Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 2.0 115km AGG 97\' - Dusi się na benzynie, lekko strzela w wydech

11 Lut 2018 21:11 639 1
  • Poziom 2  
    Witam.
    Od miesiąca mam problem z moim Golfem (Mk3 2.0 115km AGG 97'), posiadam w nim instalacje gazową sekwencyjna, na gazie jest wszystko w miarę ok, auto przyspiesza płynnie i nie czuć jakiegoś wypadania zapłonu czy innych problemów, na benzynie jest natomiast o wiele gorzej, niezależnie od tego czy motor jest ciepły czy zimny w zakresie obrotów 2.8tys do 4tys czuć tak jak by brak mocy, coś na zasadzie za późnego zapłonu, po przekroczeniu 4tys do odcięcia idzie perfekcyjnie. Podczas jazdy uczucie jest jak by auto chciało się wkręcać na obroty ale coś go blokuje.

    Podłączyłem auto pod kompa w pracy (interfejs Texa NanoDiag) jedyny błąd który wyszedł to błąd sondy lambda, podczas jazdy z kompem wartość sondy po przekoreczeniu 0,17V zatrzymywała się i wyrzucało właśnie ten błąd jako aktywny, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu błąd był jako zapamiętany. Wymieniłem sondę na ori z Boscha, błąd już nie wyskakuje jako aktywny tylko jako zapamiętany (domyślam się ze to przez instalacje gazową) inne parametry w silniku są książkowe. Podłączyłem Golfa pod Polskiego Vaga i błąd sonda lambda mieszanka bogata ale tak jak w przypadku Texy da się go skasować (nie podłączałem go jeszcze pod VCDS'a).

    Wymienione zostały świece, kable, palec, kopułka oraz cewka wszystko z Beru. Rozrząd ustawiony idealnie na znaki wraz z aparatem zapłonowym. Sprawdzony układ dolotowy pod względem szczelności (domowy sposób z zmywaczem do hamulców) żadnej reakcji w pracy silnika.
    Wydech przeglądnięty i żaden tłumik nie jest rozsypany i nie blokuje wylotu spalin.

    Podczas odpalonego auta i ustawiania zapłonu lampa pojawił się problem z tym że gdy kręciłem aparatem ze skazówkami zegara bądź odwrotnie to znak na kole pasowym wału nie zmieniał swojego położenia tylko był okolo 1cm przed znakiem na obudowie, po zbyt mocnym przekręceniu aparatu auto po prostu zgasło. Czujnik Halla sprawdzony na zasadzie takiej że pod za skrajnie piny podane napięcie, w środkowy pin minus z diody a plus do aku, po kreceniu dioda mrugała. Po ściągnięciu kopułki pokazał mi się dziwny czarny nalot miedzy czterema miejscami gdzie palec podaje iskrę. Nie wiem czy tak powinno być, tak samo podczas pracy silnika odłączyłem wtyczkę od aparatu zapłonowego i nic się nie stało a byłem przekonany że silnik zgaśnie.

    Dodam że na gazie ten dziwny spadek mocy jest 10razy mniej odczuwalny niż na benzynie ale w tym samym zakresie obrotów.

    Na forum doczytałem że jest coś takiego jak emulacja sondy lambda i że ustawione parametry mogą mieć wpływ na pracę silnika, ale jeśli o to chodzi jestem kompletnie zielony.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 17  
    O ile sie nie mylę, to ten model ma masowy
    przepływomierz powietrza. Jak tak, to jakie wskazania? Jakie wskazania na czujniku temperatury. Wskazania sondy to problem ze składem mieszanki - a ona uzależniona jest od wskazań innych czujników silnika ( gaz jest sterowany inaczej)
    . Czy na benzynie jest różnica w spalaniu w porównaniu do wartosci przed awarią?