Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] BMW E46 316i 1999 r. - Po wymianie baterii w kluczyku nie działa centralny zamek

11 Lut 2018 20:19 5061 15
  • Poziom 32  
    Witam!
    Posiadam dwa kluczyki do auta takiego typu:
    BMW E46 316i 1999 r. - Po wymianie baterii w kluczyku nie działa centralny zamek
    Jakiś czas temu, zachciało mi się wymienić w jednym baterię, ponieważ jego zasięg działania (otwieranie auta) był bardzo krótki a i bateria (akumulatorek) dawała oznaki zużycia. Po wymianie baterii, zaprogramowałem oba klucze jak instrukcja mówi i okazało się, że zamek centralny nie reaguje na ten kluczyk z wymienioną baterią a auto bez problemu na nim się uruchamia. Nie pomogło kilkukrotne programowanie. Podejrzewam, że centralny zamek podłączony jest do osobnego modułu alarmowego, gdyż auto posiada jakiś dorabiany alarm a pod maską siedzi taka standardowa syrenka:
    BMW E46 316i 1999 r. - Po wymianie baterii w kluczyku nie działa centralny zamek
    W poprzednim aucie centralka alarmowa wciśnięta była pod kolumną kierownicy. Rozebrałem wszystkie osłony pod kierownicą, rozebrałem cały schowek pasażera i nic poza standardowymi podzespołami BMW (EWS, skrzynka przekaźników) nie znalazłem. Co ciekawe, jak zamknę auto wsadzając grot do zamka, to alarm wejdzie w stan czuwania. A jak otwieram w ten sposób to zamki się odryglują a alarm zaczyna wyć do puki nie skasuję go przyciskiem na kluczyku.
    Pytanie:
    Czy możliwe, że muszę ten kluczyk zaprogramować jeszcze gdzieś oprócz immobilajzera, czyli właśnie w centralce alarmowej?
    Gdzie jeszcze może być upchnięta ta centralka? Szukanie wzdłuż przewodu od syrenki nic nie daje, bo ginie on w kanale z innymi przewodami pod maską.
    Z góry dzięki za pomoc, bo drugi kluczyk by się przydał.
  • Relpol przekaźniki

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Chupacabra napisał:
    zachciało mi się wymienić w jednym baterię

    Zacznij od sprawdzenia czy pilot po wymianie baterii emituje fale radiowe.
  • Poziom 32  
    W momencie programowania go w immo, należy wcisnąć jakąś tam sekwencję klawiszy, co jest potwierdzane przez samochód. I z tąd zakładam, że pilot emituje sygnał.
    [Cytat z sieci]
    1. Wsiasc do samocdrugi i zamknac drzwi
    2. Wlozyc kluczyk do stacyjki i przekrecic na pozycje nr1 (zapala sie kontrolka AIRBAG) maxymalnie na 5 sek. i wyjac kluczyk z powrotem
    3. Nacisnac i przytrzymac przycisk otwierania. Nie puszczajac tego przycisku nacisnac krotko, trzykrotnie w ciagu 10 sek przycisk zamykania
    4. Puscic przycisk otwierania jesli proba sie udala to centralny zamknie sie i otworzy zaraz.

    W razie braku reakcji centralnego ryglowania trzeba ponownie przeprowadzić inicjalizacje pilota.
    Jeżeli posiadacie inne kluczyki z pilotem (łącznie do 4 szt. do tego auta!!), trzeba je równiez inicjalizować, każdy w ciągu 30 sekund po poprzednim.
    [Koniec cytatu]
    Czy programuję go jako pierwszy czy drugi, zawsze jest reakcja.
  • Relpol przekaźniki

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Chupacabra napisał:
    zawsze jest reakcja

    Jaka reakcja ?
    Chupacabra napisał:
    4. Puscic przycisk otwierania jesli proba sie udala to centralny zamknie sie i otworzy zaraz.

    To jest jedyna reakcja jaką zakłada instrukcja.
  • Poziom 32  
    Próbowałem domowymi sposobami opisanymi tu na forum sprawdzić, czy pilot sieje i mam wątpliwości. Spróbuję to jakoś pewnymi metodami sprawdzić i jak będę w 100 % pewien to dam znać. Zastanawia mnie tylko, że daje się zaprogramować a do tego potrzebna jest reakcja na przyciski.
  • Poziom 32  
    Miałem dzisiaj chwilę aby pogrzebać. Pilot wydaje się nie siać. Zastanawiam się, czy nie zaszkodziłem mu wymieniając oryginalny akumulatorek 3,0V na portalowy 3,6V. Mam na zasilaniu 4,0V mierząc miernikiem. Ten 1,0V za dużo mógł pewnie narobić.
  • Poziom 32  
    Bawiłem się dzisiaj laptopem z programem INPA i sytuacja wygląda następująco: Oba klucze dają się bez problemu zaprogramować, oba klucze i ich numery są widoczne przez EWS i z obu kluczy auto odpada bez żadnego błędu. No niestety co bym nie robił to auto nie reaguje na zamykanie / otwieranie z tego kluczyka z wymienioną baterią (poza jedyną sytuacją gdzie po zaprogramowaniu klucza zamek centralny potwierdza prawidłowość procedury).
    Czytałem gdzieś, że kluczyki można też osobno programować do modułu komfortu. Czy to prawda?
  • Poziom 10  
    Witam.
    Boryka się z identycznym problemem. Auto nie reaguje na kluczyk. Da się otworzyć drzwi grotem ale przyciskami zero reakcji. Wymieniłem wczoraj akumulator w pilocie gdyż stary już działał tylko po bezpośrednim zbliżeniu do drzwi a w zeszłym tygodniu przestał działać całkowicie. Auto odpala. Próbowałem tez zrobić kodowanie czy adaptacje tego kluczyka wkładając do stacyjki i potem przyciskając przyciski tak jak każdy poleca. Nic to nie daje zero reakcji. Centralny zamek dalej nie reaguje. Szukałem odpowiedzi na innych forach ale nikt nic nie wie. Posiadam tylko jeden jedyny kluczyk do tego auta. Płytki nie uszkodziłem podczas rozcinania obudowy (przyjrzałem się dokładnie). Czy ktoś potrafi temu zaradzić?
  • Poziom 10  
    Nie mogę zrobić inicjacji tego kluczyka. Siedziałem dziś po pracy pół godziny pod blokiem wsiadając i wysiadając powtarzając w kółko cała procedurę aż do znudzenia. Przyciski dalej nie reagują. Przeszło mi przez myśl żeby jechać do majstrów od bmw ale ostatnio zostawiłem u nich 4100zł. Prawdopodobnie i tak bym się nie dowiedział w czym problem. Akumulatorek który wlutowałem ma napięcie znamionowe 3.6V więc zastanawiam się czy to nie jest problemem ale sadząc po poprzednich postach nie ma to chyba znaczenia.
  • Poziom 43  
    Jedź do kluczykarza niech sprawdzi czy kluczyk nadaje.
  • Poziom 32  
    A u mnie właśnie kluczyk reaguje na programowanie, immo rozpoznaje jego kod, da się uruchomić silnik a przyciski po zaprogramowaniu stają się martwe. Chciałem wymienić w drugim baterię, ale się boję, że będzie to samo.
  • Poziom 43  
    Chupacabra napisał:
    A u mnie właśnie kluczyk reaguje na programowanie, immo rozpoznaje jego kod, da się uruchomić silnik a przyciski po zaprogramowaniu stają się martwe. Chciałem wymienić w drugim baterię, ale się boję, że będzie to samo.


    Immo i pilot cz to dwa różne obwody w pilocie.
  • Poziom 32  
    Wiem o tym. Ale przy programowaniu pilota używasz sekwencji przycisków. Auto odpowiada ci klikając centralnym. I u mnie cała procedura przechodzi wzorowo a potem klops. Tak jakby moduł komfortu nie widział / rozpoznawał kluczyka.