Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX 18:480 2008rok - Adblue GDK/PDF błędy

sebotrucker 12 Lut 2018 14:50 3222 10
  • #1 12 Lut 2018 14:50
    sebotrucker
    Poziom 10  

    Witam po czterodniowym postoju auta wyskoczyły mi 4 błędy w systemie GDK/PDF
    5 05018-13 Aktiv
    3 05019-13 Aktiv
    5 01542-05 Aktiv
    5 05527-12 Passiv
    Ostatni udało się wykasować reszta cały czas aktywna lub potrafi co chwile zapalać się komunikat" malfinction emission control".
    W czym może być problem dodam tylko że błędy pojawiły sie wszystkie w tym samym czasie.

    0 10
  • #2 12 Lut 2018 16:27
    kodar
    Poziom 16  

    05018 - 13

    zawór podgrzewania Adblue w stanie otwartym, temperatura wyższa od oczekiwanej

    05019-13 Aktiv

    Podgrzewanie AdBlue (zawór podgrzewania zbiornika)
    Kryterium błędu: Zwarcie do plusa (12V) lub minusa, przerwanie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    05527-12


    Czujnik temperatury w B996 (czujnik wilgotności przy filtrze powietrza). FMI12 oznacza przerwa w obwodzie lub zwarcie do +Ubat

    Dodano po 4 [minuty]:

    malfunction emission control - mnieprawidłowe działanie kontroli emisji

    Dodano po 6 [minuty]:


    01542-05
    nieprawidłowe działanie urządzenia dozującego i jego napięcie zasilania

    1
  • #3 12 Lut 2018 17:15
    sebotrucker
    Poziom 10  

    Błąd od czujnika wigotności zgasł. Reszta błędów non stop aktywna. Wg mnie problem tkwi w instalacji gdyż wszystkie błędy powstały w tym samym czasie. Gdzie szukać problemu? Lub ewentualnie w których przewodach.

    1
  • Pomocny post
    #4 12 Lut 2018 17:27
    dare23
    Poziom 18  

    Ja bym rozpoczął szukanie w wiązce pod modułem adblue na odcinku ok. metra od wtyczki do modułu. Przytrafia się że przecierają się tam przewody. Sprawdź też rezystancję zaworu ogrzewania zbiornika adblue. Powinna wynosić od 25 do 60 omów.

    0
  • #5 13 Lut 2018 14:21
    sebotrucker
    Poziom 10  

    Więc tak dziś auto poszło w drogę po około 50 km błędy zaczęły gasnąć ale znów zapalały się i to wszystkie na raz. Albo były wszystkie 3 albo nie było żadnego. Teraz po około 100 km przejechanych błędy pogasły i nie palą się. Utwierdzam się więc że problem jest gdzieś w instalacji. Ostatnie opady śniegu plus sól i to są efekty. Gdzieś weszła woda i dlatego dzieją się takie cyrki. W sobotę dopiero będę miał auto wolne. Sprawdzę w pierwszej kolejności oporność w cewce zaworu podającego płyn chłodniczy, kolejno dozownik również oporność cewki. Następną rzeczą to sprawdzę wszystkie wtyczki i kostki. Przy module, dozowniku, zaworze od płynu, i przy sonarze u dołu zbiornika. Jak nic nie znajdę będę pisał.

    0
  • #6 13 Lut 2018 22:20
    darfur5
    Poziom 30  

    Zacznij od wypięcia i wpięcia każdej wtyczki w ten sposób poprawisz przewodność złączy , mogą być zaśniedziałe.

    0
  • #7 14 Lut 2018 19:37
    sebotrucker
    Poziom 10  

    Dziś przez 150 km było ok do puki nie było wody na asfalcie. Teraz błędy powróciły i już palą się non stop. Kostki sprawdzone wszędzie sucho jak pieprz. Przez nie uwagę zapomniałem wpiąć kostki przy zaworze od płynu i błędy z wpiętą kostką i wypiętą są takie same nic się nie zmienia. Więc nie pozostaje mi nic innego jak iść po kablach od zaworu. No chyba, że sam zawór jest uszkodzony ale to sprawdzę miernikiem dopiero jak wrócę na weekend do domu.

    0
  • #8 17 Lut 2018 11:14
    kakibara
    Poziom 28  

    Sprawdź pomarańczową wtyczkę na zbiorniku z prawej strony, często w srodku zielono lub slaby kontakt.

    0
  • #9 17 Lut 2018 19:11
    sebotrucker
    Poziom 10  

    kakibara napisał:
    Sprawdź pomarańczową wtyczkę na zbiorniku z prawej strony, często w środku zielono lub slaby kontakt.

    Z tą kostką miałem problemy zeszłej zimy i została założona nowa.

    Dziś walczyłem z problemem więc tak zacząłem od sprawdzenia rezystancji na zaworze od ogrzewania i dozowniku.
    Zawór ogrzewania 28-30 Ohm, dozownik 13 Ohm.
    Więc komponenty sprawne. Po odłączeniu kostek od dozownika i zaworu płynu błędy te same z końcówka Fmi 13.
    Więc zacząłem od instalacji. Wiązka która idzie od zaworu ogrzewania płynu łączy się z grubym peszlem który idzie do pompy. Właśnie w tym miejscu na samym łączeniu a dokładnie tym plastikowym trójniku urwany był jeden kabel od zaworu regulacji ogrzewania. Oraz różowy kabel który idzie od pompy gdzieś pod ramę również był cały zjedzony ale jeszcze się jako tako trzymał. Poodcinałem po parę cm dosztukowałem brakujące długości zgrzałem za pomocą koszulek termokurczliwych. Po przekręceniu zapłonu kontrolka mignęła jeszcze parę razy i zapaliła się na stałe. Po odpaleniu auta w diagnozie Błąd 5 05018-13 Passiv 5 01542-05 Passiv natomiast 3 05019-13 Aktiv . Poszedłem więc po Multidiaga. W Mulidiagu został tylko jeden bład własnie ten 3 05019-13 który przeszedł w błąd nie ciągły a w diagnostyce auta w passywny. Wykasowałem go w diagnostyce zgasło wszystko razem z systemem GDK/PDF. Na wszelki wypadek popsikałem trochę preparatu na styki zrobiłem 15 km i jak na razie wszystko działa bez zastrzeżeń myślę że problem był właśnie w tych zgnitych kablach w okolicy prawego nadkola a dokładnie w miejscu stelażu na pompę adblue ;)

    0
  • #11 18 Lut 2018 18:09
    sebotrucker
    Poziom 10  

    kakibara napisał:
    Tak masz auto zrobione.

    Ciekawe na jak długo :P

    0