekrecenia zaplonu grzeje sie jeden driver - L9132 (podejrzewam, ze jest On odpowiedzialny za zarzadzanie zasilaniem), po minucie od włączenia zaplonu jest tak goracy, ze ciężko dotknac..
  • #7
    crsevolution
    Level 16  
    Oprocz tego sprawdzilem i obydwa sterowniki maja ten sam uklad odpowiedzialny za komunikacje CAN.. Rozwazalbym jakis problem z polaczeniem - moze zwora powiedzy CAN H/L, ale wtedy komunikacji by nie bylo nawet przy wypietym ECU, a podłączałem je juz kilkukrotnie i za kazdym razem to samo..

    Zapewne zakupione do testow ECU jest wadliwe..
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zapewne każdy, który podepniesz do tego auta będzie wadliwy ;) Zasilania sprawdzone próbówką na zapiętym sterowniku? Masa prawidłowa?
  • #9
    crsevolution
    Level 16  
    Zasilania i masy sprawdzone - jak pisałem na początku..
    Ale co mnie zastanawia to brak komunikacji z innymi modułami, kiedy ten sterownik jest wpiety - nawet jeśli brakowało by jakiejś masy czy któregoś zasilania to wpiety sterownik nie powinien blokować komunikacji z innymi modułami prawda?
  • #10
    adam7009

    Level 39  
    crsevolution wrote:
    jednak kupilem go z ciekawosci bardziej, celem porownania z uszkodzonym i proby znalezienia problemu..
    kupiłeś sobie z ciekawości sterownik który kosztuje ponad tysiaka,to rozrzutny jesteś.
    Na stole idzie sprawdzić w pięć minut właśnie taki naprawiam i mam podłączony.
  • #11
    crsevolution
    Level 16  
    Zgadza sie, kupilem sobie sterownik dla porownania - to juz drugi w zasadzie, jednak pierwszy (o wiele tanszy) okazal sie byc starszego typu i znacznie sie roznil od mojego oryginalu.

    Czy to rozrzutnosc? Nie nazwalbym tak tego - żeby zrozumieć jak coś działa i nauczyć się naprawiać trzeba ponieść jakieś koszty - mam tego świadomość - a jeśli nawet wydam 2x tyle co jest wart mój typ sterownika zakupiony u specjalisty jak np. Ty, to i tak będzie warto - powiedzmy, że lubię czuć satysfakcję.

    Co do sprawdzenia na stole to rozumiem, że piszesz o podpięciu np KTaga i ściągnięciu zawartości pamieci mpc, eeprom map?
    Jeśli tak to ma się to nijak do mojego pytania z tego tematu, bo nawet jeśli się połączę i ściągnę zawartość pamięci to wciąż moduł CAN może być uwalony prawda?

    Chodzi mi o to czy sterownik ECU powinien się połączyć i "rozmawiać" z innymi modułami w aucie, nawet jeśli nie jest zaprogramowany pod te konkretne auto? Sterownik jest z innej serii - oryginal to 6o3.s7, testowy to 6o2.w1 - po raz kolejny zaznaczę, że wiem o różnicach w hardware i o tym że 6o2.w1 nie będzie chodził po przeprogramowaniu w 100%, ale myślałem, że chociaż uda się nawiazac komunikację przez OBD i tego potwierdzenia lub zaprzeczenia szukam tutaj - bo jeśli faktycznie nie będzie to chodzić to szkoda mojego czasu i muszę kupić coś z tej samej serii.
  • #12
    adam7009

    Level 39  
    Ja nie sprzedaję sterowników,jestem w stanie sprawdzić,naprawić o ile mozliwe,tak samo wgrać zawartości bez jego otwierania itp....,a jak Ty sobie coś tam podkładasz coś co jest podobne obudową i dziwisz się ,że nie działa to ,życzę powodzenia i wytrwałości.
  • #13
    crsevolution
    Level 16  
    adam7009 wrote:
    Ja nie sprzedaję sterowników,jestem w stanie sprawdzić,naprawić o ile mozliwe,tak samo wgrać zawartości bez jego otwierania itp....,a jak Ty sobie coś tam podkładasz coś co jest podobne obudową i dziwisz się ,że nie działa to ,życzę powodzenia i wytrwałości.


    Dzięki za życzenia powodzenia i wytrwałości, ale bardziej by się przydała informacja jak sprawdzić na stole, że procesor lub/i moduł CAN jest sprawny w te 5 minut - bo przecież (jak napisałeś) naprawiasz to wiesz..
  • #15
    crsevolution
    Level 16  
    Dziękuję, pinout sterownika posiadam (jak można wywnioskować po pierwszym wpisie w tym wątku) - jak sprawdzić na stole czy po podaniu zasilania wszystko jest ok z komunikacją CAN i procesorem?
  • Helpful post
    #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wystarczy oscyloskop i odrobina wprawy i doświadczenia, nie musisz widzieć konkretnych ramek, nie trafił do mnie jeszcze sterownik z działającą komunikacją, wysyłający błędne ramki. Więc do sprawdzenia na stole wystarczy obraz, że "coś" wysyła.
  • #17
    crsevolution
    Level 16  
    Podam rozwiazanie - nowy sterownik nie laczyl się z resztą z powodu innej configuracji linii CAN.

    Oryginalny sterownik padł całkowicie - spalony procesor, udało mi sie go przywrócić do życia przelutowujac procesor, ale obecnie mam problem z błędem odnośnie 5V - to inna historia.

    Dziękuję za wkład w rozwiazanie pierwotnego problemu.