Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Matiz rok2000 800 cm - Brak wysokich obrotów

beny74 12 Feb 2018 13:39 888 13
  • #1
    beny74
    Level 10  
    Witam wszystkich forumowiczów!!!!

    Przeleciałem całe forum wyczytałem, że to może być to a tak w moim przypadku nie jest więc zamieszczam nowy post.
    Mianowicie mam dość niespotykany problem , w moim Matizie, jaki dostałem od zajomego, by tą usterkę usunąć auto było u trzech machaniorów wszyscy ręce rozłożyli .
    Od początku co w nim było nie tak ? falowanie obrotów stary tem jak świat silnik krokowy przytarty zrobione działa .
    Teraz najciekawsze silnik wkręca sie na jakieś 3.tyś obrotów na min i przerywa , zanik iskry na świecach , moduł optyczny wymieniony w aparacie zapłonowy , cewka przełożona z innego matiza , kable nowe, kopułka nowa , jakieś pomysły???
    Mam pytanie, czy możliwe jest by IMO odcinał zapłon???, jeśli tak to jak można to domowym sposobem sprawdzić?
    Jestem elektronikiem więc grzebanie w elektryce to nie nowość.
    Może juz ktoś miał taki przypadek??
    Pozdrawiam dziękuję za sugestie.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    pdemski
    Level 19  
    Wygląda jak by silnik pracował w trybie awaryjnym,sprawdził bym czujnik halla. Na YT jest tego dużo, jak prostym sposobem można go sprawdzić.
  • #3
    beny74
    Level 10  
    Cześć
    Czujnik Halla?
    pisałem kolego że wymieniłem cały modół opto elektryczny !!
    a że w trybie awaryjnym??? podsuwa mi to pomysł , że komputer ustawił się w tryb awaryjny ??
    czekam na dalsze pomysły i i rady?
    dziekuje >podemski<
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Skąd pewność, że to iskra zanika? Zająłbym się w pierwszej kolejności paliwem, ciśnienie paliwa i kluczowanie wtryskiwaczy sprawdź.
  • #5
    beny74
    Level 10  
    Hymmm jak spradzić że istra zanika ? . kurna sciągam jeden kaptuek ze świwcy daje inną świece i tyle !!! kręce do 3 tytś i widze że zanika iskra..
    jakieś inne pomysły?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ciśnienie w listwie wtryskiwaczy? jak mogę to sprawdzić?

    Dodano po 1 [minuty]:

    beny74 wrote:
    Hymmm jak spradzić że istra zanika ? . kurna sciągam jeden kaptuek ze świwcy daje inną świece i tyle !!! kręce do 3 tytś i widze że zanika iskra..
    jakieś inne pomysły?
    Dodano po 1 [minuty]:
    Ciśnienie w listwie wtryskiwaczy? jak mogę to sprawdzić?

    nowy filtr dzisiaj założyłem

    Dodano po 57 [minuty]:

    Pawel wawa wrote:
    Skąd pewność, że to iskra zanika? Zająłbym się w pierwszej kolejności paliwem, ciśnienie paliwa i kluczowanie wtryskiwaczy sprawdź.



    Paweł czy możesz mnie sprowdzić na ziemie? jak sprawdzić kluczowanie wtryskiwaczy? , pod kompa mam jechać?

    Dodano po 2 [godziny] 53 [minuty]:

    70 km max przerywa nie jeddzie ?!!!!
  • #6
    pdemski
    Level 19  
    To zerknij jeszcze czy nie masz przestawionego rozrządu, jak przestawi się o jeden ząbek to efekt będzie podobny 3000- 3500tys obr max. Napisałem że w trybie awaryjnym ponieważ jeśli komputer w aucie wywali błąd np czujnik położenia wału to przełączy się na tryb awaryjny,czyli będzie chodził ale na pół gwizdka żeby można było chociażby do mechanika podjechać a objaw jest taki że nie da się uzyskać wysokich obrotów bo komputer na to nie pozwoli. Poza tym trzeba by było podpiąć autko pod kompa, bo tak to można tylko się domyślać, albo trafnie albo nie.
  • #7
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Sprawa prosta, jak mu brakuje obrotów podlewasz paliwem na przepustnice i powinien wejść na max obrtoty czyli ok 60000br/min.
    Po druige map sensor może źle mierzyć bo mu np. węźyk przetlał.

    Kolejny topik o trybie awaryjnym i czujniku Hallah będzie odpowiednio nagrodzony ..
  • #8
    pdemski
    Level 19  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Sprawa prosta, jak mu brakuje obrotów podlewasz paliwem na przepustnice i powinien wejść na max obrtoty czyli ok 60000br/min

    Jasne! A w przypadku przestawionego rozrządu po takim eksperymencie silnik do regeneracji... Kolejny topik...
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    pdemski wrote:
    Jasne! A w przypadku przestawionego rozrządu po takim eksperymencie silnik do regeneracji... Kolejny topik...

    W matizie rozrząd sam się nie przestawi bo mam napinacz mechaniczny i nie ma takiej opcji.
    Prędzej wygoli krzywki na wałku z powodu zbyt częstej wymiany oleju najwyższej jakości.
  • #10
    pdemski
    Level 19  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    W matizie rozrząd sam się nie przestawi bo mam napinacz mechaniczny i nie ma takiej opcji.

    Ale my tu nie o twoim aucie mówimy.
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Prędzej wygoli krzywki na wałku z powodu zbyt częstej wymiany oleju najwyższej jakości.

    Gratuluje.................
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    pdemski wrote:
    Wygląda jak by silnik pracował w trybie awaryjnym,sprawdził bym czujnik halla. Na YT jest tego dużo, jak prostym sposobem można go sprawdzić


    Ok daj linka i odszczekaj te głupoty.
  • #12
    beny74
    Level 10  
    pdemski wrote:
    To zerknij jeszcze czy nie masz przestawionego rozrządu, jak przestawi się o jeden ząbek to efekt będzie podobny 3000- 3500tys obr max. Napisałem że w trybie awaryjnym ponieważ jeśli komputer w aucie wywali błąd np czujnik położenia wału to przełączy się na tryb awaryjny,czyli będzie chodził ale na pół gwizdka żeby można było chociażby do mechanika podjechać a objaw jest taki że nie da się uzyskać wysokich obrotów bo komputer na to nie pozwoli. Poza tym trzeba by było podpiąć autko pod kompa, bo tak to można tylko się domyślać, albo trafnie albo nie.


    Witam kolego więc tak?! rozrząd na miejscu :( , czujnik połozenia wału? on takowego nie mam ma w aparcie zapłonowym czujnik Halla i inne bzdety

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dzisiaj byłem na kompie !!! błąd jeden 1026 !: błąd czujnika parownika ? czyli czyjnik w silniku pod czujnikiem wskazinika tem. wymieniony czujnik tem. wody
    , dawajcie dalej? IMO nie jest w trybie awaryjnym.

    Dodano po 13 [godziny] 51 [minuty]:

    Zaglądałem do książki serwisowej i potwierdzam.

    kody usterek
    0105-tps
    0110-mat
    0115-sygnal cts
    0120-tps
    0130-sonda
    0201-wtrysk 1
    0202-wtrysk 2
    0203-wtrysk 3
    0320-opto w aparacie
    0340-opto aparatu
    0440-cewka pochlaniacza oparow
    0500-blad vss
    0505-problem iacv
    0560-wysokie ladowanie
    0601-blad ecm
    1100-korekcja a/f
    1110-adaptacja korekcji a/f
    1500-termistor pochlaniacza
    1610-przekaznik glowny
    1620-wlacznik a/c
    1630-niskie obroty wentylatora na biegu wolnym
    1631-niskie obroty na biegu szybkim
    0325-czujnik spalania stukowego
    0400-cewka egr
    1600-imobilizer uszkodzony ---------------------------------------ten kod mi wymigała kontrolka Check???
    1601-imobiliser uszkodzony
    1602-imobiliser uszkodzony


    I co teraz powiecie koledzy????
    Byłem jeszcze raz na kompie teraz koleś mi powiedział że błąd aparatu zapłonowego :(:( masakra jakaś
  • #13
    beny74
    Level 10  
    Witam wszystkich !!!
    po dłuższej nieobecności z powodu pracy za granicą , wracam do tem. Więc tak Matiza oddałem specowi od Matizów naprawił strupa skasował 500 zł i tyle Matiz wart teraz jest 1000 zł :P oczywiście żartuje co było uszkodzone ???? hmmm no cóż mechanizator nie powiedział , Temat uważam za zamkniety, Nigdy nie kupujcie Matiza::p:p:p:p