Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 807 2.0i - Zalane ECU - schemat sterownika

12 Lut 2018 09:47 765 1
  • Poziom 1  
    Dzień dobry,

    poszukuję schemat sterownika silnika do Peugeot 807 2.0i 2003r.
    "iaw4mp2.05 magneti marelli"

    Do sterownika dostała się woda, 2 rezystory martwe.
    Brak komunikacji z ECU - wiązka sprawdzona.
    Z góry dziękuję za wszelaką pomoc.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 12  
    Witam, podepnę się pod temat, podłączyłem się pod OBD systemem TEXA, po diagnozie wyskoczył taki komunikat "body computer temic"
    Mechanik stwierdził, że jest to uszkodzony sterownik. Teraz pojawia się pytanie.
    Widziałem w sieci 2 różne sterowniki Siemens'a i Marelli jeden super tani drugi super drogi
    Sam nie wiem, jaki posiadam, bo nie wiem, w której części samochodu jest zainstalowany, co ciekawe mechanik też nie wie:)
    Cytuje, tak zabudowanego dziwactwa jak Peugeot 807 2.0 (E) RFN 2004r (manualna klimatyzacja) w życiu nie widziałem i wszędzie mogli to wstawić.
    Przeglądając forum Elektroda natrafiłem na schemat BSI a zanim ECU, więc z założenia wnioskuję, że pod schowkiem od strony pasażera za BSI jest sterownik czy mam rację?
    Dla czego postanowiłem zdiagnozować, a to dla tego, że zaprzyjaźniony mechanik posiada interface TEXA a po drugie od pewnego czasu dodaję gazu a silnik siły nie ma, (sprzęgło ma 2 miesiące) po wymianie sprzęgła silnik siły dalej nie ma. Padł pomysł na mapsensor nr, 0 261 230 058 ale prawdopodobnie jest sprawny, bo po odłączeniu kostki silnik pracuje bez zmian. Na zimnym silniku występuje falowanie obrotów od 600 do 2000
    Po uzyskaniu ok 50 stopni falowanie ustaje i utrzymuje stabilnie 752-758 ale przynajmniej da się jechać, ale tego kopa nie ma. Czasem boję wyjechać na dość ruchliwym skrzyżowaniu, aby po prostu nie zaliczyć dzwona. W ciągu ostatnich 3 miesięcy zostały wymienione nstp. podzespoły:
    Wtryski mirelli, świece Bosch, cewka zapłonowa Valeo, sprzęgło komplet Valeo, przewód odmy, bo był dziurawy, EGR, rozrząd komplet,
    2x sonda lambda, co ciekawe pierwsza i druga jest taka sama, kompletny tłumik wraz z katalizatorem (po za złączem elastycznym).
    Pomiar ciśnienia sprężania wyniósł 14 atmosfer.
    Silnik posiada instalację LOVATO, ale czy na benzynie czy na gazie zachowuje się tak samo, (przy okazji czy ktoś wie jak awaryjnie uruchomić silnik na gazie).
    Wracając do tematu kod pin jest zapisany w BSI a zatem sterownik ECU mogę śmiało wymieniać? Oraz pytanie jaki mam sterownik może ktoś coś wie?
    Ciągnąc temat dalej, mam problem z radiem a dokładnie prawdopodobnie ze wzmacniaczem antenowym nie mam pojęcia gdzie on może się znajdować czy ktoś może mi pomóc rownież w tej kwesti?
    Kończąć prosiłbym o pomoc w ustaleniu miejsca instalacji ECU( model, który musiałbym kupić (rozkodowany czy bez różnicy)) oraz wzmacniacza antenowego.
    Co może być jeszcze nie tak - jednostka napędowa niby w pełni sił a nie ma wigoru.
    Z góry dziękuję za pomoc.