Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel 1.3 cdti wymiana ECU - Brak komunikacji ze sterownikiem

11 Lut 2018 12:02 2376 16
  • Poziom 16  
    Mam problem z autem Opel Corsa D 1.3 cdti.
    Uszkodzeniu ulegl sterownik silnika - poczatkowo byl problem ze sterowaniem wtryskami, nastepnie siadla komunikacja ze sterownikiem - nie laczy sie z opcomem oraz na wyswietlaczu deski pojawia sie litera "F", tak wiec na pewno komunikacja, zasilania na sterowniku sprawdzone i sa ok - 12V na pinie 50 oraz 23 sa ok, ale nie ma masy sterowanej przez ECU po przekreceniu kluczyka (pin 80), co jest przyczyna braku 12V na pinach 4,5 i 6 - zapewne nie jest to kwestia tylko komunikacji, ale moze procesor padł..

    Zakupilem podobny od tego samego silnika - oczywiscie wiem, ze numery powinny sie zgadzac, sterownik powinien byc wylogowany itd - jednak kupilem go z ciekawosci bardziej, celem porownania z uszkodzonym i proby znalezienia problemu..

    Jako ze jestem ciekawski sprobowalem podlaczyc nowy sterownik do auta, spodziewalem się braku mozliwosci odpalenia auta z powodu roznic w pinie/immobilizerze, jednak wciaz ze sterownikiem nie ma komunikacji, opcom się nie łączy, lekka "F" wciąż obecna na wyświetlaczu - czy to normalne? Czy może zakupiony sterownik również jest uszkodzony?
  • Poziom 27  
    Może w corsie tak jak w astrze i vectrze występuje CIM, sprawdź to sobie. Jest to moduł kierownicy, w nim schodzi się CAN z wielu układów i często siada.
  • Poziom 16  
    Problem jest taki, ze jesli ECU jest odlaczony to moge sie polaczyc z kazdym modulem w samochodzie.

    Po podlaczeniu ECU nie moge sie polaczyc z zadnym z modulow (wliczajac w to ECU).

    Pytanie - jest to Corsa D, modul pochodzi z Agili B z tym samym silnikiem - czy to moze miec znaczenie?
    Oczywiscie jeszcze raz powtorze, ze nie spodziewalem sie, ze auto odpali :) ale w Corsue D i Agili B jest CAN, więc liczylem, ze moze adresy (w CANie NodeID) są takie same dla jednostek sterujacych w autach Opla.. Wtedy powinno mi sie udać połączyć z ECU z poziomu zlacza OBD i odczyrac kpdy bledow immo itd..

    Jesli natomiast faktycznie sa inne NodeID dla roznych modeli Opla - w ktorej pamieci sie to znajduje? Jak porownywalem sobie hardwareowa strone obu komputerow wyszlo mo, ze procesory, driverysa takie same w obu - czy istnieje wobec tego mozliwosc wgrania softu z oryginalnego ECU przez np. BDM żeby komunikacja zadzialala?
  • Poziom 32  
    Magneti Marelli. Daj do sprawdzenia sterownik, czy komunikuje się na stole?
  • Poziom 16  
    Dałem oryginalny (uszkodzony) do sprawdzenia, spece zaznajomieni z tym typem sterownika probowali sie połączyć 3 godziny i był problem.. Dalsze proby wiazalyby sie ze sporymi kosztami, wiec zanim zaczne wydawać grubsze pieniadze pomyslalem, ze sam sprobuje posprawdzac kilka rzeczy - stad pomysl z podmiana układów ze zdrowego sterownika przeznaczonego to tego samego silnika, ale bliźniaczego modelu auta..

    Jesli chodzi o nowy (uzywany) sterownik to jeszcze nigdzie nie dawalem do sprawdzenia, bo liczyłem ze się uda połączyć z poziomu zlacza OBD.. Ale jak widac kiepski temat..
    No i do tego sterownik ten kupilem z przeznaczeniem na podmiany elementow, stad moje pytanie na poczatku tematu, bo jeśli powinienem sie połączyć z tym kupionym sterownikiem a nie daje rady to znaczy, ze jest z nim cos nie tak i podmiana elementow nie ma sensu..

    Co do starego, oryginalnego sterownika to podczas przekrecenia zaplonu grzeje sie jeden driver - L9132 (podejrzewam, ze jest On odpowiedzialny za zarzadzanie zasilaniem), po minucie od włączenia zaplonu jest tak goracy, ze ciężko dotknac..
  • Poziom 16  
    Oprocz tego sprawdzilem i obydwa sterowniki maja ten sam uklad odpowiedzialny za komunikacje CAN.. Rozwazalbym jakis problem z polaczeniem - moze zwora powiedzy CAN H/L, ale wtedy komunikacji by nie bylo nawet przy wypietym ECU, a podłączałem je juz kilkukrotnie i za kazdym razem to samo..

    Zapewne zakupione do testow ECU jest wadliwe..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zapewne każdy, który podepniesz do tego auta będzie wadliwy ;) Zasilania sprawdzone próbówką na zapiętym sterowniku? Masa prawidłowa?
  • Poziom 16  
    Zasilania i masy sprawdzone - jak pisałem na początku..
    Ale co mnie zastanawia to brak komunikacji z innymi modułami, kiedy ten sterownik jest wpiety - nawet jeśli brakowało by jakiejś masy czy któregoś zasilania to wpiety sterownik nie powinien blokować komunikacji z innymi modułami prawda?
  • Poziom 38  
    crsevolution napisał:
    jednak kupilem go z ciekawosci bardziej, celem porownania z uszkodzonym i proby znalezienia problemu..
    kupiłeś sobie z ciekawości sterownik który kosztuje ponad tysiaka,to rozrzutny jesteś.
    Na stole idzie sprawdzić w pięć minut właśnie taki naprawiam i mam podłączony.
  • Poziom 16  
    Zgadza sie, kupilem sobie sterownik dla porownania - to juz drugi w zasadzie, jednak pierwszy (o wiele tanszy) okazal sie byc starszego typu i znacznie sie roznil od mojego oryginalu.

    Czy to rozrzutnosc? Nie nazwalbym tak tego - żeby zrozumieć jak coś działa i nauczyć się naprawiać trzeba ponieść jakieś koszty - mam tego świadomość - a jeśli nawet wydam 2x tyle co jest wart mój typ sterownika zakupiony u specjalisty jak np. Ty, to i tak będzie warto - powiedzmy, że lubię czuć satysfakcję.

    Co do sprawdzenia na stole to rozumiem, że piszesz o podpięciu np KTaga i ściągnięciu zawartości pamieci mpc, eeprom map?
    Jeśli tak to ma się to nijak do mojego pytania z tego tematu, bo nawet jeśli się połączę i ściągnę zawartość pamięci to wciąż moduł CAN może być uwalony prawda?

    Chodzi mi o to czy sterownik ECU powinien się połączyć i "rozmawiać" z innymi modułami w aucie, nawet jeśli nie jest zaprogramowany pod te konkretne auto? Sterownik jest z innej serii - oryginal to 6o3.s7, testowy to 6o2.w1 - po raz kolejny zaznaczę, że wiem o różnicach w hardware i o tym że 6o2.w1 nie będzie chodził po przeprogramowaniu w 100%, ale myślałem, że chociaż uda się nawiazac komunikację przez OBD i tego potwierdzenia lub zaprzeczenia szukam tutaj - bo jeśli faktycznie nie będzie to chodzić to szkoda mojego czasu i muszę kupić coś z tej samej serii.
  • Poziom 38  
    Ja nie sprzedaję sterowników,jestem w stanie sprawdzić,naprawić o ile mozliwe,tak samo wgrać zawartości bez jego otwierania itp....,a jak Ty sobie coś tam podkładasz coś co jest podobne obudową i dziwisz się ,że nie działa to ,życzę powodzenia i wytrwałości.
  • Poziom 16  
    adam7009 napisał:
    Ja nie sprzedaję sterowników,jestem w stanie sprawdzić,naprawić o ile mozliwe,tak samo wgrać zawartości bez jego otwierania itp....,a jak Ty sobie coś tam podkładasz coś co jest podobne obudową i dziwisz się ,że nie działa to ,życzę powodzenia i wytrwałości.


    Dzięki za życzenia powodzenia i wytrwałości, ale bardziej by się przydała informacja jak sprawdzić na stole, że procesor lub/i moduł CAN jest sprawny w te 5 minut - bo przecież (jak napisałeś) naprawiasz to wiesz..
  • Poziom 16  
    Dziękuję, pinout sterownika posiadam (jak można wywnioskować po pierwszym wpisie w tym wątku) - jak sprawdzić na stole czy po podaniu zasilania wszystko jest ok z komunikacją CAN i procesorem?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Wystarczy oscyloskop i odrobina wprawy i doświadczenia, nie musisz widzieć konkretnych ramek, nie trafił do mnie jeszcze sterownik z działającą komunikacją, wysyłający błędne ramki. Więc do sprawdzenia na stole wystarczy obraz, że "coś" wysyła.
  • Poziom 16  
    Podam rozwiazanie - nowy sterownik nie laczyl się z resztą z powodu innej configuracji linii CAN.

    Oryginalny sterownik padł całkowicie - spalony procesor, udało mi sie go przywrócić do życia przelutowujac procesor, ale obecnie mam problem z błędem odnośnie 5V - to inna historia.

    Dziękuję za wkład w rozwiazanie pierwotnego problemu.