Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault master 3.0 dCi zd3 202 - Master 3.0dCi zd3 136km brak mocy

Robert Janaszak 12 Feb 2018 01:34 4470 9
Wago
  • #1
    Robert Janaszak
    Level 7  
    Witam mam problem z Masterem 2006 3.0 dCi 136km zd3 typ 202 bus nie ma mocy do czwartego biegu jeszcze jakoś przyspiesz ale od 5 w górę brak mocy
    sprawdzone: turbo,wtryski (dwa komplety jedne regenerowane (samochód jak zimny potrzebuje 10-20 s by reagował na gaz) drugie używane (sprawdzone ładnie się wkręca jak na zimnym tak na ciepłym) na obydwóch brak mocy, cała instalacja silnika i do kabiny, sprawdzony zawór upustowy z listwy, podmieniony regulator na pompie, czujnik ciśnienia na listwie, sprawdzona drożność wydechu/dolotu, egr pod kontem elektrycznym i mechanicznym a nawet zaślepiony, oczywiście filtry, przepływomierz powietrza, podgrzewacz świec żarowych, Rozrząd (nowy), układ hamulcowy pod względem oporów toczenia, pompka w zbiorniku, alternator pod względem ładowania
    Sterownik masterka nie zgłasza żadnych błędów, parametry w normie, co jedynie to dziwne sie wydaje to ze komputer widzi dpf a w realu go nie ma i nigdy nie było system widzi parametry przepływu, temperaturę za i przed dpf te parametry na sztywnym poziomie 1000/1100 stopni, zabrudzenie sadza wachą się od 0-5g
    możliwe jest ze powszedni mechanik wgrał złego softa do komputera
    problemy zaczęły się od tego ze mechanik zregenerował wtryski ponieważ samochód nie odpala z rozrusznika tylko z plaka
    spalanie 17-20 na 100km
    samochód chodzi równo, odpala ładnie, nie kopci
    master pochłonął około 11 tys a nie jedzie
    4 bieg max 120 km
    5 max 115 km
    6 110km
    na pusto
  • Wago
  • Wago
  • #3
    Robert Janaszak
    Level 7  
    Kompresja na letnim silniku po 34bary
  • #4
    leonov
    Level 42  
    A czy przypadkiem, tych wtryskiwaczy się nie koduje ? było to robione ? rozrząd na 100% poprawnie ustawiony ?
  • #5
    Robert Janaszak
    Level 7  
    Wtryskiwacze zakodowane, rozrzad na 100 procent db
  • #6
    genek1000
    Level 35  
    Robert Janaszak wrote:
    wtryski (dwa komplety jedne regenerowane (samochód jak zimny potrzebuje 10-20 s by reagował na gaz)

    Niezła regeneracja :(
    Faktycznie dziwne z tym DPF bo master z tym silnikiem nie miał DPF .
    Nie wiem jak to bylo z Mascottem - bliźniaczy model tylko bardziej ciężarowy - tam ZD3 szedł dłużej bo w Masterze tylko do 2006)
    Chyba że diagnozujesz to jakimś dziwnym sprzętem który rozpoznaje sterownik jako np Patrola ( tam był DPF)
    Master z tym silnikiem to latał jak rakieta.
    Przepływomierz masz wymieniony czy podmieniony czy sprawdzony ?
    Próbowałeś jechać bez podłączonej przepływki ?
    Jaki masz przepływ pod pełnym obciążeniem ?
    Wydaje mi sie że powinien mieć około 500kg/h ( 2.5 ma około 480kg/h)
  • #7
    Robert Janaszak
    Level 7  
    Ja latam osobiscie na delphi ale bylo tez diagnozowane KTSem sytuacji taka sama
    Przepływomierz byl podmieniany z innego samochodu, kupiony nowy ori, zaden nie chcial jechac db a w innym samochodzie jechal
    Z odpietym sytulacja taka sama jak z podpietym
    Przeplywu nie pamietam ale sprawdze
  • #8
    Robert Janaszak
    Level 7  
    Witam dzis sprawdzilem przeplyw powietrza i tak przy obciazeniu na 4 biegu z gazem w podłodze 540kg/h
    370kg/h na 5 biegu przy 2500obr
    300kg/h na 6 przy 2000obr
    Wyzszych predkosci obr nie idzie osiagnac na 5 i 6 biegu
    Przepraszam za post pod postem
  • #9
    genek1000
    Level 35  
    Czyli wygląda że przepływ powietrza prawidłowy - przynajmniej wtedy kiedy ma siłę dobrnąć do obrotów maksymalnych.
    Ewidentny brak paliwa.
    Przepływomierz sprawdzony . Czujnik doładowania ? . Czujnik temperatury powietrza ?
    EGR przyuczony ( nie pamiętam czy się przyucza ?)?
    Jeśli to wszytko ok to
    dla mnie to wygląda na wtryskiwacze . Brak możliwości podania tyle paliwa i le jest wymagane przez komputer ECU.
    Spotkałem podobne przypadki uszkodzeń wtryskiwaczy np. w 2.2 dci silnik rozebrany do remontu , po miesiącu poskładane , odpala do strzału , na postoju wykręca się na obroty, ale z miejsca ruszyć nie idzie bo pod obciążeniem nie osiągniesz więcej jak 2000 obr/min.
    Nie koniecznie wszystkie. Wystarczy że 1 lub 2 wtryski będą "słabsze" i już nie będzie mocy.
    A jest tam w programie podgląd do korekcji ? ( chyba jest ). Jakie są po zagrzaniu silnika i pozostawieniu około. 20 minut na biegu jałowym ?
  • #10
    kieronte
    Level 11  
    Witam. Pisze w tym wątku bo nie chce zaczynać nowego. Mam Mastera 3.0 kupiłem bo po wymianie egr i z brakiem mocy. Autem nie idzie jeździć. Na 1 przy ruszaniu masz jeszcze jakąś moc ale później to porażka. Pożyczyłem clipa ale za dużo im nie zrobię bo nie umiem.Ogólnie błędy są df272, df209, df002, df104 o dr 091. Przejrzałem już całe kable od egr do komputera i resztę wiązki ( było trochę przerwanych) reszta wydaje się ok ale bez efektu. Znalazlem opvje przyuczanie i probowalem ogarnac zawor egr ale rowniez bez efektu. Pomoże ktoś, zależy mi na czasie. Z góry dziekuje